LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autorijden op slaolie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gast

Re: Autorijden op slaolie

Ongelezen bericht door Gast »

punt 1:de staat verliest geen dubbeltje,wat,geen cent. dus die compenseert zich wel,hoe dan ook. punt 2." ik stoot geen roetdeeltjes uit", quote van art. 2. kwam er op neer,ik stoot bijna geen roetdeeltjes uit. typisch nederlands,zeuren,lullen,en je beter voordoen dan de werkelijkheid.en mond houden.klagen,klagen,klagen.waar wil je dan wonen?? is het ergens beter?ja het kost geld,maar wij maken ons druk over de prijs van brandstof,er zijn landen waar het woord niet eens bestaat.wat!daar hebben ze niet eens........ vul maar in. ik ben echt geen linkse of rechtse,maar mensen,alsjeblieft.waar gaat dit over???

Gast

Re: Autorijden op slaolie

Ongelezen bericht door Gast »

Krijg bedenken bij de reden waarom de overheid nu in Nederland ook LPG wil gaan verbieden (ook gezien het geringe aantal ongelukken) Ik vind dat als de overheid geen (aandelen) belangen heeft bij Kon. Shell, zij juist het gebruik en de ontwikkeling van alternatieve energiebronnen moeten stimuleren en niet moet afwachten totdat onze economie vanwege de onbetaalbaarheid van fossiele brandstoffen een gigantische achterstand opbouwt met onze omringende landen waar deze ontwikkelingen wel gestimuleerd worden. Nu de EU besloten heeft geen subsidie meer te geven aan de suikerindustrie, zou ons land kunnen overwegen om uit het suikeroverschot alcohol te stoken waarop vrachtwagens kunnen rijden zoals bijv. nu in Brazilie gebreurt :?:

gerrit Aling [[email protected]]

Re: Autorijden op slaolie

Ongelezen bericht door gerrit Aling [[email protected]] »

De overheid doet niets. Ik heb mij er al oververbaast,dat de overheid totaal niets doet om andere auto-brandstoffen te stimuleren. Vroeger was de olie te goedkoop om andere brandstoffen te ontwikkelen. En nu het erg duur is hoor ik niets.

Geen hoge Pet

Re: Autorijden op slaolie

Ongelezen bericht door Geen hoge Pet »

Deze overheid denkt toch niet vooruit en van het milieu hebben ze al helemaal geen hoge pet op. LPG evenals als aardgas is veel schoner maar wat doet men afschaffen. Ongelukken zijn er ooit alleen maar gebeurt door knoeierij van de gebruiker zelf . Net zo als vele dingen moet de machte olieindustrie worden beschermd. Misschien moet er eerst weer olieproblemen komen. Als er bijvoorbeeld een staatsgreep komt in Saoedie Arabie van moslimextremisten . Je moet op alles voorbereid zijn maar men doet het pas er echt een probleem is . Dat dan de kosten veel hoger zijn ,dat ziet me nu niet.

somalis [[email protected]]

Re: Autorijden op slaolie

Ongelezen bericht door somalis [[email protected]] »

Dat kan prima, dat wist ik 12 jaar geleden al. De uitstoot zou 80% minder moeten zijn, wil je meer weten: http://www.elsbett.de/ De NL reg. is hier te kort zichtig en geldzuchtig voor..... en ja je moet je diesel aan passen om op slaolie te rijden, maar dat geld voor iedere brandstof ommezwaai. Een min punt. de auto industrie heeft er voor gezorgd dat de nieuwe dieselmotoren er niet meer voor geschikt kunnen zijn!

