Re: Parkeerboete 3 minuten na uitzetten parkeerapp.
Geplaatst: 03 nov 2017 18:45
Kun je dan ook wegrijden binnen 1 seconde? Dat zal toch echt moeten als de scanauto een seconde nadat jij de app uitzet een foto maakt.
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) schreef:
parkeren: het laten stilstaan van een voertuig anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddellijk in- of uitstappen van passagiers of voor het onmiddellijk laden of lossen van goederen;
Inderdaad leuk, maar het is al geweest in jou eerder bericht, dus herhaling?Moneyman schreef:Leuk, die discussie over 1 of 3 seconden...Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) schreef:
parkeren: het laten stilstaan van een voertuig anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddellijk in- of uitstappen van passagiers of voor het onmiddellijk laden of lossen van goederen;
Feit is gewoon, dat TS de verkeerde handelingen heeft gedaan.witte angora schreef:Volgens mij ging het om 3 minuten, niet om 3 seconden...
Exact. Vandaar mijn tweede verwijzing naar de wettekst. Drie minuten is niet “onmiddellijk“.witte angora schreef:Volgens mij ging het om 3 minuten, niet om 3 seconden...
Nee, tussen het moment van parkeren en het kopen van het kaartje mag inderdaad enige tijd zitten. En zeker een stuk meer dan tussen het moment van uitschakelen van een parkeer-app en het wegrijden. Daarvoor is een minuut meer dan genoeg.BTW Kweenie....ik heb zelfs geen smartphone maar zal gebruik moeten maken van een betaalautomaat.....kom ik aanrijden: moet ik nog naar de betaalautomaat gaan lopen voor een kaartje te pakken.....en dan kom ik terug en zou er een bonnetje onder de ruitenwisser kunnen zitten....moet ik nu echt betalen voor iedere sekonde dat de auto ergens op een plekje staat of is de digitale gekte doorgeslagen....
Moneyman schreef:Exact. Vandaar mijn tweede verwijzing naar de wettekst. Drie minuten is niet “onmiddellijk“.witte angora schreef:Volgens mij ging het om 3 minuten, niet om 3 seconden...
renewouters schreef:Voortaan gewoon lekker in een parkeergarage parkeren. Daar heb je minstens 10 minuten om weg te rijden. Wel zo makkelijk.
Nee je staat dan stil langs de kant van de weg. Je parkeert pas op het moment dat de bestuurder de auto heeft verlaten.renewouters schreef:Als je je navigatie instelt sta je nog steeds geparkeerd. Waarom denk je dat het buiten de parkeertijd zou vallen?
De betekenis van onmiddellijk is zonder uitstel. Het betekent dat je enkel de tijd neem om passagiers te laten in- en uitstappen en enkel de tijd die nodig hebt om spullen te laden en lossen. Daarna sta je geparkeerd.Bob Schurkjens schreef:"Onmiddellijk" is een arbitrair begrip. Waar in de praktijk de grens ligt in tijd is en blijft onduidelijk. En zo heeft de wetgever het kennelijk ook bedoeld. Ben benieuwd naar de jurisprudentie.
En hier wordt het dus interessant.alfatrion schreef:De betekenis van onmiddellijk is zonder uitstel. Het betekent dat je enkel de tijd neem om passagiers te laten in- en uitstappen en enkel de tijd die nodig hebt om spullen te laden en lossen. Daarna sta je geparkeerd.Bob Schurkjens schreef:"Onmiddellijk" is een arbitrair begrip. Waar in de praktijk de grens ligt in tijd is en blijft onduidelijk. En zo heeft de wetgever het kennelijk ook bedoeld. Ben benieuwd naar de jurisprudentie.
In de huidige tijd ben je dan bezig met "deelname aan verkeer" aangezien navigeren deel uit maakt van de handelingen achter het stuur omdat je blijkbaar tegenwoordig niet meer rijden kunt zonder de navigatie aan....maar veilig bedienen moet je niet tijdens rijden van het voertuig.witte angora schreef:En hier wordt het dus interessant.alfatrion schreef:De betekenis van onmiddellijk is zonder uitstel. Het betekent dat je enkel de tijd neem om passagiers te laten in- en uitstappen en enkel de tijd die nodig hebt om spullen te laden en lossen. Daarna sta je geparkeerd.Bob Schurkjens schreef:"Onmiddellijk" is een arbitrair begrip. Waar in de praktijk de grens ligt in tijd is en blijft onduidelijk. En zo heeft de wetgever het kennelijk ook bedoeld. Ben benieuwd naar de jurisprudentie.
