LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte service Volkswagen
Re: Slechte service Volkswagen
Er is een nieuwe vacuümpomp en een nieuwe rembekrachtiger ingezet , daarna groe beurt ,daarna keuring ,aangegeven dat de remmen weer raar deden ,alles bij zelfde garage ,er is nooit gekeken naar de oorzaak ,
-
- Berichten: 32471
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Slechte service Volkswagen
Ja en nee. Vaak kunnen klachten meerdere oorzaken hebben. Dan wordt er eerst gekeken naar een oorzaak die het dichtste bij is zeg maar. Ik had indertijd met mijn Volvo start- en loopproblemen. Ben bij 8 garages geweest, er hebben 12 monteurs boven gehangen, en er is van alles vervangen wat het niet was. Uiteindelijk bleek hij verkeerd afgesteld te zijn. Het ding liep ook op LPG, kennelijk waren de eerste 11 niet in staat dat goed te doen. Zelfs de specialist niet. Uiteindelijk bracht een apk-keurmeester de oplossing.cosmas schreef:Er is een nieuwe vacuümpomp en een nieuwe rembekrachtiger ingezet , daarna groe beurt ,daarna keuring ,aangegeven dat de remmen weer raar deden ,alles bij zelfde garage ,er is nooit gekeken naar de oorzaak ,
Uit het feit dat het 8 maanden goed ging kun je opmaken dat de vacuümpomp en rembekrachtiger ook aan vervanging toe waren. Het remmen ging immers een stuk beter. Maar er was dus meer aan de hand: de olieschraapveer.
Het lijkt er op dat dit niet de beste motor ooit is die Volkswagen heeft gemaakt.
Re: Slechte service Volkswagen
dat is het zeker niet, wij rijden alles bij elkaar al 40 jaar vw ,vanaf de kever, maar dit hebben we nog nooit meegemaakt, mijn man heeft aangegeven dat dit het probleem is ,maar ze doen er niets mee, en dan bij die 2000 blijft het niet om de motor weer in elkaar te zetten kost ook nog eens 2000 ,dat is bij elkaar bijna 5,en een half duizend euro, wij zijn gepensioneerd ,en kunnen dat bedrag niet ophoesten in een jaar tijd . loopt nu bij rechtsbijstand ,
-
- Berichten: 12823
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Slechte service Volkswagen
Uw man zegt dat hij het probleem kent, maar wat zegt de garage dan? Het klinkt nu als zelf opzoeken welke ziekte men heeft en dat tegen de dokter zeggen. Onlangs had ik een probleem met een auto waarvan ik zeker wist dat ik de lagers hoorde. Exact hetzelfde geluid. Diverse mensen naar gekeken en uiteindelijk de VW dealer in Zuid Frankrijk die erachter kwam dan het achterwiel er los onder zat. Dit gaf hetzelfde geluid. Dat iemand iets denkt dat het is hoeft niet te betekenen dan het ook zo is. Daarom zijn wij allemaal wel nieuwsgierig wat de garage aangeeft als euvel.cosmas schreef:dat is het zeker niet, wij rijden alles bij elkaar al 40 jaar vw ,vanaf de kever, maar dit hebben we nog nooit meegemaakt, mijn man heeft aangegeven dat dit het probleem is ,maar ze doen er niets mee, en dan bij die 2000 blijft het niet om de motor weer in elkaar te zetten kost ook nog eens 2000 ,dat is bij elkaar bijna 5,en een half duizend euro, wij zijn gepensioneerd ,en kunnen dat bedrag niet ophoesten in een jaar tijd . loopt nu bij rechtsbijstand ,
Re: Slechte service Volkswagen
niets dat kunnen ze pas zien als de motor uit elkaar ligt .zeggen ze
-
- Berichten: 12823
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Slechte service Volkswagen
Dus de garage mag niet eens op zoek gaan naar het euvel? En een second opinium mag ook niet. Geen wonder dat je in een impasse blijft.cosmas schreef:niets dat kunnen ze pas zien als de motor uit elkaar ligt .zeggen ze
-
- Berichten: 32471
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Slechte service Volkswagen
Maar ja, onderzoekskosten van 2000 euro zonder garantie dat je weet of de oorzaak ook gevonden wordt, en wat het repareren kost, waarna het nog eens 2000 kost om de motor weer in elkaar te zetten...
Dan zou je toch eerder voor een gereviseerde motor gaan kijken. Geen idee wat dat kosten moet, maar als dat goedkoper is, ben je in één keer klaar. Want daar zit wel garantie op.
