Het klopt hans, maar als particulier, maak je weinig kans met de advocaten van PostNL. Been there, done that. Een advocaat huren kost meer geld dan het pakketje.bjorn68 schreef: ↑25 sep 2018 16:21Beste,
Volgens de regelgeving,waar iedereen van afhankelijk is,behoort iedereen zich eraan te houden.
Ik maak het verhaal zeer kort,het enigste wat u nog kunt doen is,naar de kantonrechter stappen,en daar uw beklag/klacht neer leggen.
U maakt een concept op en deze brengt u weg,naar het dichts bijzijnde kantongerecht bij u in de buurt.
Daar geeft u het af aan de informatiebalie,deze geeft het weer door via de postkamer,elders in de buurt,en deze gaan bekijken,waar uw klacht onder welke sector deze valt,meestal onder bezwaar.
Daarna word u en post.nl uitgenodigd om gehoord te worden en daarna doet de kantonrechter uitspraak.
Waar beide partijen zich aan te houden heeft.
Groetjes,
hans
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PostNL pakket kwijt
Re: PostNL pakket kwijt
-
- Berichten: 12718
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: PostNL pakket kwijt
En zo heeft iedereen wel eens een offdag dat alles tegen zit. Is dat representatief voor alle dagen van alle medewerkers? U blijft enorm in het negatieve hangen en zal daar geen vooruitgang mee boeken.EK80 schreef: ↑25 sep 2018 20:48Heel even hier terug komen. Paar maanden geleden liep ik binnen bij de Jumbo service punt, en zag een beste man van PostNL die vroeg aan de Jumbo medewerkster waar het karretje met post lag. En zij zei dat op de gang was. Ja, zegt de postbode, maar ik verwacht het karretje bij te achterdeur. Ja zegt de medewerkster, maar hij staat op de gang.
En zo ging het ong. 5 min lang. Toen was de postbode boos en ging met het karretje slingerend van links naar recht naar buiten. En ja, daar gingen de post pakketen. In de bus gooide hij vloeken alles erin en ging hij vandoor. Het lege karretje bleef achte (buiten).
Is dat slordig? Ja. Kunnen zo pakketen kwijt rakken? Ja. Is de klant verantwordelijk? Nee.
Re: PostNL pakket kwijt
Nee NeoDuchio, dat zie je heel snel verkeerd. Dit was een geval waar ik reageerde op roekeloosheid. Natuurlijk postbodes zijn ook mensen. Ik heb niks tegen hardwerken postbodes (en de rest).NeoDutchio schreef: ↑25 sep 2018 21:10En zo heeft iedereen wel eens een offdag dat alles tegen zit. Is dat representatief voor alle dagen van alle medewerkers? U blijft enorm in het negatieve hangen en zal daar geen vooruitgang mee boeken.
Het gaat om dat PostNL doet als niks aan de hand is en geeft geen oplossing. Met een simple antwoord (check AVP) en dat is het.
Re: PostNL pakket kwijt
Hou er wel rekening mee dat roekeloosheid in de volksmond heel anders is dan de juridische definitie van roekeloosheid. En je zal in een geval als dit de juridische definitie moeten aantonen.EK80 schreef: ↑25 sep 2018 21:17Nee NeoDuchio, dat zie je heel snel verkeerd. Dit was een geval waar ik reageerde op roekeloosheid. Natuurlijk postbodes zijn ook mensen. Ik heb niks tegen hardwerken postbodes (en de rest).NeoDutchio schreef: ↑25 sep 2018 21:10En zo heeft iedereen wel eens een offdag dat alles tegen zit. Is dat representatief voor alle dagen van alle medewerkers? U blijft enorm in het negatieve hangen en zal daar geen vooruitgang mee boeken.
Het gaat om dat PostNL doet als niks aan de hand is en geeft geen oplossing. Met een simple antwoord (check AVP) en dat is het.
Re: PostNL pakket kwijt
U heeft gelijk. Zijn twee meemingen/interpretaties.
Ik kan niets bewijzen, ik kan alleen maar aannemen dat er niets wordt gedaan door de verantwoordelijke. Dus dat laat ruimte voor aannames.
Iedereen heeft zijn eigen mening in dit verhaal, en dat is goed.
Ik wil geen extra cent van PostNL die ik niet verdien. Ik vraag mijn telefoon terug omdat zij hebben mijn zaak niet goed en optijd afgehandelt. En dat geven ze ook zelf toe vanwegen de drukte, miscommunicatie binnen de afdeling en zovort.
Maar goed. Zullen we maar hierbij latten en zal volgende keer een extra extra extra verzekering aansluiten voor dat ik iets met PostNL opstuur.
Re: PostNL pakket kwijt
Post.nl is volgens mij een goed bedrijf en overal gaat wel een iets mis toch ?
NeoDutchio
vindt dit leuk
Re: PostNL pakket kwijt
De vraag is niet of dat slordig is en of pakketten zo kunnen kwijtraken noch of de klant verantwoordelijk is, maar er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid bij PostNL. Een boze postbode en een slingerend karretje is geen opzet of bewuste roekeloosheid.EK80 schreef: ↑25 sep 2018 20:48Heel even hier terug komen. Paar maanden geleden liep ik binnen bij de Jumbo service punt, en zag een beste man van PostNL die vroeg aan de Jumbo medewerkster waar het karretje met post lag. En zij zei dat op de gang was. Ja, zegt de postbode, maar ik verwacht het karretje bij te achterdeur. Ja zegt de medewerkster, maar hij staat op de gang.
