LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Verwijderd

Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk

Ongelezen bericht door Verwijderd »

En wat was de reactie van de Geschillencommissie op je verhaal?

Pyhat
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pyhat »

Ik lees op de website van de Geschillencommissie het volgende:
Wanneer u bij de ondernemer heeft geklaagd en het lukt niet om binnen 4 weken de zaak onderling op te lossen, dan kunt u bij een van de commissies een klacht indienen.
Die 4 weken lopen vrijdag af. Zal dan uiteraard een klacht indienen en jullie hier weer voorzien van updates.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Dat lijkt mij een logische en terechte stap. Succes !

Pyhat
Contacteer:

Vandaag toch besloten om weer te bellen en te vragen om een update. Heb net onderstaande mail gekregen:
Allereerst onze excuses voor de verlate reactie. Wegens afwezigheid van *** uw CS case manager, neem ik even tijdelijk zijn honneurs waar. Hij is eind deze week weer beschikbaar en zal de case dan weer verder op zich nemen.

Zoals ik kan nagaan loopt er momenteel een case via RMA 135923 met uw LG monitor, waarbij een beschadiging op het scherm is aangetroffen wat normaal niet onder garantie behandeld wordt. Na aanleiding van uw contact met de support van LG heeft kennelijk een support medewerker zich uitgesproken over dat dit mogelijk toch zo maar kan ontstaan. Op basis hiervan heeft onze afdeling Retouren die contact onderhoudt met fabrikanten en leveranciers eerder een navraag en tevens een coulanceverzoek gedaan n.a.v. uw case om het product toch in behandeling te nemen bij zowel de leverancier als de fabrikant. Vanuit onze afdeling Retouren hebben we mogen vernemen dat er helaas hierop geen bevestigende reactie is ontvangen van beide partijen niet. Er is ondertussen een reminder uitgegaan en we verwachten in de loop van deze week enige uitsluitsel te kunnen verstrekken. Ook wij hadden gehoopt u nader te kunnen briefen. Zodra er een update is wordt u nader bericht vanuit onze Customer Support afdeling waar uw case momenteel loopt. Wij hopen u op deze wijze voor dit moment afdoende te hebben geïnformeerd. Excuses voor enig ongemak.
Ik wacht het af en termijn voor indienen klacht komt dichterbij Ik heb ondertussen namelijk al 26 dagen geen monitor in huis.. LG beweerde in ieder geval niets te hebben ontvangen. Mijn contact met LG is op verzoek van 4Launch geweest en ze hebben de mail/naam van de medewerker en kunnen hem net als ik telefonisch bereiken.

Pyhat
Contacteer:

Ze hebben mijn reacties op Facebook verwijderd terwijl ik het echt wel netjes hield. Ik ben op Facebook gaan reageren omdat ik geen reacties kreeg op mijn mails. Heb tevens een block gekregen zodat ik nooit meer kan reageren. Mijn review staat er nog, maar die kan ik nu dus ook niet meer updaten. Je mag je dus afvragen hoeveel waarde Facebook reviews hebben als bedrijven dit kunnen doen. Deel het even hier met jullie zodat jullie een goed beeld hebben van hoe zij met klanten omgaan. Heb uiteraard overal screenshots van gemaakt want ik hield hier al rekening mee.

Verwijderd

Pyhat schreef:Ze hebben mijn reacties op Facebook verwijderd terwijl ik het echt wel netjes hield. Ik ben op Facebook gaan reageren omdat ik geen reacties kreeg op mijn mails. Heb tevens een block gekregen zodat ik nooit meer kan reageren. Mijn review staat er nog, maar die kan ik nu dus ook niet meer updaten. Je mag je dus afvragen hoeveel waarde Facebook reviews hebben als bedrijven dit kunnen doen. Deel het even hier met jullie zodat jullie een goed beeld hebben van hoe zij met klanten omgaan. Heb uiteraard overal screenshots van gemaakt want ik hield hier al rekening mee.
Goed bezig! Meer dan dit kun je ook niet doen. Maar wel érg belachelijk hoe 4Launch met dit alles om gaat. Hou ons op de hoogte! We zien het hier helaas te vaak dat mensen komen klagen en vervolgens niks meer van zich laten horen. Maar na dit alles gelezen te hebben bedenk ik me wel een tweede keer voor ik iets bij 4Launch bestel.

Wellicht kun je via google+ nog een recensie schrijven?

