Er is wat voor te zeggen. Je leest de polis niet goed door dus
eigen schuld.
Toch kan ik mij ook niet vinden in deze beredenatie. Tegenwoordig moet je voor privacy, je polis en vele andere zaken voorwaarden doorlezen. Het is zoveel geworden dat er geen burger is die tijd zal hebben om alles door te nemen. Je zou daarnaast kunnen verwachten dat er een redelijkheid zit in het verlengen van contracten. In mijn beeld is dit bij Anderzorg niet het geval.
Anderzorg past zijn voorwaarden aan per 2017. Je mag nu alleen nog maar een bril kopen bij een van de weinige vestigingen van Ace & Tate. Een enkele opticien en tevens een opticien met een slechte dekking in Nederland. Je kan online bestellen, maar dit heeft al helemaal niet te maken met goede zorg. Je hebt mogelijk al een aantal jaar een contract met Anderzorg lopen. De eerste keer heb je waarschijnlijk de verzekeringspolis goed bestudeert en vergeleken met andere verzekeraars. Nu is de verlenging gekomen. Je opgebouwde premie is verdwenen naar de pot van de verzekeraar omdat je een even niet aandacht heb geschonken aan de polisupdate.
Je zou dus elke polisupdate nauwlettend en met achterdocht moeten doornemen. Want de slimme verzekeraars weten je wel ergens geld af te troggelen. Sterker nog, ze kunnen vaak wisselen van de voorwaarden. Lekkerhandig voor ze, want dan zijn ze er zeker van dat de burger o
ver- of onderverzekerd is. Het heeft dus niets te maken met passende pakketten. Het heeft te maken met een
verdienmodel. Lees de koppen
https://radar.avrotros.nl/zoeken/#/&sor ... =anderzorg. De zorg gaat er aan onderdoor en de burger wordt beflikkerd. Het geld dat eigenlijk bedoelt is om elkaar te verzekeren (dat is het idee achter een collectieve verzekering) verdwijnt in de bursen van de verzekeraars.
Tijd dat de politiek ingrijpt om deze waanzin te stoppen en de rechten van de verzekeraars stevig bijschaaft.