Re: Dieselverboden. Bewuste misleiding?
Geplaatst: 10 mar 2018 08:00
Als er in jouw ogen toch nauwelijks meer zulke oude dieselauto's meer rijden, dan is een verbod in de binnensteden dus ook geen probleem... Dan heeft er ook niemand last van dat verbod. Helaas eigen er nog behoorlijk wat van die oude diesels rond. En wat je ook aangeeft, van die diesel auto's wordt ook juist relatief veel gebruik gemaakt.
Wat die sjoemelsoftware betreft, dat is zeker een probleem. Helaas kun je, vanwege allerlei regels en praktische bezwaren, niet eenvoudig specifieke types wel en andere types niet toelaten. Daarom wordt de eenvoudige scheiding gemaakt voor een bepaald jaar, waarin de normen strenger zijn geworden.
Dat valt natuurlijk veel op af te dingen. Zo zal een nieuwe auto van een autotype dat een paar jaar eerder geïntroduceerd werd waarschijnlijk nog niet aan die normen voldoen, maar dus niet onder het verbod vallen. En andersom kunnen er auto's van voor die tijd zijn die al wel aan de strengere eisen voldoen, maar toch niet worden toegelaten. Maar de introductie van een type-afhankelijke toelating, zoals in de Duitse binnensteden, zou nog heel wat voeten in de aarde hebben.
Wat die sjoemelsoftware betreft, dat is zeker een probleem. Helaas kun je, vanwege allerlei regels en praktische bezwaren, niet eenvoudig specifieke types wel en andere types niet toelaten. Daarom wordt de eenvoudige scheiding gemaakt voor een bepaald jaar, waarin de normen strenger zijn geworden.
Dat valt natuurlijk veel op af te dingen. Zo zal een nieuwe auto van een autotype dat een paar jaar eerder geïntroduceerd werd waarschijnlijk nog niet aan die normen voldoen, maar dus niet onder het verbod vallen. En andersom kunnen er auto's van voor die tijd zijn die al wel aan de strengere eisen voldoen, maar toch niet worden toegelaten. Maar de introductie van een type-afhankelijke toelating, zoals in de Duitse binnensteden, zou nog heel wat voeten in de aarde hebben.