Pyhat
Contacteer:

Yes. Het voelt bij mij nu ook als een soort verplichting om dit goed vast te leggen. Is het minste wat ik kan doen aangezien ik al zoveel feedback heb gekregen. Op Tweakers is het verwijderd omdat de case nog loopt, maar daar gaat ie uiteindelijk ook weer online. Ik weet dat ze op sommige plekken kunnen reageren (zoals op Tweakers). Je moet dus ook de tijd nemen om weer daarop te reageren. Blijft belangrijk dat we elkaar waarschuwen en ben blij dat ik hier voor het eerst iets heb geplaatst.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Hypo63 schreef:U kunt ook gelijk naar de rechter gaan, zeker als u hulp hebt van een rechtsbijstandverzekering.
Zo werkt het niet; integendeel; zie b.v. viewtopic.php?f=31&t=165165&p=2288137&h ... e#p2288137

Pyhat
Contacteer:

Ze hebben me een update beloofd, eind vorige week en uiterlijk begin deze week. Heb uiteraard niets gehoord. Net gebeld. Opnieuw belofte voor update. Mijjn case manager stond naast de jongen waarmee ik belde en vertelde hem dat ik vandaag een update ga krijgen. Helaas wou hij mij niet zelf te woord staan, maar dat wisten jullie al. Ik verwacht eerlijk gezegd niets meer van 4Launch. Het is nu meer dan een maand geweest . Tijd voor een klacht, aangetekende brief etc.

Update; klacht is ingediend bij ictwaarborg.nl. Op de website zag ik trouwens het volgende. Je moet blijkbaar bij het zien van een keurmerk nog steeds doorkliken om te zien of er ook sprake is van certificering. Ik wacht nu de reactie van ICTWaarborg af. Benieuwd of het gebrek aan een certificering in mijn nadeel gaat werken. Morgen verstuur ik een aangetekende brief.
Bijlagen
keurmerk2.png
keurmerk2.png (32.57 KiB) 575 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Pyhat
Contacteer:

Onderstaande mail gekregen op 10 Augustus.
Wij hebben inmiddels meer informatie mogen vernemen van LG. Deze geven aan het scherm graag te ontvangen voor nadere beoordeling. Wij hebben het scherm dan ook verzonden naar het servicecentrum van LG. Wij verwachten dat wij in de loop van volgende week de eerste beoordeling van LG kunnen verwachten, waarna wij u ook nader kunnen informeren over wat de afhandeling vanuit hen zal zijn. Deze hebben echter vooralsnog niet bevestigd dat deze kosteloos vervangen of gerepareerd kan worden. U dient hier dan ook rekening mee te houden.

Wij zullen u informeren zodra wij meer informatie vanuit LG mogen ontvangen.
daarna uiteraard niets meer gehoord. Heb ze net gebeld en opnieuw belofte dat ik iets ga horen. Verder heb ik ook niets gehoord van ICTWaarborg terwijl ik op dezelfde dag daar een klacht heb ingediend. Heb ze net gebeld en wat blijkt, de jurist is op vakantie. We komen er z.s.m. op terug. Een ontvangstbevestiging ofzo was fijn geweest.

Zojuist met LG gebeld. Die hebben blijkbaar wel informatie. Het is door CE repairs onderzocht en die trekken dezelfde conclusie als 4Launch en zeggen dat de schade door een externe kracht is veroorzaakt. Reparatie zou duurder zijn dan een nieuw scherm en iemand moet nu de onderzoekskosten betalen. Stel je voor, 550 euro na 2 weken weg en ook nog eens onderzoekskosten moeten betalen, het moet niet gekker worden.

LG zegt tevens dat ik de mail die ze naar mij hebben gestuurd voor het gemak moet negeren. Dat heeft geen waarde omdat CE repairs gecertificeerd is. De schade was 2 weken lang niet te zien. Als de monitor een klap heeft gekregen, dan zal er bewezen moeten worden dat ik dat heb gedaan. Heel fijn dat LG naast de garantieverwerking ook het onderzoeken van schade heeft uitbesteed. Heb even wat research gedaan naar CE repairs en zie dat daar ook veel klachten over zijn online.

Op het Tweakers forum heb ik een identiek geval gevonden. Was een ander merk en gekocht via Bol.com. TS heeft toen Bol.com gevraagd om te bewijzen dat hij het heeft gedaan. Hij heeft daarna een vervangende monitor ontvangen. Goed om te weten dat dit allemaal niet zo was gelopen als ik het bij Bol.com had gekocht. Dit is gewoon de 4Launch ervaring. Ik heb TS ook gevraagd om een foto van de schade.

Vandaag een aangetekende brief gestuurd met het verzoek om de koopovereenkomst te ontbinden. Over 2 weken dien ik een klacht in bij de geschillencommissie.

