LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Alleen betalen met pin?
Re: Alleen betalen met pin?
Bij welke winkels kun je alleen maar pinnen dan ? Ik heb nog nooit een bordje gezien met “wij accepteren geen contant geld”
Dus omdat de ze niet zo om de prijs geven en contant betalen is het zwart geld?Brahms schreef:Juist en zeer opvallend bij De Bijenkorf dus. Groepen jonge "mannen", net in de twintig welke dure kleding en schoenen kopen alsof het gratis is en dus contant betalen, en inderdaad, vanuit bundeltjes biljetten.
De overige bezoekers (man/vrouw) en ruim ouder kijken naar de prijzen, fronsen hun wenkbrauwen en lopen verder.....
Dit zegt voor mij genoeg. Pinnen registreert blijkbaar toch te veel....
Er zijn meer dan genoeg mensen die ook netjes "wit" contant geld ontvangen.
Dan is het makkelijker om daar iets van te kopen, dan om eerst een deel aan de bankt te betalen om het te mogen storten en het dan weer te pinnen.
( natuurlijk zullen er vast een aantal tussen zitten die het niet netjes opgeven, maar niet iedereen met briefjes van €100,- bij de bijenkorf is een crimineel)
Altijd al gedacht dat ik crimineel was , maar nu weet ik het zeker . Ik rook en betaal alles kontant, ja dan vraag je er om.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Stel, je verkoopt iets en de koper betaalt contant. Als je dan een betaalrekening bij een internetbank zoals de ASN bank hebt, kun je dat contante geld niet eens storten want ze hebben geen fysieke kantoren.yan schreef:Er zijn meer dan genoeg mensen die ook netjes "wit" contant geld ontvangen. Dan is het makkelijker om daar iets van te kopen, dan om eerst een deel aan de bankt te betalen om het te mogen storten en het dan weer te pinnen.
Ik doe alles per pin. Gemak dient de mens...
Tegelijk adviseer ik mensen waar ik aan de deur kom altijd om cash te betalen én om een kasboek bij te houden. Cash geld geeft moeilijker uit, en inzicht is cruciaal.
Tegelijk adviseer ik mensen waar ik aan de deur kom altijd om cash te betalen én om een kasboek bij te houden. Cash geld geeft moeilijker uit, en inzicht is cruciaal.
-
Klopt, Maar dat is nou net de groep mensen die je niet al teveel in café's of restaurants zult zien omdát hun budget beperkt is.alfatrion schreef:Sommige mensen hebben cash nodig om te voorkomen dat ze in de financiële problemen komen. Dan is alleen de pin een negatief iets. Ik vind alleen wel dat zo overvallen minder aantrekkelijker worden en dat weeg voor mij zwaarder.
Voor mezelf doe ik het liever contant. Dan is het geven van een fooi ook nét even wat persoonlijker, ook al komt het doorgaans in de grote fooienpot.
voor mezelf geen enkel probleem, graag zelfs.
Maar iemand die wat makkelijk geld uitgeeft kan hier een probleem mee hebben. Die kunnen beter 1x geld opnemen en dan daarmee de hele maand doen, dan zie je makkelijker wat er nog over is.
Maar iemand die wat makkelijk geld uitgeeft kan hier een probleem mee hebben. Die kunnen beter 1x geld opnemen en dan daarmee de hele maand doen, dan zie je makkelijker wat er nog over is.
Dus eigenlijk is pinnen voor mensen die wel zelfdiscipline hebbenKomen er een hoop mensen minder in de problemen omdat je weet hoeveel geld er nog in de geldbuidel zit.
-
Jij snapt het.bprosman schreef:Dus eigenlijk is pinnen voor mensen die wel zelfdiscipline hebbenKomen er een hoop mensen minder in de problemen omdat je weet hoeveel geld er nog in de geldbuidel zit.
Nee ,want veel mensen mogen rood staan .
-
Maar ook aan rood staan zit een limiet.
