LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verstandelijke gehandicapten

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
hok

Re: verstandelijke gehandicapten

Ongelezen bericht door hok »

wat een medeleven zeg.
schaam je diep gast 16.53
vlug je hok in
ben je zelf wel eens bij een arts geweest

elsje

Ongelezen bericht door elsje »

Gast die zich zelf gast noemt
Wat is jou naam
Ben je man of vrouw
Hoe oud ben je
Ben je gtrouwd
Heb je kinderen
Leven je ouders nog
Heb je broers of zussen

Nu begrijp ik het nog niet

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Elsje,

Is dat je echte naam?
Hoe oud ben je?
Ben je getrouwd?
Heb je kinderen?
Werk je?

Ik begrijp geen bal van jou.

Gast

Nelly geeft zelf aan hoeveel werk het is om haar zusje te verplegen.
Daarom is haar zusje niet meer thuis.
In de verzorging is een verschrikkelijke onderbezetting.
In zo'n tehuis zitten meerder mensen en die hebben allemaal die intensieve verzorging nodig.
Dan is het heel erg moeilijk om alles op de juiste tijden te plannen.
Het is ook nog geen 30 graden geweest, dus heeft haar zusje nog niet met 30 graden in haar pyama gezeten.
Ik denk dat Nelly heel erg blij mag zijn dat er bij de familie heel veel uit handen is genomen en dat ze blij mag zijn dat er goed voor haar zusje wordt gezorgd.
Dat er mensen zijn die zich met haar zusje bezig houden, die weten hoe ze ermee om moeten gaan.
En verzorgen die mensen haar zusje niet goed naar haar mening en die van de rest van de familie.
Zorg dan voor een andere oplossing.
Neem je zusje zelf in huis.
Zorg zelf voor je zusje.
Het gaat namelijk in deze niet om de familie, maar om het welzijn van haar zusje.

gasten

Ongelezen bericht door gasten »

dat is geen raad geven
maar een bevel

Gast

nee hoor, dat is een mogelijkheid bieden.

gasten

Ongelezen bericht door gasten »

nu begrijp ik het nog niet
wat je bedoelt

aansteker

Ongelezen bericht door aansteker »

Zeg Gast 19:10 uur In de roos

aansteker

Sorry gasten het moet zijn 20:19 uur In de Roos

aansteker

Ik bedoel daarmee te zeggen dat ik last heb van roos :?:

aansteker

Er schijnen 2 Aanstekers te zijn vind ik erg onsportief vorige bericht is niet van mij maar gelukkig kunnen we IP adres achterhalen en een naam daaraan verbinden.

aansteker

Al zou je IP-adres achterhalen en naam, dan heb je nog geen recht van spreken.

Zolang jij je niet hebt laten registreren met die gebruikersnaam kan en mag iedereen gebruik maken van een door hem/haar gekozen naam.

Niettemin blijft het vervelend. Vandaar ook deze eenmalige actie om de naam "aansteker" te gebruiken.

Wat betreft het onderwerp heb ik e.e.a. gelezen.
De gezondheidszorg en wat daaraan verwant is zakt m.i. steeds verder weg.
Ik vind het niet normaal dat men al om 20.00 uur op bed ligt en om 18.30 uur al een pyama aan heeft. Maar blijkbaar is dat het beleid daar.

Ben je het daar niet mee eens kun je inderdaad dat daar gaan aankaarten of een ander "huis" zoeken en anders er zelf voor gaan zorgen.
Ik realiseer me dat dat niet altijd direct tot de mogelijkheden behoort, maar het lijkt mij dat welzijn van je zus of broer inzake deze toch voorp staat.

Neem contact op met familieleden van medebewoners en pols of zij er ook zo over denken.
Indien dat zo is, heb je meer kans van slagen dat er verandering komt in het beleid, desnoods in leiding of verzorgenden.

Sterkte.
Lobbes

De hier gebruikte gebruikersnaam "aansteker" is slechts eenmalig ter illustratie gebruikt om aan te tonen dat iedereen de naam kan gebruiken. Excuses aan de "werkelijke aansteker" voor het evt. ongemak.

aansteker

Hier is de werkelijke Aansteker.

