Peertje55 schreef:Wat veel mensen niet zien is dat ING verplicht een bepaald merk "slimme" telefoon te gebruiken. Namelijk een Android (lees Google) of een Apple. ING maakt namelijk alleen maar voor deze telefoons een app. Ik gebruik uit principe beide niet. Apple niet om dat deze fabrikant een alleenheerser is en dus de macht heeft over wat wel en niet kan/mag op de telefoon. Daarbij zijn deze abnormaal duur (veroorzaakt door de consument). Android niet omdat hier Google de alleenheerser is en ik hoef u waarschijnlijk niet meer te vertellen waarom na de recente Radar XL uitzendingen (althans dat hoop ik niet!) ING zal dus met een alternatief moeten komen die de anderen (dan de Apple en Google gebruikers) tegemoet komt. Ik ben benieuwd. Anders is er altijd nog (nu nog wel) het alternatief van een ander bank of geld dan maar niet op de bank. Wat dat laatste betreft... eigenlijk stimuleert ING dus het onveilige bewaren van geld in een oude sok.
ING verplicht je geen bepaald merk, maar kijkt naar wat de meeste consumenten kiezen.
Wereldwijd zijn er maar 2 OS systemen levensvatbaar gebleken, dit is IOS van Apple en Android van Google. Microsoft is gestopt met hun eigen software.
Jij bent tegen elke OS die een succes is, immer heb je het telkens over alleenheerser, maar elk succes zorgt uiteindelijk dat een bedrijf alleenheerser wordt. Zo is Facebook de alleenheerser voor sociale media. Is Whatsapp de alleen heerser voor berichtjes versturen. Over 10 jaar kan dit weer geheel anders zijn.
ING hoeft niets, zij maken een keuze. Namelijk de twee marktleiders ondersteunen met hun App. Kies jij wat anders dan kies je ook maar een andere bank, hierin ben je geheel vrij en dat is de ING ook in hun keuze voor welke OS ze ondersteunen.
Je kunt ING niet verplichten enkele tienduizenden euro's (mogelijk meer) te investeren in 0,01% van hun klantenbestand omdat zij weigeren het meest gebruikte software te gebruiken. Met de argumentatie dat de bedrijven hun niet aanstaan.