Dan zou je toch eerder voor een gereviseerde motor gaan kijken. Geen idee wat dat kosten moet, maar als dat goedkoper is, ben je in één keer klaar. Want daar zit wel garantie op.
Re: Slechte service Volkswagen
Ik zou naar een plaatselijke VAG specialist gaan.
Vele in VW gespecialiseerde zijn eerlijker en goedkoper en met bewijs is dan wel iets te claimen.
Maar heb je de Bovag al gevraagd in dit geschil, als je vermoed gelijk te hebben is dat goedkoper en onafhankelijker dan PON...
Vele in VW gespecialiseerde zijn eerlijker en goedkoper en met bewijs is dan wel iets te claimen.
Maar heb je de Bovag al gevraagd in dit geschil, als je vermoed gelijk te hebben is dat goedkoper en onafhankelijker dan PON...
Re: Slechte service Volkswagen
@comas,
Blijkbaar mag uw man om de een of andere reden niet zelf over de klachten uitleg geven.
Er lopen, naar mijn inzien, twee verschillende klachten door elkaar.
Klacht 1 : er is een probleem met de remmen, maar het wordt niet duidelijk om welk probleem het precies gaat.
Klacht 2 : er is een probleem met de motor, maar ook hier is het niet geheel duidelijk om welk probleem het gaat.
In beide gevallen blijft het maar gissen en puzzelen naar de mogelijke oorzaken/problemen die er zijn.
Als er v.w.b. de motorische klacht echt iets aan de hand zou kunnen zijn met een olieschraapveer in één of meerdere cilinders dan kan dat alleen maar geconstateerd worden als de motor wordt opengemaakt en de betreffende zuiger(s) er uit worden gehaald. En aan deze reparatie zijn kosten verbonden, ook voor de eigenaar van de auto.
Een dergelijk probleem kan je niet constateren door er alleen aan de buitenkant naar de motor te kijken, de zo gestelde conclusie is dan niets anders dan natte vinger werk.
Blijkbaar mag uw man om de een of andere reden niet zelf over de klachten uitleg geven.
Er lopen, naar mijn inzien, twee verschillende klachten door elkaar.
Klacht 1 : er is een probleem met de remmen, maar het wordt niet duidelijk om welk probleem het precies gaat.
Klacht 2 : er is een probleem met de motor, maar ook hier is het niet geheel duidelijk om welk probleem het gaat.
In beide gevallen blijft het maar gissen en puzzelen naar de mogelijke oorzaken/problemen die er zijn.
Als er v.w.b. de motorische klacht echt iets aan de hand zou kunnen zijn met een olieschraapveer in één of meerdere cilinders dan kan dat alleen maar geconstateerd worden als de motor wordt opengemaakt en de betreffende zuiger(s) er uit worden gehaald. En aan deze reparatie zijn kosten verbonden, ook voor de eigenaar van de auto.
Een dergelijk probleem kan je niet constateren door er alleen aan de buitenkant naar de motor te kijken, de zo gestelde conclusie is dan niets anders dan natte vinger werk.
Re: Slechte service Volkswagen
Hehe, naar 30 miljard posts komt hier eindelijk de aap uit de mouw.NeoDutchio schreef:Dus de garage mag niet eens op zoek gaan naar het euvel? En een second opinium mag ook niet. Geen wonder dat je in een impasse blijft.cosmas schreef:niets dat kunnen ze pas zien als de motor uit elkaar ligt .zeggen ze
Jullie willen niet dat de garager onderzoekt wat nu het echte probleem is. Jouw man denkt het beter te weten, en de garage wil niet verantwoordelijk zijn als jullie met een gevaarlijke auto de weg opgaan.
Klinkt alsof de oplossing bij jullie ligt: meewerken of die verklaring ondertekenen.
Re: Slechte service Volkswagen
second opion kan niet ,krijgen auto niet mee ,repareren kost minstens 5000 euro ,dus is inderdaad met je rug tegen muur ,
-
- Berichten: 12823
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Slechte service Volkswagen
Als u weet wat de kosten zullen zijn weet u dus ook wat de garage aangeeft wat het probleem is. En kunt u dat eindelijk eens met ons delen wat het probleem is? Onderzoekskosten van €2000 is natuurlijk ongeloofwaardig en een totale reparatie van €5000 klinkt ook aan de erg hoge kant. Maar ja, zo lang u niet wilt delen wat er aan de hand is blijven wij hier gissen.cosmas schreef:second opion kan niet ,krijgen auto niet mee ,repareren kost minstens 5000 euro ,dus is inderdaad met je rug tegen muur ,
Of u kent het probleem (en dan bedoel ik zeker weten en niet van zelf googelen), of de garage moet eerst in de motor kijken en kan dan pas zeggen wat er aan de hand is. In het eerste geval is er al onderzoek gedaan, maar dat spreekt u tegen omdat ze van u niet in de motor mogen kijken. In het tweede geval is dus niet gekeken, zoals u zelf zegt, dus hoe komt u dan aan de kosten als men niet eens weet wat het probleem is.