Waar ik mij het meeste aan erger is als je met een PIN of klantenkaart koopt ,dat de volgende aanbieding op je pc staat. Tanken in buitenland altijd met pin .Verder zelden.
Maar ook aan rood staan zit een limiet.
Klopt , maar als je eenmaal in het rood staat kom je er bijna niet vanaf . Volgens de tijdschriften dan.
Klopt , maar als je eenmaal in het rood staat kom je er bijna niet vanaf . Volgens de tijdschriften dan.
In een filmhuis waar ik vrijwilligerswerk doe kun je niet meer contant betalen. Heel soms komt het voor dat mensen geen pinpas bij zich hebben. Hebben ze het bedrag gepast? Dan nemen we het aan. Hebben ze het niet gepast? Dan vragen we of ze even om de hoek in een winkel of café geld kunnen wisselen zodat ze wel gepast kunnen betalen.crazyme schreef:Bij welke winkels kun je alleen maar pinnen dan ? Ik heb nog nooit een bordje gezien met “wij accepteren geen contant geld”
Laatst bij benzine pomp, geen pinpas mee, lag thuis op tafel en dan maar wegrijden zonder te betalen!
Doen ze wel vaker bij de Tango, alleen de lucht voor banden getankt en dat is gratis te tanken....
Doen ze wel vaker bij de Tango, alleen de lucht voor banden getankt en dat is gratis te tanken....
-
Bij mijn apotheek en ook bij het Stadskantoor mòet gepind worden, staat er op de websites ... en in schriftelijke mededelingen.
Maar wanneer je de portemonnaie trekt verbleken deze krachtige spreuken en ineens "hebben ze het liever niet" en blijken het maatregelen en argumenten te zijn, "dat we de naar buiten toe liever géén zichtbare KASSA meer hebben om veiligheidsredenen".
Maar wanneer je de portemonnaie trekt verbleken deze krachtige spreuken en ineens "hebben ze het liever niet" en blijken het maatregelen en argumenten te zijn, "dat we de naar buiten toe liever géén zichtbare KASSA meer hebben om veiligheidsredenen".
Ik sta regelmatig rood. Elke keer als mijn salaris te laat. Meestal is dat maar 1 dagje, maar ik laat mijn vaste lasten vaak wel op vaste dagen afschrijven, dus dan sta ik in de ochtend vaak een paar euro rood. Het alternatief is om moeilijk te gaan doen om geld wat ik overmaak naar mijn spaarrekening (al het geld dat iedere maand overblijft) tijdelijk terug te boeken, maar doordat de rente zo minimaal is, maak ik me er niet echt druk om.gosewijn schreef:Maar ook aan rood staan zit een limiet.
Dank voor jullie reacties! Het artikel hierover lees je hier: https://radar.avrotros.nl/testpanel/uit ... 6-procent/
Maar beste gosewijn, je bent toch niet tussen de 18 en 22 jaar oud ?gosewijn schreef:Altijd al gedacht dat ik crimineel was , maar nu weet ik het zeker . Ik rook en betaal alles kontant, ja dan vraag je er om.
En dat waren een opvallend aantal kopers bij De Bijenkorf wel, welke toch van een generatie zijn welke veelal pinnen (en niet lopen met flinke bundels papiergeld).
Maar beste gosewijn, je bent toch niet tussen de 18 en 22 jaar oud ?
In mijn koppie ben ik nog steeds 22 jaar Brahms , maar als ik moeders achterna zit wordt ik helaas weer op de feiten gedrukt .
Op mijn 22 e veel boodschappen gedaan in de Beijenkorf A.dam ,iedereen betaalde toch mooi kontant ,jong en oud.
In mijn koppie ben ik nog steeds 22 jaar Brahms , maar als ik moeders achterna zit wordt ik helaas weer op de feiten gedrukt .
Op mijn 22 e veel boodschappen gedaan in de Beijenkorf A.dam ,iedereen betaalde toch mooi kontant ,jong en oud.