Je doet nu alsof het kopiëren van je foto's van een mobiele telefoon naar een ander medium bijzondere technische kennis vereist. Dat is onzin. Of wil je nu gaan beweren dat een verkoper van digitale camera's ook aansprakelijk is voor de emotionele schade als iemand zijn/haar camera tevens gebruikt om de foto's van jaren oud daar op te bewaren zonder backup? Zo iemand heb ik namelijk in de familie zitten. Die gebruikt de camera tevens als opslagapparaat en fotoboek. Begeeft de opslag het, dan zijn de foto's ook weg. Dat is dan toch echt hun eigen probleem.alfatrion schreef:Dat roept iedereen, maar voor deze stelling wordt geen onderbouwing gegeven. Gegeven dat de telefoon ondeugdelijk is en de verkoper je telefoon wist als onderdeel van het herstel, dan ontstaat daarna een deugdelijke telefoon (mag je hopen), maar dan blijft de consument wel met schade achter en niemand geeft een onderbouwing voor het standpunt dat de verkoper voor die schade niet aansprakelijk voor zou zijn. Daar staat tegenover dat er wel een wetsartikel is dat de aansprakelijk voor deze schade regelt. Als je van te voren weet dat de verkoper de telefoon gaat wissen, dan kun je een backup maken, maar ook dat is schade. Natuurlijk zal iemand die technisch handig is, zelf een backup kunnen maken, maar een hoop mensen zijn niet technisch handig. En het feit dat een consument technisch gezien zelf een backup kan maken, betekent nog niet dat hij dat ook zelf moet doen.Julie4444 schreef:De klant is daar zelf voor verantwoordelijk (...)
Een product moet conform zijn, en als men onder garantie bijv. een harde schijf moet vervangen is dat ook prima, maar voor je data blijf je zelf verantwoordelijk. Waarom denk je dat er zoveel bedrijven zijn die back-up services aanbieden?