Overigens wel fijn dat JIJ vindt dat dat kan, maar voorlopig dus nóg steeds geen afspraak met ING en het is zéker geen idee dat heel erg leeft bij de helpdesk van ING, want zoals eerder gesteld, ik mag elke keer dit revolutionaire idee uitleggen en in een eerdere reactie werd ook al pijnlijk duidelijk dat de bank zelf niet zomaar op dit idee wil komen, ongeacht wie 'de bank' nou is... Dat betekent dus dat er vast nog een flinke club mensen rondloopt in Nederland voor wie dit ook een passend iets zou zijn, maar die niet doorvragen of bij Radar terecht komen en het idee krijgen dat ze onmogelijke ideeën in hun hoofd hebben.. Hopelijk komen deze mensen op dit forum terecht en kunnen in toekomstige postings lezen dat het allemaal prima geregeld is... Eigenlijk is dat vooral mijn doel van dit topic...
@kweenie - Tja... mijn vader zei altijd als hebben gekomen is is hadden te laat en da's een waarheid als een koe... Toen ik mijn huis kocht ging het zó vreselijk goed dat mijn belangrijkste missie was om vroegtijdig te kunnen aflossen dus ik weet zeker dat ergens staat dat dat moet kunnen, maar ik was op dat moment meer bezig het huis zelf en al het gebungy-jump er om heen, mijn kristallen bol was inmiddels al ingepakt voor de verhuizing, die bood ook weinig informatie.. En laten we eerlijk zijn, dit soort dingen vergelijken is mission impossible.. misschien dat er nu op internet vergelijkinssites zijn die een heel simpel ja/nee lijstje bij verschillende banken laten zien van wat wel en niet kan, maar hoe kun je weten wat over 15 jaar belangrijk is? Misschien had ik vandaag wel voor de aankoop van mijn 20e pand gestaan en gaf bank X bij meer dan 20 hypotheken wel een vol procent korting als ik 20 hypotheken heb lopen, had ik het toch weer fout gedaan..
Hoe langer ik er over filosofeer, hoe meer ik overtuigd raak dat het eigenlijk heel logisch zou moeten zijn dat je op enig moment niet alleen een rentevaste periode hebt, maar waarbij je aan het eind ook relatief simpel van hypotheek vorm zou moeten kunnen switchen.. En het is helemaal niet gek dat je voor zo'n actie iets moet betalen, waar gewerkt wordt, moeten kosten komen, maar die kosten moeten dan wel in relatie zijn tot het werk dat verzet wordt en niet over het gefinancierde bedrag worden berekent want dat is kolder, als ik naar de garage ga betaal ik ook geen uurtarief maal X omdat ik toevallig een duurder model auto koos, dus 50 euro per uur voor een A-klasse Benz en 250,- per uur voor een S.. de onderdelen zijn wel duurder, maar daar krijg ik ook fysiek andere onderdelen voor dus daar kan ik mee leven.
En nu het venijn een beetje uit deze discussie is lijkt de consensus ook wel te zijn dat 'wij' dat logisch vinden... Ik denk dat ik de ING nog maar 's ga bellen of ze m'n nummer nog hebben...
Goed weekend alvast!