In jouw geval lijkt het mij dat je je netjes gedraagt en niets anders doet dan je in een normale winkel ook zou doen. Ik denk dat Wehkamp hierbij de afweging maakt dat het verliezen van een dergelijke klant financieel beter is. De klant is uiteraard koning, maar bij een bedrijf met honderden tot duizenden klanten per dag kunnen 'niet rendabele' klanten aardig in de papieren lopen.Mamamarieke schreef:Ook ik kreeg de melding niet-werkende achteraf te kunnen betalen. En dit voelt toch echt niet goed. Net als of ik iets heb gedaan wat niet mag. Ik stuur idd regelmatig retour maar ik houd altijd een aantal stukken. Ik bestel kleding voor de kinderen zodat ik thuis netjes door kan passen en de juiste stukken kan houden. Ook zorg ik ervoor altijd netjes op tijd terug te sturen.
Nergens ben ik gewaarschuwd dit niet
te vaak te doen. Ik begrijp dat dit kosten met zich mee brengt, laat de consument dan gewoon betalen voor een retourzending. Nu zal ik niet snel meer wat bestellen voor de kinderen om door te passen. En uiteindelijk elders mijn aankopen doen.
Of er een uitzondering op de regel is waarbij Wehkamp jou de optie tot achteraf betalen kan ontnemen weet ik niet zeker, maar uiteraard blijft de optie voor jouw aanwezig om gewoon te bestellen. Persoonlijk zie ik niet in waarom iemand niet meer zou bestellen bij een bedrijf waar kennelijk in het verleden naar tevredenheid meerdere malen gekocht is. Ik snap overigens wel dat iemand daar anders over kan denken.