En zo ging het ong. 5 min lang. Toen was de postbode boos en ging met het karretje slingerend van links naar recht naar buiten. En ja, daar gingen de post pakketen. In de bus gooide hij vloeken alles erin en ging hij vandoor. Het lege karretje bleef achte (buiten).
Is dat slordig? Ja. Kunnen zo pakketen kwijt rakken? Ja. Is de klant verantwoordelijk? Nee.
Ja, of wilde u zeggen dat u er betaald voor kreeg?
Re: PostNL pakket kwijt
En uw pakketje lag daar bij?EK80 schreef: ↑25 sep 2018 20:48Heel even hier terug komen. Paar maanden geleden liep ik binnen bij de Jumbo service punt, en zag een beste man van PostNL die vroeg aan de Jumbo medewerkster waar het karretje met post lag. En zij zei dat op de gang was. Ja, zegt de postbode, maar ik verwacht het karretje bij te achterdeur. Ja zegt de medewerkster, maar hij staat op de gang.
En zo ging het ong. 5 min lang. Toen was de postbode boos en ging met het karretje slingerend van links naar recht naar buiten. En ja, daar gingen de post pakketen. In de bus gooide hij vloeken alles erin en ging hij vandoor. Het lege karretje bleef achte (buiten).
Is dat slordig? Ja. Kunnen zo pakketen kwijt rakken? Ja. Is de klant verantwordelijk? Nee.
Re: PostNL pakket kwijt
Je betaalt al meer voor PostNl in vergl. met DHL e.d.
Het absoluut ergerlijkste is (en ik maak het voor de 3de keer mee) dat een pakket volgens de tracking is bezorgd
terwijl dat NIET het geval is. Terwijl ik er ook nog speciaal voor thuis was.
Geen briefje in de bus dat het misschien bij de buren is bezorgd.
Klantenservice stuurt je van het kastje naar de muur. Helpt me geen zier verder.
KLachtenafhandeling is absoluut knudde!
Wat is er logischer dan dat het pakket op track code alsnog tevoorschijn wordt gehaald en wordt afgeleverd?!
Het absoluut ergerlijkste is (en ik maak het voor de 3de keer mee) dat een pakket volgens de tracking is bezorgd
terwijl dat NIET het geval is. Terwijl ik er ook nog speciaal voor thuis was.
Geen briefje in de bus dat het misschien bij de buren is bezorgd.
Klantenservice stuurt je van het kastje naar de muur. Helpt me geen zier verder.
KLachtenafhandeling is absoluut knudde!
Wat is er logischer dan dat het pakket op track code alsnog tevoorschijn wordt gehaald en wordt afgeleverd?!
Re: PostNL pakket kwijt
Het lijkt wel een structureel probleem, dat misschien wel deels te maken heeft met het feit dat uw woning overdag niet bereikbaar is voor voertuigen.
In principe zouden ze u maar 1 kant op hoeven te sturen, en dat is naar de verzender.
Re: PostNL pakket kwijt
Nee, was op het volgens de tracking afgemelde tijdstip gewoon toegankelijk. Het is gewoon weg.
Ik heb bij PostNL melding gemaakt van kwijtraken of diefstal.
Het doelbewust afmelden bij de tracking doet het ergste vermoeden.
Ik heb bij PostNL melding gemaakt van kwijtraken of diefstal.
Het doelbewust afmelden bij de tracking doet het ergste vermoeden.
Re: PostNL pakket kwijt
"Melding van aflevering"?... Zegt de bezorger dan. Maar ik heb er niet voor getekend.
Eenvoudig voor PostNL om de besteller te achterhalen... lijkt me.
Ik vind de klantenservice van PostNL STUITEND SLECHT!
Van mij mag die toko weggeconcurreerd worden.
Eenvoudig voor PostNL om de besteller te achterhalen... lijkt me.
Ik vind de klantenservice van PostNL STUITEND SLECHT!
Van mij mag die toko weggeconcurreerd worden.
Laatst gewijzigd door Philo12 op 07 feb 2020 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: PostNL pakket kwijt
Ja, nogmaals mijn pakket is verloren gegaan van PostNL. Stuurde het pakket op 15 maart en deze week zeiden ze dat het als verloren wordt beschouwd (bijna 3 maanden later).
Nogmaals, geen transparantie over hun onderzoek. Wacht 3 maanden en hoop dat het pakket zal verschijnen. Zo niet, antwoord dan met een "sorry" naar de klant.
Deze keer heb ik mijn pakket verzekerd, dus over 10 dagen krijg ik het geld hopelijk terug.
Klantenservice van postnl is waardeloos
Nogmaals, geen transparantie over hun onderzoek. Wacht 3 maanden en hoop dat het pakket zal verschijnen. Zo niet, antwoord dan met een "sorry" naar de klant.
Deze keer heb ik mijn pakket verzekerd, dus over 10 dagen krijg ik het geld hopelijk terug.
Klantenservice van postnl is waardeloos