vroem schreef:
ik kap ermee...trekken aan een dood paard.. ik weet wat ik weet, ik weet wat ik gezien heb, en dat is meer dan genoeg om te weten dat er meer is dan tegenstanders (zonder bewijs voor wat ze zeggen) beweren. Alleen maar zeggen dat er bewijs ontbreekt is niet genoeg. Er is dan wellicht geen/weinig bewijs dat het werkt, maar er is zeker ook geen bewijs dat dat niet zo is. Er wordt geroepen ""placebo-effect, maar dat is ook gissen.. voor mensen die dan vanuit wetenschap willen dat er bewijs is, is dit een zwaar manco in hun eigen argumentatie...
Ik heb u eerder gevraagd om uw stellingen met bewijzen te ondersteunen. U heeft als wetenschapper het één en ander gezien. Laat maar zien die artikelen dan, dan kunnen wij het ook lezen. U bent in uw analogie zelf het dode paard, wij staan open voor bewijs maar u komt zelf met niks anders dan wat anekdotes.
En geloof me, ik ben bekend met uw vorm van argumentatie. Ik heb zelf als hobbyisme onderzoek gedaan naar gebedsgenezing onder gelovigen en ook daar is het vooral anekdotisch bewijs, maar hard bewijs in de vorm van een filmpje of doktersattesten hebben ze niet. Zij noemen dat dan ook "trekken aan een dood paard" terwijl zij zelf degene zijn die stelselmatig niet met bewijs komen. We moeten het maar gewoon 'geloven'. U als wetenschapper zou toch moeten weten dat bewijs het enige is dat telt. Als u stelt dat u het nodige heeft gezien waardoor u open staat voor de werking van homeopatische middelen, laat ons dat bewijs dan zien. Zo moeilijk is die vraag toch niet?
Verder wordt er hier alleen maar gesteld dat gewone medicijnen en homeopatische middelen aan dezelfde standaarden moeten voldoen. Dat zou u als wetenschapper toch alleen maar kunnen toejuichen?