En vismp2017 schreef:renewouters schreef:Je kunt ook je vragen waarom (CAO)salarissen altijd omhoog gaan bij gelijkgebleven prestaties. Maar prima dat BTW omhoog gaat in ruil voor een lagere belasting. Consumeren moet meer belast worden en arbeid minder. BTW op vlees zou van mij zo naar 21% mogen.atlas1302 schreef:Waarom gaat de BTW altijd omhoog en nooit eens naar beneden?
Net zoals vegetarische gerechten!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rutte III % BTW verhoging per 1 januari 2019?
Re: Rutte III % BTW verhoging per 1 januari 2019?
Dan is de vraag, wat eet je als je geen vlees, vis of vegetarisch eet, veganist eten?riddert schreef:En vismp2017 schreef:renewouters schreef:
Je kunt ook je vragen waarom (CAO)salarissen altijd omhoog gaan bij gelijkgebleven prestaties. Maar prima dat BTW omhoog gaat in ruil voor een lagere belasting. Consumeren moet meer belast worden en arbeid minder. BTW op vlees zou van mij zo naar 21% mogen.
Net zoals vegetarische gerechten!
Ja, gewoon een lekker stukje van een veganist
Omdat er langzaam maar zeker een verschuiving is van het belasten op het moment van verdienen naar belasten op het moment van uitgeven. In 2000 betaald je bv in de hoogste schijf nog 60% belastingen en zat je boven de 22.233 euro al in de 50% schijf.Waarom gaat de BTW altijd omhoog en nooit eens naar beneden?
Als de belasting verminderd wordt, ook niet gigantisch, gaat de BTW omhoog. Eerts wordt je blij en daarna ietsje minder. Maar goed ik heb geen last van 3% verhoging als ik in Nederland rondstruin, vind FRICANDEL en KEBAB heerlijk 

Ik mis helaas een belangrijk ding in deze tot nu toe goede discussie;
Elders winkelen!
Ook sigaretten duurder lees ik net en hoe hoger het NL tarief op Tabac des te meer naar België gaan of zelfs Luxemburg want de omzet daar groeide nog steeds hoewel er ook daar in Luxemburg steeds minder rokers komen.
Het noordelijke puntje zitten enkele winkels en benzine pompen met extreem hoge omzet voor de buurlanden.
Dan komt er totaal geen Accijns en BTW binnen en subsidiëren we met de prijsverhoging de Luxemburgse economie!
Ik zag naast de losse sloffen (stangen noemen ze het daar) dat er ook wel eens EEN doosje mee gaat, zitten er 24 in!
Ook de Zware Van Nelle 12 sloffen in 1 doos en doe maar even 4 dozen!
Hoe moeten we dat oplossen?
Naast de Benzine voor Diesel prijzen gaat er dus veel geld zo het land uit en de zwart handel leeft weer op.
Verder is naast de A2 in Maastricht er zoveel routes mogelijk via België dat controles erg lastig worden.
Maar dit zijn dus de 21% producten maar ook de levensmiddelen kun je zo verliezen.
Naast onze Shag en Sigaretten zullen bij hogere prijzen ook hier minder Belgen en Duitsers komen winkelen!
Ja, de dagelijkse spullen die ze nu halen worden dan 3% kleiner verschil dus raken de grens supermarkten die klanten ook een deel kwijt!
Elders winkelen!
Ook sigaretten duurder lees ik net en hoe hoger het NL tarief op Tabac des te meer naar België gaan of zelfs Luxemburg want de omzet daar groeide nog steeds hoewel er ook daar in Luxemburg steeds minder rokers komen.
Het noordelijke puntje zitten enkele winkels en benzine pompen met extreem hoge omzet voor de buurlanden.
Dan komt er totaal geen Accijns en BTW binnen en subsidiëren we met de prijsverhoging de Luxemburgse economie!
Ik zag naast de losse sloffen (stangen noemen ze het daar) dat er ook wel eens EEN doosje mee gaat, zitten er 24 in!
Ook de Zware Van Nelle 12 sloffen in 1 doos en doe maar even 4 dozen!