TdI-fan
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2004 13:07

Re: Autorijden op slaolie

Ongelezen bericht door TdI-fan »

CO2 wordt door planten en bomen (groen dus) als brandstof gebruikt, de afvalstof is zuurstof (een zeer prettige stof voor mens en dier). CO(koolmonoxide) is zeer giftig en potentieel dodelijk, deze verbinding zal in bovenstaande artikelen waarschijnlijk worden bedoeld. De huidige dieselmotoren zijn uitgerust met roetfilters, verder worden de uitlaatgassen, na de turbo, afgekoeld en gedeeltelijk naar de luchtinlaat teruggevoerd. Het resultaat is een aanmerkelijke vermindering van NOx'en (stikstofoxides) Door de hoge inspuitdruk van de brandstof (pompverstuivers +/- 2100 bar volkswagen/audi groep, +/- 1600 bar common-rail) is de verbranding van de huidige moderne diesels behoorlijk veel beter dan van diesels van pakweg 20 jaar geleden, ergo het rendement is een stuk hoger en dus het brandstofgebruik aanmerkelijk lager (1 liter op 20 km is meer regel dan uitzondering). Hierdoor is de schadelijke uitstoot dus ook een stuk minder, behoorlijk minder vergeleken bij een benzine (otto) motor. Op langere termijn denk ik dat een dieselmotor het langer vol zou kunnen houden dan de "otto" motor, een diesel werkt op practisch alles wat vloeibaar is en boem doet. Buiten de bio-diesel is er ook nog synthetische diesel die d.m.v. aardgas wordt gemaakt (GTO-diesel), meerdere experimenten zijn gedaan door diverse oliemaatschapijen waaronder Shell en getest door Volkswagen. Het gerucht gaat dat de overheid het dieselgebruik zou willen ontmoedigen, snappen de hh heren er echt helemaal niets van of wordt de dieselrijder de super melkkoe van de staadskas?

[otto_van_oostvee@hotmail.]

Re: Autorijden op slaolie

Ongelezen bericht door [otto_van_oostvee@hotmail.] »

Misschien kan er dan beter meer geinvesteerd worden in de Dual Cell technologie. Daarvan is is de 'uitstoot' namelijk water en geen koolstofdioxide. Als iedereen op biodiesel gaat rijden stijgt de CO2 concentratie in de lucht en dan is het maar de vraag of de fotosynthese kringloop deze stijging van al die auto's wel aan kan. Waarschijnlijk komen de auto's met deze technologie begin 2005 op de markt.

TdI-fan
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2004 13:07

Re: Autorijden op slaolie

Ongelezen bericht door TdI-fan »

Wordt er in dit betoog Dual Cell of Fuel Cell bedoeld? Dual Cell ken ik niet, Fuel Cell (brandstofcel) wel. Overigens heeft u geheel gelijk voor wat betreft het milieuvriendelijke aspect. Ik ga er maar vanuit dat het over de brandstofcel gaat. Het is een chemische energiebron die na het recombineren van twee waterstof ionen en twee via de belasting (lamp, electromotor, e.d.) teruggekeerde electronen met zuurstof als afvalstof water produceerd. De anode kant: 2H2 > 4H(+) + 4e(-) (e=electron) De cathode kant: O2 + 4H(+) + 4e(-) > 2H2O De brandstofcel bestaat trouwens al lang hoor, ik meen vanaf eind 1800. Het probleem in Nederland is de infrastructuur, bij welke benzinepomp kan ik waterstof tanken? Gezien de economische zooi zie ik de overheid e.e.a. niet zo snel sponsoren, de economishe zooi nog groter maken wel, daar is de overheid heel goed mee bezig. Derhalve vind ik, hoewel ik het geheel met u eens ben dat de brandstofcel vele malen schoner is, er vindt geen verbranding plaats, bio-diesel en GTL-diesel (in mijn vorige verhaal had ik het over GTO-diesel, maar dit had GTL (gas to liquids) moeten zijn) een brandstofvorm is die je toch niet lacherig en minachtend aan de kant kunt schuiven. In Duitsland wordt steeds meer gebruik gemaakt van bio-diesel, en marktleider Shell heeft buiten de V-Power benzine nu ook V-Power diesel, de GTL-Diesel dus. Ter geruststelling; Alle nieuwe turbo diesels van Volkswagen-Audi lopen probleemloos op bio en gtl diesel. Het probleem was dat er in bio en gtl geen zwavel zit, de verstuivers werden hiermee min of meer gesmeerd, derhalve kunnen oude dieselmotoren misschien een probleem hebben (effe chekke bij de dealer) Dat probleem schijnt te zijn opgelost.

