LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Anderzorg vergoedt alleen bril van Ace & Tate

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
kweenie

Re: Anderzorg vergoedt alleen bril van Ace & Tate

Ongelezen bericht door kweenie »

Precies. Deze brillenwinkel is ook vooral voor het kopen van de bril, niet voor het opmeten van je ogen.
Erthanax schreef:Schoenen en kleding zijn standaardproducten. Die kun je passen en terugsturen. Met een montuur kan dat natuurlijk ook, niet met een complete bril. Bij het uitzoeken van een nieuw montuur in de winkel moet ik veel passen voor ik een montuur heb had goed zit.
Datzelfde heb ik bij schoenen. Die zou ik dan ook niet online kopen. Maar er zijn ook veel mensen die wél online schoenen kopen. En misschien makkelijker zijn met de pasvorm. Die zullen er dan dus ook voor brillen zijn.

Voor hen zou dit dus een prima winkel zijn. Maar niet voor iedereen. Net als dat de online schoenenwinkel niet voor iedereen is.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De meerderheid betaalde meer aan maandelijkse premie voor de aanvullende verzekeraar dan ze vergoed kregen!

Zelf sparen en betalen, geen administratie kosten en als we dat massaal doen zijn we gelijk van die opdringerige reclame af.
Ik mag bij elke winkel gewoon het volle bedrag betalen en daar is niets mis mee.
Ik bespaar maandelijks al de premie van aanvulling en ook geen lastige voorwaarden die ik dan elk jaar weer moet doorspitten!

Dat deze aanbieder van brillen waar ik nog nooit van gehoord heb, en krijg je volledig gratis of korting?
Korting op dure aangesloten winkels is soms zo weinig dat volledig zelf betalen bij Hans Anders of de plaatselijke Drogist voordeliger is......

Als je in plaats van vele verzekeraars de polis voorwaarden doorlezen een zaterdag gaat overwerken verdien je meer dan je bespaarde.
Ik lees hier niet wat de aanvullende verzekering koste en hoeveel A&T korting is....

16again

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:Ik kan toch prima bij de oogarts een oogmeting laten doen en aan de hand van een rapport een bril bestellen?
Niets mis met die oogmeting hoor.
....en wie betaalt die oogarts dan?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Let op, alleen mensen die op maximale €385,- per jaar zitten is de Oogarts gratis.
Verder is de meting vaak door assistente, leuke meiden en zeer ervaren maar of je de Oogarts zelf te zien kreeg....
Wel de factuur van ziekenhuis als je de €385 of in mijn geval de €885,- nog niet op hebt!

Met iemand naar ziekenhuis geweest en daar hingen foto's van alle Oogartsen maar welke nu de factuur stuurde????

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Alleen een oogmeting laten doen bij de oogarts, als daar geen aanleiding voor is, dus als er geen bijzondere klachten zijn, vind ik misbruik van de zorg. Oogartsen zijn drukbezet en hebben flinke wachtlijsten. Zelfs met serieuze klachten is de wachttijd vak twee tot drie maanden. Voor zover ik weet is een verwijzing door de huisarts noodzakelijk. Hoe gaat u die krijgen voor alleen een oogmeting?
Voor een "normale" oogmeting kunt u heel goed en veel sneller terecht bij een opticiën.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Erthanax schreef:Alleen een oogmeting laten doen bij de oogarts, als daar geen aanleiding voor is, dus als er geen bijzondere klachten zijn, vind ik misbruik van de zorg. Oogartsen zijn drukbezet en hebben flinke wachtlijsten. Zelfs met serieuze klachten is de wachttijd vak twee tot drie maanden. Voor zover ik weet is een verwijzing door de huisarts noodzakelijk. Hoe gaat u die krijgen voor alleen een oogmeting?
Voor een "normale" oogmeting kunt u heel goed en veel sneller terecht bij een opticiën.
Pardon?
Wie is er ooit bij een oogarts geweest zonder verwijzing?
MIsbruik van de zorg als je naar een oogarts gaat na doorverwijzing van een huisarts en daar een rapport / verslag krijgt van de afwijkingen gevonden? Waar zeg ik dat de oogarts de enige plek is waar je een oogmeting kan laten doen?

Enige wat ik zeg is dat je ( bijvoorbeeld bij een oogarts ) een meting kan laten doen en aan de hand daarvan een bril kan bestellen.. Nergens stel ik dat je zonder aanleiding bij een oogarts langs moet gaan...