Hoe moeten we dat oplossen?
Naast de Benzine voor Diesel prijzen gaat er dus veel geld zo het land uit en de zwart handel leeft weer op.
Verder is naast de A2 in Maastricht er zoveel routes mogelijk via België dat controles erg lastig worden.
Maar dit zijn dus de 21% producten maar ook de levensmiddelen kun je zo verliezen.
Naast onze Shag en Sigaretten zullen bij hogere prijzen ook hier minder Belgen en Duitsers komen winkelen!
Ja, de dagelijkse spullen die ze nu halen worden dan 3% kleiner verschil dus raken de grens supermarkten die klanten ook een deel kwijt!
-
Toch, als het klopt dat de BTW-verhoging omgekeerd evenredig is met de verlaging van de inkomstenbelasting, is het wel een volkomen eerlijke verdeling. Procentueel gezien betaalt iedereen dan evenveel belasting.
Ik eet evenveel als een bijstand moeder of miljonair.... dus heb dezelfde hoeveelheden 6% tarief melk en brood nodig.
Misschien 2x duurder als ik merk koop maar de kapper, ja die rekende ook voor iedereen zelfde tarief.
Dat betekend dat geheel Nederland wel gelijk zal blijven maar de rijken worden hierdoor rijker en de arme armer!
De lagere inkomens zullen nauwelijks belastingvoordeel hebben, hadden altijd maar 36% belastingvoordeel op hypotheek als ze niet huurden, en de rijkere kregen meer...
Dat de belastingdienst aangepast moet worden ben ik het eens maar de 6% is elders in Europa soms BTW vrij.
Dit soort maatregelen verdelen de belastingdruk anders en daar protesteer ik tegen.
Ook de bedrijven zomaar voordeel geven en dat moet dan van de grote massa lagere inkomens komen?
Dat lijkt me niet, of stemmen arbeiders en laag betaalde op verkeerde partijen?
Misschien 2x duurder als ik merk koop maar de kapper, ja die rekende ook voor iedereen zelfde tarief.
Dat betekend dat geheel Nederland wel gelijk zal blijven maar de rijken worden hierdoor rijker en de arme armer!
De lagere inkomens zullen nauwelijks belastingvoordeel hebben, hadden altijd maar 36% belastingvoordeel op hypotheek als ze niet huurden, en de rijkere kregen meer...
Dat de belastingdienst aangepast moet worden ben ik het eens maar de 6% is elders in Europa soms BTW vrij.
Dit soort maatregelen verdelen de belastingdruk anders en daar protesteer ik tegen.
Ook de bedrijven zomaar voordeel geven en dat moet dan van de grote massa lagere inkomens komen?
Dat lijkt me niet, of stemmen arbeiders en laag betaalde op verkeerde partijen?
De rijken worden rijker en de armen armer? Waar baseer je deze nonsens toch allemaal op?
Over het algemeen doet een rijke duurdere boodschappen dan een arme en dus betaalt die alsnog meer belasting. Ervan uitgaande dat iedereen hetzelfde uitgeeft aan boodschappen is gewoon idioot.
Over het algemeen doet een rijke duurdere boodschappen dan een arme en dus betaalt die alsnog meer belasting. Ervan uitgaande dat iedereen hetzelfde uitgeeft aan boodschappen is gewoon idioot.
-
Met elders bedoel je Denemarken de rest van Europa heeft gewoon een laag BTW tarief.stofzuigertje schreef: Dat de belastingdienst aangepast moet worden ben ik het eens maar de 6% is elders in Europa soms BTW vrij.
https://www.dezaak.nl/2578/btw-tarieven-europa.htm
Deze quotes uit een column van Syp Wynia uit Elsevier Weekblad 44, komen Stofzuigertje een beetje tegemoet:Nijogeth schreef:De rijken worden rijker en de armen armer? Waar baseer je deze nonsens toch allemaal op?.
