LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsstijging Toon Thermostaat

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
djjansen

Re: Prijsstijging Toon Thermostaat

Ongelezen bericht door djjansen »

Thnx!
Jij ook succes met je inlevingsvermogen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

djjansen schreef: Denk even dat je autoverzekering, hypotheek, ziektekostenverzekering met 28,5% omhoog gaan. Dan staat het land in brand!
Leuk voorbeeld. De autoverzekeringen zijn namelijk juist ook fors gestegen. Gemiddeld zo'n 16%, maar met uitschieters van maatschappijen die de premies gemiddeld met meer dan 60% hebben laten stijgen. En ik heb het land nog niet zien branden...
Toon is een melkkoe, zo simpel is het.
Dat klopt. Maar dat lijkt me niets nieuws... Een handig marketing-/verdienmodel. Een beetje vergelijkbaar met de koffiemachines die met speciale cups weken, waar de winst op wordt gemaakt.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Even samenvattend. Ik lees in dit topic dat Eneco aangeeft dat er zo'n 300.000 Toon gebruikers zijn, die per maand € 3,50 betalen voor die Toon.
Nu wordt de prijs verhoogt naar € 4,50. In hun verdien model betekent dit simpelweg dat mee dan 66.667 mensen hun Toon abonnement moeten opzeggen voordat Eneco het in hun winst gaat merken.
Persoonlijk denk ik niet dat er zoveel mensen hun abonnement gaan opzeggen ondanks alle oproepen daartoe in dit Forum.
Dit verklaart ook de door iemand genoemde arrogante houding van de Eneco. Het overhalen van mensen die hun abonnment willen opzeggen om toch te blijven kost meer tijd (en dus geld) dan ze gewoon hun zin te geven. Ik ken nog maar weinig bedrijven waar de klant koning is. Bij de meeste zijn we gewoon klanten en aan lastige klanten kunnen ze nu eenmaal niets verdienen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

djjansen schreef:Sure!
Abonnement naar redelijkheid verhogen ok, maar dit is wel erg overdreven.
Supergaaf dat mensen een dikke trui en een oldscool thermostaat hebben zonder abonnement.
Denk even dat je autoverzekering, hypotheek, ziektekostenverzekering met 28,5% omhoog gaan. Dan staat het land in brand! Aaahh dan zeg je toch je hypotheek en verzekeringen op?!....
De wet van de grote getallen. Het lijkt niet veel, maar reken het even uit over het aantal klanten. Wat voor prachtige innovaties Kun je uitrollen voor 3,5 miljoen? Dat krijgt de klant er echt niet voor terug.
Volgend jaar komt er vast weer 'maar' een euro bij.
Hier in de supermarkt zijn de aardbeien de ene maand 2,50 per bakje en de andere maand 3,50. Dat is een prijsstijging van 40%, maar daar heb ik nog nooit iemand stampij om zien maken.

djjansen

Nijogeth schreef:
Supergaaf dat mensen een dikke trui en een oldscool thermostaat hebben zonder abonnement.
Denk even dat je autoverzekering, hypotheek, ziektekostenverzekering met 28,5% omhoog gaan. Dan staat het land in brand! Aaahh dan zeg je toch je hypotheek en verzekeringen op?!....
De wet van de grote getallen. Het lijkt niet veel, maar reken het even uit over het aantal klanten. Wat voor prachtige innovaties Kun je uitrollen voor 3,5 miljoen? Dat krijgt de klant er echt niet voor terug.
Hier in de supermarkt zijn de aardbeien de ene maand 2,50 per bakje en de andere maand 3,50. Dat is een prijsstijging van 40%, maar daar heb ik nog nooit iemand stampij om zien maken.
Tenzij je een aardbeien verslaving hebt, kun je deze laten liggen of opzoek naar een andere supermarkt...
Een Toon van €275 gooi ik niet zomaar in de prullenbak.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

djjansen schreef:
Nijogeth schreef:
Tenzij je een aardbeien verslaving hebt, kun je deze laten liggen of opzoek naar een andere supermarkt...
Een Toon van €275 gooi ik niet zomaar in de prullenbak.
Iedereen die ik ken heeft Toon gewoon gekregen van Eneco, al dan niet bij het sluiten van een nieuw Energie contract. En weggooien hoeft ook niet, alleen bepaalde functionaliteit gaat verloren. Als thermostaat blijft deze gewoon werken.

djjansen

Aangenaam!
Geen Eneco contract en geen gratis Toon.
Een Toon aan de muur zonder abonnement is als een superjacht in je tuinvijvertje... Uiteindelijk net zo functioneel als een oude schuur in de tuin..

Mamamiamorris

Ongelezen bericht door Mamamiamorris »

En ja hoor. De verwachtte prijsverhoging is op de mail gekomen.
Ik persoonlijk krijg alleen voor de Toon een rekening van Eneco. Eerst betaalde ik 4,50. Ik heb ze ooit daar eens over gebeld. Dit was voor de updates om de Toon up to date te houden. Nu komt er een verhoging van 2,21 en zijn de kosten per maan 6,71. Naar mijn idee is de Toon nu wel up to date. Ik krijg ongeveer half jaarlijks een update om uit te voeren. Waarom mogen ze zo veel geld vragen. Ik heb mijn abbonnement, of hoe je dit maar wilt noemen, opgezegd. Eens kijken of hij blijft werken zonder update. Wie baalt hier nog meer zo van?

Mamamiamorris

Ongelezen bericht door Mamamiamorris »

En weer een verhoging!!! Het wordt nu 6,71!! Voor een update?

Gesloten