Het misbruiken van namen is niet juist maar hier stelt Lobbes een probleem van deze Tros forums aan de kaak. Het is je vergeven. Misschien zal de Tros Radar hier wat aan doen. Het gaat hier om wat anders N.L gehendicapten die niet voor hunzelf kunnen opkomen. Het ligt vaak aan omstanders hoe er in het algemeen er mee omgaan wordt. Ik zelf heb ervaaring er mee en daarom zeg ik: We kunnen zelf ook wat. We stoppen te vaak de problemen weg en leggen het neer bij een ander. Mijn vader hoe ongelukkig ook heeft en kon na een auto ongeluk niet meer voor zichzelf kunnen zorgen. De familie heeft besloten ondanks verzet van ook zonen en dochters hem ( lees vader ) thuis te houden en verzorgen. Liever thuis dan een vreemde elders. Je hebt zolang met iemand geleefd en dat geef je niet uit handen. Hij heeft voor ons gezorgd en nu wij en niet uit verplichting maar uit menselijkheid en liefde voor elkaar. Ik begrijp best dat mensen met een hoge leeftijd dit niet meer kunnen, maar er zijn nog zussen en
( broers ) die dit kunnen. Sorry maar wij hebben het ook gedaan dus kan een ander het ook !!!!!!! Geef niet alles uit handen of is ons leven belangrijker dan een ander.
Ons vader heeft nog ruim 18 jaar geleefd en met plezier met ons. We konden doen wat we wilden. Rationeel gezien heeft het ons geen cent pijn gekost er zijn daar voorzieningen voor. Zelfs een gehendicapte heeft recht op een menswaardige bestaan. Laat het AUB niet alleen aan anderen over en neem zelf die verantwoording.

Een verontruste Nederlander

Quasi-Modo

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Nooit een eigen situatie spiegelen met die van een ander. Zo maak je snel een oordeel. Je kan jezelf wel beter voelen dan de ander!

Nelly heeft denk ik voldoende serieuze adviezen gehad en kan verder. Forum kunnen we dus sluiten. Tot ziens in een ander topic.
QM

Gast

Denk dat deze topic nog niet gesloten hoeft te worden hoor.
Of wordt dat hier door 1 persoon bepaald, QM?

Gast

Waar blijft de eigen verantwoordelijkheid QM :?:

Het is niet spiegelen maar wijzen op, als ik het zo lees.
De een gaat er makkelijker mee om dan een ander. Alleen het over laten aan anderen is gemakzucht maar dienen we daar de personen in kwestie daarmee??? Hier hebben we een gezamelijke verantwoording en die geld ook voor jouw QM. Met alleen praten los je niet alles op maar ook doen.!!!!!!!!

sissy

Ongelezen bericht door sissy »

ik heb een vraag aan de gasten
is er wel eens iemand van jullie geweest in de insellingen voor verstandelijke gehandicapten?

vraag?

Ongelezen bericht door vraag? »

ja aansteker ,en wie zorg er dan voor de ouders als die dement worden
of ziek worden
ook dan maar de broer en zussen
jullie hebben echt geen flauw idee van wat verstandelijk gehandicapt is

aansteker

Ik werk zelf met deze mensen en wil je weten waar = Hameland Groep =
ruim 25 % van bestand bestaat uit geestelijk/verstandelijke gehandicapten die in het geheel niet voor zichzelf kunnen zorgen. Door juist een menswaardige bestaan te bieden hebben ze lol in hun leven. Het is een genot met hun te werken, blijdschap over de kleinste dingen die wij niet eens meer zien. Deze mensen ook nog meestal lichaamlijk gehandicapt zijn van ons afhankelijk. Het rare is 60 % woont bij familie en komen bij ons overdag. Zo'n 40 % woont in een vervangend tehuis waar opvang is geduurend de nacht. Dus vertel mij niet hoe het is en ik wijs alleen op de mogelijkheden. Door mijn ervaaring als kind en begeleider weet ik waar ik over praat. Zijn de mogelijkheden uitgeput blijf ik zeggen en ik dacht dat ik het ook gezegd heb een menswaardige bestaan is en blijft nummer 1. Ik ben nog geen instelling tegen gekomen waar zulke pratijken voorkomen. Praten en doen zijn twee verschilende dingen.

Gast

Precies Aansteker.
Het welzijn van de gehandicapte moet op de eerste plaats komen en niet die van de familie.
Het gaat erom dat de gehandicapte gelukkig is.

Is de gehandicapte niet gelukkig in haar woonruimte, zoek dan een betere opvang of neem haar weer in huis, zodat je weet dat ze wel gelukkig kan zijn, maar laat haar dan niet wegkwijnen....

Gesloten