Quote/Zelfs fiscale ingewijden waren verbaasd over de (gehele) afschaffing van de dividendbelasting, omdat die afschaffing de staatskas wel mooi 1,4 miljard euro per jaar aan inkomsten scheelt – en dat in de wetenschap dat die belastingverlaging elders leidt tot een belastingverhoging, zoals bijvoorbeeld het optrekken van de lage btw van 6 naar 9 procent.
Nee, het afschaffen van de dividendbelasting is boven alles een mooie illustratie van het feit dat iedereen in Nederland weliswaar gelijk is, maar een enkeling toch een stuk meer gelijk dan de rest./unquote
Dat mag je vooral denken. Ik zie in de afschaffing van de dividendbelasting grote kansen voor Nederlandse bedrijven om groei door te maken en daarmee dus indirect een grote groei van de werkgelegenheid.
Het is echt niet doordacht om deze 2 maatregelen met elkaar te vergelijken, omdat er nu ook al een begrotingsoverschot. Die 1,4 miljard minder is niet de reden dat de btw is verhoogd, maar mogelijk wel een reden dat er meer werkgelegenheid komt.
Even voor de duidelijkheid, want veel mensen snappen de dividendbelasting toch al niet. Dividendbelasting is 15% belasting over dividend. Bedrijven moeten dit inhouden bij het uitkeren aan aandeelhouders. Buitenlandse investeerders kunnen dit niet terug krijgen, maar Nederlandse wel (via de inkomstenbelasting). Als je als buitenlandse investeerder moet kiezen tussen investeren in Nederland (en 15% betalen) of in een van de landen waar het 0%, dan zou dit best wel eens een punt kunnen zijn.
Het is echt niet doordacht om deze 2 maatregelen met elkaar te vergelijken, omdat er nu ook al een begrotingsoverschot. Die 1,4 miljard minder is niet de reden dat de btw is verhoogd, maar mogelijk wel een reden dat er meer werkgelegenheid komt.
Even voor de duidelijkheid, want veel mensen snappen de dividendbelasting toch al niet. Dividendbelasting is 15% belasting over dividend. Bedrijven moeten dit inhouden bij het uitkeren aan aandeelhouders. Buitenlandse investeerders kunnen dit niet terug krijgen, maar Nederlandse wel (via de inkomstenbelasting). Als je als buitenlandse investeerder moet kiezen tussen investeren in Nederland (en 15% betalen) of in een van de landen waar het 0%, dan zou dit best wel eens een punt kunnen zijn.
Nog een stukje uit het betreffende artikel. Meerdere media hebben hier overigens de afgelopen week al op gewezen:
Quote/Opponerende politici hoonden dan ook de afschaffing van de dividendbelasting – een afschaffing die in de praktijk alleen ten goede komt aan enkele (Nederlands-Britse) multinationals en aan de Amerikaanse overheid, die geen korting op haar eigen dividendbelasting meer hoeft te geven vanwege de al in Nederland betaalde dividendbelasting, want die laatste is er straks dus niet meer./unquote
Quote/Opponerende politici hoonden dan ook de afschaffing van de dividendbelasting – een afschaffing die in de praktijk alleen ten goede komt aan enkele (Nederlands-Britse) multinationals en aan de Amerikaanse overheid, die geen korting op haar eigen dividendbelasting meer hoeft te geven vanwege de al in Nederland betaalde dividendbelasting, want die laatste is er straks dus niet meer./unquote

Het gaat gelden voor de volgende groepen; behalve....
Eten & drinken., geen bier of jenever helaas....
Geneesmiddelen & verband.
Kunst.
Boeken en tijdschriften. geen E boek.
Bomen en planten Geen kunst kerstbomen!
Sport
Fiets, schoen en kleding herstel, en de kapper/kapsters. geen nieuwe fietsen....schoenen en zo.
Schilder en isolatie werk aan eigen woning... Alleen als je meer dan 2 jaren eigenaar bent.....
Personen vervoer dus zelfs Uber????
Hotel & Camping.
Restaurants.
Muziek, musea, toneel , circus en dierentuinen...bioscoop,
eftelling en zo en ook de wedstrijden in Tialf en voetbal.
Huis laten schoonmaken....