Sommigen hier moeten even wat minder snel reageren volgens mij en even kijken wat er echt staat :roll: :wink:

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

angel1978 schreef:
Erthanax schreef:Alleen een oogmeting laten doen bij de oogarts, als daar geen aanleiding voor is, dus als er geen bijzondere klachten zijn, vind ik misbruik van de zorg. Oogartsen zijn drukbezet en hebben flinke wachtlijsten. Zelfs met serieuze klachten is de wachttijd vak twee tot drie maanden. Voor zover ik weet is een verwijzing door de huisarts noodzakelijk. Hoe gaat u die krijgen voor alleen een oogmeting?
Pardon?
Wie is er ooit bij een oogarts geweest zonder verwijzing?
MIsbruik van de zorg als je naar een oogarts gaat na doorverwijzing van een huisarts en daar een rapport / verslag krijgt van de afwijkingen gevonden? Waar zeg ik dat de oogarts de enige plek is waar je een oogmeting kan laten doen?

Enige wat ik zeg is dat je ( bijvoorbeeld bij een oogarts ) een meting kan laten doen en aan de hand daarvan een bril kan bestellen.. Nergens stel ik dat je zonder aanleiding bij een oogarts langs moet gaan...

Sommigen hier moeten even wat minder snel reageren volgens mij en even kijken wat er echt staat :roll: :wink:
Dan zou u zelf ook even goed moeten kijken wat er staat, niemand beschuldigt u namelijk.
Erthanax geeft alleen zijn mening en daar ben ik het wel mee eens.

Erthanax

angel1978 schreef:Ik kan toch prima bij de oogarts een oogmeting laten doen en aan de hand van een rapport een bril bestellen?
Deze formulering wekt bij mij de indruk dat u suggereerde dat men zelf naar de oogarts kan voor alleen een oogmeting. Dat is niet het geval en in dat licht moet u mijn reactie zien.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Erthanax schreef:
Deze formulering wekt bij mij de indruk dat u suggereerde dat men zelf naar de oogarts kan voor alleen een oogmeting. Dat is niet het geval en in dat licht moet u mijn reactie zien.
Er staat toch IK en niet men?
Mensen die bij een oogarts terecht komen, staan ook nog wel eens onder controle en krijgen ook nog wel eens een oogmeting daar. Dat kan toch prima dienen voor een bestelling?

Ik gebruik het woordje ‘men’ niet en ik gebruik het woordje ‘alleen’ niet.

Een opticien voor een oogmeting kan ook prima en daar kun je wel zo terecht. Nergens geldt dan dat je verplicht ook een bril moet kopen en/of dat niet elders mag doen.

Erthanax

Als u, of wie dan ook, door de huisarts wordt doorverwezen naar een oogarts, wordt daar altijd een oog meting gedaan door een optometrist. Met dat rapportje kunt u natuurlijk een bril aanschaffen, om het even waar. Daar hebt u volkomen gelijk in. Waar ik over viel, heb ik al duidelijk gemaakt.
Ter verduidelijking: "ik" en "je" betekenen niet altijd de spreker of de aangesprokene, maar kunnen ook de algemene betekenis "men" hebben. Sporters bedoelen met "je" soms zichzelf.

TijdvoorwatAnders

Ongelezen bericht door TijdvoorwatAnders »

Er is wat voor te zeggen. Je leest de polis niet goed door dus eigen schuld.
Toch kan ik mij ook niet vinden in deze beredenatie. Tegenwoordig moet je voor privacy, je polis en vele andere zaken voorwaarden doorlezen. Het is zoveel geworden dat er geen burger is die tijd zal hebben om alles door te nemen. Je zou daarnaast kunnen verwachten dat er een redelijkheid zit in het verlengen van contracten. In mijn beeld is dit bij Anderzorg niet het geval.

Anderzorg past zijn voorwaarden aan per 2017. Je mag nu alleen nog maar een bril kopen bij een van de weinige vestigingen van Ace & Tate. Een enkele opticien en tevens een opticien met een slechte dekking in Nederland. Je kan online bestellen, maar dit heeft al helemaal niet te maken met goede zorg. Je hebt mogelijk al een aantal jaar een contract met Anderzorg lopen. De eerste keer heb je waarschijnlijk de verzekeringspolis goed bestudeert en vergeleken met andere verzekeraars. Nu is de verlenging gekomen. Je opgebouwde premie is verdwenen naar de pot van de verzekeraar omdat je een even niet aandacht heb geschonken aan de polisupdate.

Je zou dus elke polisupdate nauwlettend en met achterdocht moeten doornemen. Want de slimme verzekeraars weten je wel ergens geld af te troggelen. Sterker nog, ze kunnen vaak wisselen van de voorwaarden. Lekkerhandig voor ze, want dan zijn ze er zeker van dat de burger over- of onderverzekerd is. Het heeft dus niets te maken met passende pakketten. Het heeft te maken met een verdienmodel. Lees de koppen https://radar.avrotros.nl/zoeken/#/&sor ... =anderzorg. De zorg gaat er aan onderdoor en de burger wordt beflikkerd. Het geld dat eigenlijk bedoelt is om elkaar te verzekeren (dat is het idee achter een collectieve verzekering) verdwijnt in de bursen van de verzekeraars.