Pyhat
Contacteer:

Zojuist onderstaande mail gekregen. Die 2 weken hoef ik volgens mij niet meer af te wachten, maandag ga ik een klacht indienen bij de geschillencomissie en Consuwijzer.
Wij hebben inmiddels de status van het reparatie verzoek van het servicecentrum van LG mogen vernemen. Deze geven aan dat de schade is ontstaan ten gevolge van gebruikersschade en kunnen deze dan ook niet als zodanig onder garantie in behandeling nemen. Verder hebben deze aangegeven dat een reparatie de aankoopwaarde van het product overstijgt en om die manier total los verklaart is. Gezien zowel het servicecentrum van LG en 4Launch tot dezelfde conclusie zijn gekomen zien wij dan ook geen reden om het product als zodanig onder garantie verder te behandelen. Graag vernemen wij dan ook of u het scherm retour wenst of dat u deze milieu vriendelijk wenst te laten vernietigen. Gezien wij uiteraard begrijpen dat dit vervelend is willen wij u de mogelijkheid bieden om een monitor tegen inkoopprijs aan te schaffen. Mocht u een alternatief wensen dan vernemen wij dat graag en zullen wij u aangeven wat deze kost.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. In afwachting van uw reactie verblijven wij.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Pyhat schreef:Heb even wat research gedaan naar CE repairs en zie dat daar ook veel klachten over zijn online.
Dat zegt weinig over CE repairs net zoals in jouw geval ben je niet tevreden omdat de conclusie die zij trekken niet degene is die jij wilt horen.

Het is ook erg vreemd dat LG, zonder de monitor gezien te hebben, al aangeeft dat het garantie is. Veel succes bij de geschillen commissie, zou je wel aanraden een andere expert te vinden die jouw aanname dat het een constructiefout is kan beamen.

Pyhat
Contacteer:

Nu deze mail gekregen. Blijkbaar heb ik mijn bedrijfsnaam ingevoerd toen ik online bestelde. Ik heb wel het volledige bedrag afgerekend. Wat adviseren jullie? Ben ik al mijn rechten kwijt alleen omdat ik een veldje heb ingevuld?
Er zijn in deze wel degelijk argumenten aangedragen voor het feit dat een dergelijk defect niet zondermeer ontstaat. Een barst zal ten alle tijden van druk afkomstig zijn de bijkomende drukvlek met defecte pixels op het scherm ondersteund dit verder. Graag vernemen wij dan ook of u het scherm retour wenst of deze milieu vriendelijk verwerkt wenst te laten worden. Hierbij staat het u vrij om bij onderstaande instanties uw beklag te doen. Wel zouden wij u willen aangeven dat u de monitor zakelijk heeft aangeschaft en consumenten instanties dan ook doorgaans hier geen verdere hulp in bieden.

Verwijderd

Pyhat schreef:Nu deze mail gekregen. Blijkbaar heb ik mijn bedrijfsnaam ingevoerd toen ik online bestelde. Ik heb wel het volledige bedrag afgerekend. Wat adviseren jullie? Ben ik al mijn rechten kwijt alleen omdat ik een veldje heb ingevuld?
Er zijn in deze wel degelijk argumenten aangedragen voor het feit dat een dergelijk defect niet zondermeer ontstaat. Een barst zal ten alle tijden van druk afkomstig zijn de bijkomende drukvlek met defecte pixels op het scherm ondersteund dit verder. Graag vernemen wij dan ook of u het scherm retour wenst of deze milieu vriendelijk verwerkt wenst te laten worden. Hierbij staat het u vrij om bij onderstaande instanties uw beklag te doen. Wel zouden wij u willen aangeven dat u de monitor zakelijk heeft aangeschaft en consumenten instanties dan ook doorgaans hier geen verdere hulp in bieden.
Je maakt het er niet makkelijker op omdat je nu weer moet bewijzen dat je deze aankoop privé hebt gedaan en niet zakelijk. Ook geef ik je verder weinig kans nu het rapport van LG zelf bekend is.
Wellicht goed om er nu even het weekend over na te denken en wellicht toch met voornoemde oplossing van 4Launch in te stemmen door een nieuw scherm tegen inkoopsprijs aan te schaffen. Ik wil niet zeggen dat ik denk dat jij de boel probeert te belazeren, maar gezien het rapport van LG dat zwaar in jouw nadeel is én het feit dat je deze aankoop zakelijk hebt gedaan, denk ik dat het heel lastig voor je gaat worden je recht hier te halen. Denk er even een paar dagen over na en bedenk of het je al die moeite waard gaat zijn. Succes!

Pyhat
Contacteer:

Mijn reactie
Ik heb herhaaldelijk uitgelegd hoe de ontdekking en onderzoek van de breuk is verlopen. Jullie hebben dat tegen mij proberen te gebruiken door te beweren dat ik heb gezegd dat ik de schade zelf heb veroorzaakt. Ik heb jullie gevraagd om dat te bewijzen, maar dat hebben jullie niet gedaan en jullie hebben mij in plaats daarvan gevraagd of ik op een uitspraak die ik nooit heb gedaan zou willen terugkomen. Dit geeft mij niet het gevoel dat jullie mijn kant van het verhaal serieus nemen.