Deze lijst is niet 100% compleet en er zijn uitzonderingen die nu al er buiten vallen zoals Toilet papier 21% BTW...
Als we tussen kerst en oude jaar, dus van Maandag 22 tot woensdag 31 december deze gaan hamsteren....
Ook een afspraak kapper maken, dan loopt Marc Rutte III veel BTW mis en is geheel Nederland ontregeld!
Dat we op 2 januari 2019 dan lege Sovjet Unie uitziende winkels hebben, en alleen nog dagelijks brood kopen en de hamster voorraden opmaken?
En dat Unilever na een super week omzet in januari met het belastingvoordeel totaal instort en niets meer verkoopt?
Als vele Nederlander hier hun mening over geven en een jaar lang actie voeren gaan de winkels hier zeker op inspelen.
Dus speciale lang houdbare hamster aanbiedingen in December en alleen 6% producten in reclame?
Als mijn voorstel een succes zou worden, net als het invoeren is terug trekken van deze in Oktober genomen verhoging mogelijk!
En vergeet de hamster voorraad Paracetamol vooral niet, want na mijn verhaal hebben we die in 2019 t/m 2023 hard nodig!

Joh, jij hebt héél andere pilletjes nodig...stofzuigertje schreef:En vergeet de hamster voorraad Paracetamol vooral niet, want na mijn verhaal hebben we die in 2019 t/m 2023 hard nodig!
“Stofzuigertje schreef”.
“En vergeet de hamster voorraad Paracetamol vooral niet, want na mijn verhaal hebben we die in 2019 t/m 2023 hard nodig! “
De overheid is al hard op zoek naar psychiaters. Lijkt me dringend nodig:(
“En vergeet de hamster voorraad Paracetamol vooral niet, want na mijn verhaal hebben we die in 2019 t/m 2023 hard nodig! “
De overheid is al hard op zoek naar psychiaters. Lijkt me dringend nodig:(
-
Ja, en onze economie naar de kloten geholpen en veel mensen zonder werk.stofzuigertje schreef:Ook een afspraak kapper maken, dan loopt Marc Rutte III veel BTW mis en is geheel Nederland ontregeld!
Ja precies, en als we dat niet onder ogen willen of kunnen zien komt het ook nooit meer goed, Rutte 3 denkt daar natuurlijk helemaal anders overrenewouters schreef:Ja, en onze economie naar de kloten geholpen en veel mensen zonder werk.stofzuigertje schreef:Ook een afspraak kapper maken, dan loopt Marc Rutte III veel BTW mis en is geheel Nederland ontregeld!

Als dit onder de basis verzekering zou vallen alleen onder de €385,-....
Dus 0% volgens mijn.
En ja, dit is inderdaad niets voor mij, ik maak meer mensen gestoord dan ik zou kunnen oplossen.

Dus 0% volgens mijn.
En ja, dit is inderdaad niets voor mij, ik maak meer mensen gestoord dan ik zou kunnen oplossen.

@Stofzuigertje: nog een quote die ik niemand wilde onthouden. Hij komt uit een column van Syp Wynia uit Elsevier Weekblad 45 en sluit mooi aan bij dit topic.
Quote/ Nu zijn er ook altijd mensen, deskundigen zelfs, die beweren dat de belastingen beter niet te laag kunnen zijn, omdat de burgers dat geld maar verkeerd uitgeven. Of, erger nog – vinden zij – burgers gaan er misschien wel van sparen als ze meer overhouden. En sparen, dat wordt niet goed gevonden, want dat geld belandt niet in de economie en levert geen economische groei en geen banen op. /unquote
Quote/ Nu zijn er ook altijd mensen, deskundigen zelfs, die beweren dat de belastingen beter niet te laag kunnen zijn, omdat de burgers dat geld maar verkeerd uitgeven. Of, erger nog – vinden zij – burgers gaan er misschien wel van sparen als ze meer overhouden. En sparen, dat wordt niet goed gevonden, want dat geld belandt niet in de economie en levert geen economische groei en geen banen op. /unquote