Tijd dat de politiek ingrijpt om deze waanzin te stoppen en de rechten van de verzekeraars stevig bijschaaft.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ieder jaar opnieuw zijn er klachten over zorgverleners die bij bepaalde natura verzekeringen (een met name ook bij bij de uitgeklede budget polissen) ineens niet meer worden vergoed. Kies je desondanks voor zo'n verzekering, dan weet je dus dat je ofwel moet nagaan welke zorgverleners gecontracteerd zijn, ofwel moet accepteren dat je misschien naar een onhandige zorgverlener moet.

Als je geen zin hebt om de polisvoorwaarden door te nemen en ook niet voor vervelende verrassingen wilt komen te staan, dan moet je dus simpelweg niet zo'n soort polis kiezen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het wordt tijd dat dat belachelijke gedoe van een bril uit de aanvullende verzekering geschrapt wordt. Zijn we meteen af van die hinderlijke reclame aan het eind van het jaar. Gauw nog even uw “tegoed” opmaken aan een nieuwe bril.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

TijdvoorwatAnders schreef:Tijd dat de politiek ingrijpt om deze waanzin te stoppen en de rechten van de verzekeraars stevig bijschaaft.
Denk niet dat dit gaat gebeuren. Het is immers de politiek die besloten heeft om het ziekenfonds af te schaffen en het aan de verzekeraars over te laten om een wirwar van aanvullende verzekeringen te verzinnen waar niemand uit wijs kan worden. Maar we hebben nu keuzevrijheid. Maar of iemand daar ver beter van geworden is betwijfel ik.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

TijdvoorwatAnders schreef:Er is wat voor te zeggen. Je leest de polis niet goed door dus eigen schuld.
Toch kan ik mij ook niet vinden in deze beredenatie. Tegenwoordig moet je voor privacy, je polis en vele andere zaken voorwaarden doorlezen. Het is zoveel geworden dat er geen burger is die tijd zal hebben om alles door te nemen. Je zou daarnaast kunnen verwachten dat er een redelijkheid zit in het verlengen van contracten. In mijn beeld is dit bij Anderzorg niet het geval.

Anderzorg past zijn voorwaarden aan per 2017. Je mag nu alleen nog maar een bril kopen bij een van de weinige vestigingen van Ace & Tate. Een enkele opticien en tevens een opticien met een slechte dekking in Nederland. Je kan online bestellen, maar dit heeft al helemaal niet te maken met goede zorg. Je hebt mogelijk al een aantal jaar een contract met Anderzorg lopen. De eerste keer heb je waarschijnlijk de verzekeringspolis goed bestudeert en vergeleken met andere verzekeraars. Nu is de verlenging gekomen. Je opgebouwde premie is verdwenen naar de pot van de verzekeraar omdat je een even niet aandacht heb geschonken aan de polisupdate.

Je zou dus elke polisupdate nauwlettend en met achterdocht moeten doornemen. Want de slimme verzekeraars weten je wel ergens geld af te troggelen. Sterker nog, ze kunnen vaak wisselen van de voorwaarden. Lekkerhandig voor ze, want dan zijn ze er zeker van dat de burger over- of onderverzekerd is. Het heeft dus niets te maken met passende pakketten. Het heeft te maken met een verdienmodel. Lees de koppen https://radar.avrotros.nl/zoeken/#/&sor ... =anderzorg. De zorg gaat er aan onderdoor en de burger wordt beflikkerd. Het geld dat eigenlijk bedoelt is om elkaar te verzekeren (dat is het idee achter een collectieve verzekering) verdwijnt in de bursen van de verzekeraars.

Tijd dat de politiek ingrijpt om deze waanzin te stoppen en de rechten van de verzekeraars stevig bijschaaft.
Ja, vooral zelf niet na gaan denken. Dat jij misschien niet slim genoeg bent om alles te doorgronden is toch geen reden om de rest van de bevolking ook maar te gaan pamperen?

grun

Ongelezen bericht door grun »

TijdvoorwatAnders schreef:Tegenwoordig moet je voor privacy, je polis en vele andere zaken voorwaarden doorlezen. Het is zoveel geworden dat er geen burger is die tijd zal hebben om alles door te nemen.
Je hoeft ook niet alles door te nemen. Via een vergelijkingssite kun je al een heleboel wegfilteren, zodat je bijvoorbeeld 5 verzekeraars overhoudt. Die ga je dan wel nauwkeurig bestuderen en vergelijken, maar na een middagje lezen ben je al een heel stuk wijzer.

Gesloten