LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door 16again »

Winkel had de "verdachtmaking" kunen voorkomen door op de overeenkomst leer-type te vermelden. Dat dit niet gebeurd is , vind ik evengoed verdacht.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:Winkel had de "verdachtmaking" kunen voorkomen door op de overeenkomst leer-type te vermelden. Dat dit niet gebeurd is , vind ik evengoed verdacht.
Sommige mensen vinden alles verdacht.

Moneyman
Berichten: 31106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door Moneyman »

De vraag is en blijft wat er nu exact gezegd is. Mensen horen nu eenmaal automatisch wat ze willen horen en wat bij hun perceptie past. Als je achteraf hetzelfde gesprek terug zou kunnen luisteren met de kennis van nu, kan het heel goed zijn dat er ineens kwartjes vallen die nu niet gevallen zijn.

De vraag voor TS is dus of hij kan bewijzen dat er gesproken is over de leertypes. Er is duidelijk wel over de verschillende categorieën gesproken, dus met een enkele verwijzing naar een algemene advertentie waar gesproken word over "100% leer" en "dus geen namaak" bewijs je niets. In de overeenkomst staat ook niets concreets. Dan voorzie ik wel een bewijsprobleem voor TS.

Wat me wel opvalt, is dat sommige vragen over de exacte toedracht onbeantwoord blijven. Heb je de bewuste bank bijvoorbeeld ook in de winkel gezien?

En wat me daarnaast óók opvalt, is de manier van verkopen en communiceren. Meubelbedrijven die beweren de beste kwaliteit te leveren tegen de laagste prijs, die geen eigen website hebben maar via allerlei marktplaatsachtige sites verkopen, die zich nogal schreeuwerig opstellen, slechte recensies hebben en de nodige onzinargumenten gebruiken, ik zou er al heel gauw weg van blijven.

Check dit bijvoorbeeld. Wat een b*llsh*t. Ze zitten niet in een woonwijk of industriegebied. Waar dan wel, in de polder ofzo? En waarom zou een showroom in een woonwijk of industriegebied niet betrouwbaar zijn? Als dit je beste argumenten zijn om je betrouwbaarheid te bewijzen... :shock: :roll: :mrgreen: :mrgreen:
Onze Showroom zit niet in een woonwijk of een industrie gebied ( dus een vertrouwd adres)

Sammie-r1979
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 dec 2017 16:05

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door Sammie-r1979 »

Ik ben inderdaad in de winkel geweest om de bank te bekijken. En ze zitten wel op een bedrijventerrein. En degene die mijn bank gezien hebben hebben idd verstand van leer. Sommige hebben een sloperij en die gebruiken precies hetzelfde materiaal om eventueel autostoelen te bekleden. Die zeggen dus ook dat het nep is.

Moneyman
Berichten: 31106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sammie-r1979 schreef:En degene die mijn bank gezien hebben hebben idd verstand van leer. Sommige hebben een sloperij en die gebruiken precies hetzelfde materiaal om eventueel autostoelen te bekleden. Die zeggen dus ook dat het nep is.
Dat zegt als argument natuurlijk helemaal niets. Ook in de autobekleding worden alle mogelijke kwaliteiten leer gebruikt. En wat is "nep"? Als je dat niet definieert, kom je niet verder. Als dit je beste bewijs is, heb je een probleem.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat ontbinden van de koop gaat niet lukken. Ik zou maar een grand foulard kopen. Kunt u nog jaren plezier hebben van die bank.

Sammie-r1979
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 dec 2017 16:05

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door Sammie-r1979 »

Misschien dat het ontbinden van de koop idd niet gaat lukken. Maar dan hoop ik dat ze voor de voortaan hun klanten beter informeren. Hoor ook steeds meer klachten. Ze adverteren soms ook met marmeren meubels voor bepaalde prijzeb blijkt het gewoon fossiel te zijn. En dan voor een paar duizend euro mee krijg je dan wel marmer wordt er gezegd. Dit was voor mij iig een keer en nooit weer Meubelhoek.

Nijogeth
Berichten: 10518
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Sammie-r1979 schreef:Misschien dat het ontbinden van de koop idd niet gaat lukken. Maar dan hoop ik dat ze voor de voortaan hun klanten beter informeren. Hoor ook steeds meer klachten. Ze adverteren soms ook met marmeren meubels voor bepaalde prijzeb blijkt het gewoon fossiel te zijn. En dan voor een paar duizend euro mee krijg je dan wel marmer wordt er gezegd. Dit was voor mij iig een keer en nooit weer Meubelhoek.
Fossiel? Een fossiel waarvan dan?

Ik denk dat u kalksteen of hardsteen bedoelt. Daar waar marmer door omstandigheden geen fossiele meer bevat, bevatten deze soorten steen dit wel. Overigens is marmer ook een soort kalksteen.

Sammie-r1979
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 dec 2017 16:05

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door Sammie-r1979 »

Nee zo worden deze meubels genoemd.Zou idd best kalk of hardsteen kunnen zijn.

Gesloten