Stel dat ik als chauffeur bezig ben. Ik ben aan het laden, en krijg ter plekke het adres opgegeven waar ik heen moet. Aangezien ik geen idee heb waar dat adres is, voer ik het in het navigatiesysteem in. Ben ik dan voor dat laatste aan het parkeren, of maakt het deel uit van het proces van 'laden en lossen'?
Of stel dat ik als taxichauffeur aan het werk ben. Ooit, vroeger, lang geleden, kende iedere taxichauffeur alle uithoeken van de stad. Tegenwoordig mag je blij zijn als ze het alfabet kennen, dan kunnen ze de straatnaam in het navigatiesysteem invoeren. Taxichauffeur laat passagiers instappen, krijgt het adres op, voert het in zijn navigatie in. Is hij op dat laatste moment aan het parkeren of valt dat onder 'passagiers in- en uit laten stappen?
Onder laden en lossen valt alleen dat gene wat noodzakelijk is voor het in- en uitladen van de goederen, daarna kun je wegrijden. Het invoeren van een adres valt daar niet onder.witte angora schreef:Stel dat ik als chauffeur bezig ben. Ik ben aan het laden, en krijg ter plekke het adres opgegeven waar ik heen moet. Aangezien ik geen idee heb waar dat adres is, voer ik het in het navigatiesysteem in. Ben ik dan voor dat laatste aan het parkeren, of maakt het deel uit van het proces van 'laden en lossen'?
Parkeren, want hij kan ook wegrijden.witte angora schreef:Of stel dat ik als taxichauffeur aan het werk ben. Ooit, vroeger, lang geleden, kende iedere taxichauffeur alle uithoeken van de stad. Tegenwoordig mag je blij zijn als ze het alfabet kennen, dan kunnen ze de straatnaam in het navigatiesysteem invoeren. Taxichauffeur laat passagiers instappen, krijgt het adres op, voert het in zijn navigatie in. Is hij op dat laatste moment aan het parkeren of valt dat onder 'passagiers in- en uit laten stappen?
Dat kan prima, doe ik iedere dag. Ik kan ook een plattegrond meenemen, maar als ik die aandachtig sta te bestuderen dan ben ik toch echt aan het parkeren. Denk niet dat je weg komt met beste rechter ik naam deel aan het verkeer, toen ik vijf minuten de plattegrond bestudeerde.jonis schreef:In de huidige tijd ben je dan bezig met "deelname aan verkeer" aangezien navigeren deel uit maakt van de handelingen achter het stuur omdat je blijkbaar tegenwoordig niet meer rijden kunt zonder de navigatie aan....maar veilig bedienen moet je niet tijdens rijden van het voertuig.
Ik kan er niets aan doen dat je niet kunt kaartlezen en er zo lang over gaat doen.alfatrion schreef:Dat kan prima, doe ik iedere dag. Ik kan ook een plattegrond meenemen, maar als ik die aandachtig sta te bestuderen dan ben ik toch echt aan het parkeren. Denk niet dat je weg komt met beste rechter ik naam deel aan het verkeer, toen ik vijf minuten de plattegrond bestudeerde.jonis schreef:In de huidige tijd ben je dan bezig met "deelname aan verkeer" aangezien navigeren deel uit maakt van de handelingen achter het stuur omdat je blijkbaar tegenwoordig niet meer rijden kunt zonder de navigatie aan....maar veilig bedienen moet je niet tijdens rijden van het voertuig.
Als je na het uitzetten van de app de rest van je social mediagebeuren moet bijwerken houdt voor mij het verhaal ook wel een beetje op.Zijn er toevallig mensen die dit hebben gedaan en waar het bezwaar gegrond is verklaard?
Nee, die wilt gewoon dat je betaald voor het parkeren.jonis schreef:Ik denk dat een rechter ook niet gaat willen dat je dat bedient onder het rijden in bijv een voor jou vreemde stad.