sridanie schreef:@sjohie; ik reken mezelf niet rijk!
Heb teruggekregen wat ik heb betaald.
Bewijslast toegestuurd en na 4 dagen alles correct regent door Visa.
Mijn gegevens hebben ze nodig voor hun claim bij Airberlin te leggen!
Ze adverteren ook” alle aankopen zijn gedekt”.
Van de Visa site: U kunt rekenen op de Aankoopverzekering bij ICS/Visa:
De Aankoopverzekering zit standaard bij al onze Cards. Met de Aankoopverzekering zijn vrijwel al uw (online) aankopen 180 dagen verzekerd bij verlies, diefstal en beschadiging. Voor sommige creditcards is dit zelfs 365 dagen.
Vraagje; Valt het fallisement nu onder verlies of diefstal of beschadiging ?
En alles geregeld binnen 4 dagen terwijl de periode van onderzoek en evt. teruggave tot 4 weken kan duren. De wereld is bijna te mooi om waar te zijn.
sridanie schreef:Update:
De Visa heeft alles teruggestort .
De zin in plannen is er weer en gaan nu alles boeken via TUI. Ben zo blij....
Bedankt voor de adviezen
Reken uzelf nog maar niet rijk. Creditcardmaatschappijen zijn zo klantvriendelijk dat ze het geld bij een betwistte transactie eerst terugstorten, en dan de zaak gaan rechercheren (of niet als het een te klein bedrag is) Als blijkt na onderzoek van Visa dat u geen gelijk heeft, en de transactie terecht was, komen ze het geld weer afschrijven.
Ik denk toch, dar VISA eerst rechercheerde voor ze geld terugstorten.
Dit zou een werkwijze zijn, die niet gebruikelijk is.
Bij ICS storten ze de betaling terug als je een betwisting indiend daarna gaan ze het onderzoeken en mocht het zo zijn dat je geen gelijk krijgt komen ze het geld weer halen.
Dit heb ik ook eens meegemaakt toen ik een betaling betwiste even bellen ze boekte het bedrag terug en de mw aan de lijn gaf aan dat ze het gingen onderzoeken en bij me terug kwamen mocht de betaling terecht zijn.
Ik weet niet hoe dit bij faillisement gaat maar de terug storting is normaal.