Re: Slechte service Volkswagen
Beste Comas. Uw VW krijgt u wél mee, mits u er niet mee zult rijden. Dát risico wil de VW-garage niet nemen, mits u iets ondertekend dat alle risico voor uzelf is. De VW ís en blijft uw eigendom en de VW-garage mag deze niet zomaar achterhouden. U kunt dus overwegen uw VW te laten vervoeren naar een ander garagebedrijf waarin u meer vertrouwen heeft.
Omschrijf eens kort en bondig de problemen die er volgens u of uw echtgenoot met uw VW aan de hand zijn. Zet dit op Werkspot.nl en wacht af wie daarop reageren en wat daar een reparatie zal gaan kosten. Komt u tot overeenstemming over een werkopdracht dan kunt u uw VW naar dat andere garage bedrijf laten vervoeren, of door een dergelijk bedrijf bij uw VW-garage op laten halen. Uw VW-garage zal daar niet blij mee zijn, maar u bepaald uiteindelijk wie uw auto mag repareren.
Zelf heb ik met diverse reparaties op die manier een betrouwbaar klein bedrijf gevonden. Ten opzichte van een merkdealer scheelde dit, door zelf betrouwbare onderdelen aan te schaffen, voor het vervangen van een koppeling in een kleine Kia bijna € 500,00 reparatiekosten t.o.v. het bedrag dat de merkdealer in rekening wilde brengen.
Duidelijk is mij wel geworden dat, of de ene monteur of de andere monteur nu aan een auto sleutelt, bij min of meer ‘standaard’ reparaties dat echt niet zoveel uitmaakt. Als het de verwisseling van een olieschraapveer betreft valt dit, naar mijn bescheiden mening, onder zo’n ‘standaard reparatie’ omdat de werking van alle zuigermotoren min of meer met elkaar overeenkomt. En zeker is de techniek van alle VAG motoren niet zo heel speciaal dat een goede monteur daar niet mee overweg zou kunnen.
Omschrijf eens kort en bondig de problemen die er volgens u of uw echtgenoot met uw VW aan de hand zijn. Zet dit op Werkspot.nl en wacht af wie daarop reageren en wat daar een reparatie zal gaan kosten. Komt u tot overeenstemming over een werkopdracht dan kunt u uw VW naar dat andere garage bedrijf laten vervoeren, of door een dergelijk bedrijf bij uw VW-garage op laten halen. Uw VW-garage zal daar niet blij mee zijn, maar u bepaald uiteindelijk wie uw auto mag repareren.
Zelf heb ik met diverse reparaties op die manier een betrouwbaar klein bedrijf gevonden. Ten opzichte van een merkdealer scheelde dit, door zelf betrouwbare onderdelen aan te schaffen, voor het vervangen van een koppeling in een kleine Kia bijna € 500,00 reparatiekosten t.o.v. het bedrag dat de merkdealer in rekening wilde brengen.
Duidelijk is mij wel geworden dat, of de ene monteur of de andere monteur nu aan een auto sleutelt, bij min of meer ‘standaard’ reparaties dat echt niet zoveel uitmaakt. Als het de verwisseling van een olieschraapveer betreft valt dit, naar mijn bescheiden mening, onder zo’n ‘standaard reparatie’ omdat de werking van alle zuigermotoren min of meer met elkaar overeenkomt. En zeker is de techniek van alle VAG motoren niet zo heel speciaal dat een goede monteur daar niet mee overweg zou kunnen.
Re: Slechte service Volkswagen
Kan wel. Formulier tekenen en gaan met die banaan. Gewoon niet zo moeilijk doen en meewerken.cosmas schreef:second opion kan niet ,krijgen auto niet mee ,repareren kost minstens 5000 euro ,dus is inderdaad met je rug tegen muur ,
Re: Slechte service Volkswagen
Een niet herstelde en alle rekeningen betaald mogen ze het voertuig niet vasthouden!
Verder is naar andere VAG specialist gaan nooit verboden.
Dat rijden schade kan veroorzaken is duidelijk.
Maar slepen of zo door ander bedrijf is nooit verboden.
Verder, ga eerst eens de Bovag vragen of dit wel terecht is.
Die is voordelig en onafhankelijk.
Verder is naar andere VAG specialist gaan nooit verboden.