Joey [[email protected]]

Re: Autorijden op slaolie

Ongelezen bericht door Joey [[email protected]] »

Ik word mateloos geirriteerd als ik denk aan de nederlandse overheid die alle middelen voorhanden heeft om aan het zogeheten Kyoto-verdrag te voldoen, echter gewoon niets ondernemen of compleet verkeerd ! Wanneer ze eenvoudigweg, net als in oa. Frankrijk, biodiesel toevoegen aan de dieselbrandstof of diesels op PPO laten rijden is het hele probleem opgelost. Wat een achterlijk dom bestuur hebben wij toch in Nederland. Bah ! Het wordt alleen maar beheerst door de oliemaatschappijen ! Nog geeeneens gesproken over al dat geld wat in die brandstofcel wordt gestopt, of dat zo milieuvriendelijk is ...

Gast

Re: Autorijden op slaolie

Ongelezen bericht door Gast »

Denk eerlijk gezegd dat de fileproblemen gezien de belangen van de Nederlandse Overheid in de brandstofleveranciers nooit maar dan ook nooit opgelost zullen worden. Hoeveel aan accijns-opbrengsten zullen misgelopen worden indien Nederland filevrij zou zijn Wat is schadelijker een file of 120 km/u toelaten ??? Walgelijk kelereland

geurt07

Re: Autorijden op slaolie

Ongelezen bericht door geurt07 »

Deze week heeft de tweede kamer besloten tot accijnsvrijstelling van biobrandstoffen!

Gast

Re: Autorijden op slaolie

Ongelezen bericht door Gast »

Je kan er nu al stront in gooien ook .
Zag ik laatst op TV.
Uiteraard moet dat chemisch worden verwerkt maar wel mogelijk.

Moeten ze weer wat anders verzinnen om net zo achterlijke situatie als in R`dam Overschie( niet Schiedam dus wat in de autokrant wordt gezegd ) te verzinnen.
Na Overschie is het nu veel erger doordat iedereen volop gas geeft na deze trajectcontrole.

geurt07

Re: Autorijden op slaolie

Ongelezen bericht door geurt07 »

Hele informatieve site gevonden: www.elsbett.com

juspan
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2004 12:56

Re: Autorijden op slaolie

Ongelezen bericht door juspan »

Ik heb hier geeen ervaring mee, maar laten we ter wille van de vrede alle mogelijke middelen aanwenden om aardolie als brandstof te vervangen. Hiermee vangen we meerdere vliegen in een klap. Ik begrijp heel goed dat de belangen van de oliemaatschappijen hier een belangrijke rol bij spelen, maar wordt dat zo langzamerhand niet van secundair belang?

Gast

Re: Autorijden op slaolie

Ongelezen bericht door Gast »

Er bestaan, in test fases, auto's die zelfs op water rijden, maar dit wordt erg tegen gehouden, raar he.
Want ik denk niet dat de regering de water belsting zo erg kan verhogen als bij benzine e.d.

Peter_Grunn

Re: Autorijden op slaolie

Ongelezen bericht door Peter_Grunn »

Kijk voor meer informatie over biodiesel maar eens op http://www.biovalue.nl/

hier staat een uitleg over hoe biodiesel gemaakt kan worden en de nodige tegenwerking van de regering en andere hotemetoten.

In nederland mag schijnbaar geen werkgelegenheid ontstaan met zo'n fabriek. Nou dan gaan ze in duitsland wel lekker verder.
BALKENENDE BAH BAH

Gesloten