Een breuk in het scherm ontwikkelt zich bij een kleine druk verder. Daarbij hoeft deze druk niet zo hoog te zijn dat als er geen schade was, dat bij dezelfde druk er een breuk in het scherm zou kunnen ontstaan. Als de conclusie dat het defect is ontstaan door een externe druk zou kloppen, dan heeft dat plaatsgevonden voordat ik de monitor bij jullie heb gekocht. Er was namelijk 2 weken lang geen schade te zien en ik heb niets gedaan waardoor er een breuk in het scherm zou mogen onstaan.

Verder zal een breuk in een scherm alleen maar verergeren na het versturen per post omdat een kleine beweging al voldoende is. De monitor is ondertussen meerdere keren heen en weer gestuurd en de schade in het scherm zal alleen maar erger zijn geworden.

Ik zal mijn klacht indienen bij alle instanties waar ik terecht kan met mijn verhaal en heb daar jullie advies niet bij nodig.

Pyhat
Contacteer:

Je maakt het er niet makkelijker op omdat je nu weer moet bewijzen dat je deze aankoop privé hebt gedaan en niet zakelijk. Ook geef ik je verder weinig kans nu het rapport van LG zelf bekend is.
Wellicht goed om er nu even het weekend over na te denken en wellicht toch met voornoemde oplossing van 4Launch in te stemmen door een nieuw scherm tegen inkoopsprijs aan te schaffen. Ik wil niet zeggen dat ik denk dat jij de boel probeert te belazeren, maar gezien het rapport van LG dat zwaar in jouw nadeel is én het feit dat je deze aankoop zakelijk hebt gedaan, denk ik dat het heel lastig voor je gaat worden je recht hier te halen. Denk er even een paar dagen over na en bedenk of het je al die moeite waard gaat zijn. Succes!
Thanks. Ook als ondernemer heb je rechten. Zie mijn laatste reactie. Het is heel simpel, ik heb niets verkeerd gedaan en zal daarom nooit kunnen accepteren dat ik de schuld voor iets krijg. Het is niet iets waar ik een paar dagen over hoef na te denken omdat dit tegen behoorlijk elementaire principes van mij in gaat. De geschillencomissie neemt trouwens ook klachten aan van ondernemers. Ik snap dat andere het hadden opgegeven, maar als ik dat doe dan moedig ik ze alleen maar aan om andere consumenten/bedrijven de schuld te geven voor iets wat ze niet hebben gedaan. Verder zou een monitor tegen kostprijs nog steeds kapot kunnen gaan en dan zit ik weer met een garantieloos product. Er is voor mij namelijk geen enkele reden om te denken dat ze daar de volgende keer anders mee om zullen gaan.

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Ja natuurlijk als ondernemer weet je des te meer dat er iets fout kan gaan, ik zou dit ook niet kunnen verteren.

Je hebt nu twee kampen die niet mee willen werken en dat is lastig, de geschillencommisie kan hier doorheen prikken natuurlijk ze zijn redelijk genoeg. Lukt het niet dan zou ik het opgeven en je er in laten berusten, misschien een goede aanmoediging om een scherm gewoon op zaterdag al winkelend in een zaak te kopen, is er iets mis mee dan lever je het scherm gewoon weer aan voor reparatie.

De winkelier zie je graag komen om te kopen en is weer blij als er tevreden klanten naar buiten gaan. Er valt altijd wel een leuk prijsje te maken en die BTW schrijven we toch af, ja toch.

Pyhat
Contacteer:

Ik ben overtuigd dat ze er niet mee wegkomen. Als dat wel zo is dan komt direct daarna het besef dat mijn rechten net zo goed vervangen kunnen worden door een paragraaf met lorum ipsum en dat zet je wel aan het denken.

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Pyhat schreef:Ik ben overtuigd dat ze er niet mee wegkomen. Als dat wel zo is dan komt het besef direct daarna dat mijn rechten net zo goed vervangen kunnen worden door een paragraaf met lorum ipsum en dat zet je wel aan het denken. Het maakt dan niet uit waar ik iets koop, ik besef dan namelijk dat bedrijven voor het gemak de schuld kunnen afschuiven op de klant en dat dat blijkbaar iets is wat je maar moet accepteren.
Rechten hebben en krijgen, soms moet je op een kruising de passerende auto voorbij laten gaan, al weet je 100% zeker dat je als rechts voorang hebt. :)

Pyhat
Contacteer:

Een auto die geen voorrang heeft voorrang geven kost je geen honderden euro's, maar prima als jij er zo naar wilt kijken.

Gesloten