Dat rijden schade kan veroorzaken is duidelijk.
Maar slepen of zo door ander bedrijf is nooit verboden.
Verder, ga eerst eens de Bovag vragen of dit wel terecht is.
Die is voordelig en onafhankelijk.
Re: Slechte service Volkswagen
probleem is dat volgens de direkteur volkswagen petra vijverberg ,die ons trouwens prima heeft geholpen zodat we een auto kregen en we toch met vakantie konden,en in de officiele voorwaarden dat wij 2 jaar vw garantie hebben,op reparaties,diverse onderzoeken hebben uitgewezen dat de olie schraapveer niet goed is van dit bouwjaar 2009 ,is toch te gek dat je dan zoveel geld moet betalen voor een auto die nu 8000 euro waard is ,pon heeft vorig jaar al toeggeven dat het niet goed zit anders hadden ze ons nooit een tegemoetkoming gegeven ,dit is dus precies hetzelfde probleem wat er nu aan de hand is ,mede door hoog olieverbruik klopt het ,
Re: Slechte service Volkswagen
Vanuit mijn Audi S6 tijdperk weet ik dat Coen Donkers in Veghel een zeer bijzondere VAG specialist is.
-
- Berichten: 12823
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Slechte service Volkswagen
Over welke diverse onderzoeken spreken wij hier? Ik lees alleen maar dat de motor nog uit elkaar moet. Hoe kunnen ze dan weten dat het de olie schraapveer is? Eerder zei u nog dat uw man dat zei.cosmas schreef:probleem is dat volgens de direkteur volkswagen petra vijverberg ,die ons trouwens prima heeft geholpen zodat we een auto kregen en we toch met vakantie konden,en in de officiele voorwaarden dat wij 2 jaar vw garantie hebben,op reparaties,diverse onderzoeken hebben uitgewezen dat de olie schraapveer niet goed is van dit bouwjaar 2009 ,is toch te gek dat je dan zoveel geld moet betalen voor een auto die nu 8000 euro waard is ,pon heeft vorig jaar al toeggeven dat het niet goed zit anders hadden ze ons nooit een tegemoetkoming gegeven ,dit is dus precies hetzelfde probleem wat er nu aan de hand is ,mede door hoog olieverbruik klopt het ,
Re: Slechte service Volkswagen
Heb je de Bovag al gevraagd?
Een versleten zuiger veer is niet normaal na beperkt aantal km... en sloop motor monteren is mogelijk voor lager bedrag....
Aankoop + montage is voor rond de €2000,- mogelijk.
En niet vrijgeven, dan zeker de Bovag advies vragen want nu kan niemand oordelen of het echt nodig is en bij nog verder kapot gaan.
Ik zou sloop motor monteren en dan maakt het niets meer uit.
U mag elders laten herstellen en alleen veren, ja dat is flinke klus maar dat kan ook voordeliger als je geen dealer bent met hun uurloon!
Zelf stuur ik ze vaak naar elders... een ritje Oekraïne is rendabel voor enkele in puin gedraaide motoren en versnellingsbakken.
Onderdelen geef ik erbij en uurloon is geen €50,- maar €4,- per uur.... blijkt dat €50,- vaak nog Ex BTW te zijn......
Wel 3 tot 4 weken wachten maar voor dat prijsverschil is dat vaak geen probleem!
Een versleten zuiger veer is niet normaal na beperkt aantal km... en sloop motor monteren is mogelijk voor lager bedrag....
Aankoop + montage is voor rond de €2000,- mogelijk.
En niet vrijgeven, dan zeker de Bovag advies vragen want nu kan niemand oordelen of het echt nodig is en bij nog verder kapot gaan.
Ik zou sloop motor monteren en dan maakt het niets meer uit.
U mag elders laten herstellen en alleen veren, ja dat is flinke klus maar dat kan ook voordeliger als je geen dealer bent met hun uurloon!
Zelf stuur ik ze vaak naar elders... een ritje Oekraïne is rendabel voor enkele in puin gedraaide motoren en versnellingsbakken.
Onderdelen geef ik erbij en uurloon is geen €50,- maar €4,- per uur.... blijkt dat €50,- vaak nog Ex BTW te zijn......
Wel 3 tot 4 weken wachten maar voor dat prijsverschil is dat vaak geen probleem!
Re: Slechte service Volkswagen
Heb ik inderdaad van gehoord. Schijnt gespecialiseerd te zijn in Audi's.gemist schreef:Vanuit mijn Audi S6 tijdperk weet ik dat Coen Donkers in Veghel een zeer bijzondere VAG specialist is.