Maar 65-plussers klagen nogal graag. Ze hebben waarschijnlijk niks anders te doen. Ik ben zo blij dat ik tot mijn 70e mag werken zodat de AOW tenminste in stand kan worden gehouden voor de huidige bejaarden....Moneyman schreef:Onzin. Er wordt wel degelijk vaak onderzoek gedaan naar de mening van reizigers. Alleen kan je het in een tijd waarin de sporen overvol zijn en de dienstregeling per 6 seconden wordt berekend, niet iedereen op ieder bedenkbaar traject naar de zin maken. Wen er maar aan.venantius schreef:en ik zie het nut van deze dure nieuwe verbinding eigenlijk ook niet, maar reizigers wordt toch nooit wat gevraagd.. Wel handig natuurlijk voor de west en midden brabanders..
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Grappig dat bijna een half jaar na het openen van dit topic de titel wordt aangepast met “door wanbestuur”. Venantius, kan je dat eens onderbouwen?
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
De vraag die je opvallend ontwijkt is uitermate ontopic. Misschien kan je ‘m nog beantwoorden, in plaats van iets te vinden van andermans bijdragen?
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Nog grappiger is het dat die titel "Onjuist schrappen HSL Rotterdam-Antwerpen (door wanbestuur?)" nergens op slaat, omdat er nu juist wél een hsl van Rotterdam naar Antwerpen rijdt.Moneyman schreef:Grappig dat bijna een half jaar na het openen van dit topic de titel wordt aangepast met “door wanbestuur”. Venantius, kan je dat eens onderbouwen?
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
De nieuwe trein doet 32 minuten over het traject van Rotterdam naar Antwerpen. Lijkt mij niet echt heel traag.venantius schreef:De ex-HSL van Rotterdam via Roosendaal naar Antwerpen (FYRA) die er 30 minuten over deed, cq had moeten doen, is na genoemd debacle, 'vervangen' door de nieuwe, zogenaamde HSL, met een verbinding, nog trager dan de vroegere Beneluxlijn, als hoger-omschreven (als het hele topic wordt gelezen)
Maar ik zie dat je nog weer eens de topictitel hebt veranderd. Tsja
De grap van het debacle zie je niet, maar blijkbaar zie je ook niet het effect van halverwege een discussie de uitgangspunten veranderen.
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Waarmee het redelijk zinloos wordt om op de discussie van TS in te gaan.kweenie schreef:Maar ik zie dat je nog weer eens de topictitel hebt veranderd. Tsja
De grap van het debacle zie je niet, maar blijkbaar zie je ook niet het effect van halverwege een discussie de uitgangspunten veranderen.
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Mede omdat hij bij herhaling niet weet waar HSL nu blijkbaar voor staat, laat staan hoe deze loopt.
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
En welk antwoord hoop je van Rover te krijgen?
Overigens is die 32 minuten niet "volgens kenners", maar volgens de reisplanner.
Overigens is die 32 minuten niet "volgens kenners", maar volgens de reisplanner.
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Volgens de reisplanner is de reis van Rotterdam naar Antwerpen nog altyd 1uur en 5 minuten.
Ongeveer net zo snel al 20 jaren geleden !
Alleen de Thalys (met bijzondere toeslag) is ruim sneller met 32 minuten.
De Thalys is eigenlijk niet bedoelt voor deze korte verbinding, maar om mee naar Brussel of Parijs te reizen.
Ongeveer net zo snel al 20 jaren geleden !
Alleen de Thalys (met bijzondere toeslag) is ruim sneller met 32 minuten.
De Thalys is eigenlijk niet bedoelt voor deze korte verbinding, maar om mee naar Brussel of Parijs te reizen.
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Ja, die duurdere trein is dan ook precies die HSL waar TS het over heeft. "de nieuwe, zogenaamde HSL, met een verbinding, nog trager dan de vroegere Beneluxlijn, als hoger-omschreven"
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Ook jij snapt helaas niet de betekenis van HSL........
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
De nieuwe verbinding Rotterdam-Breda-Antwerpen rijdt over het HSL spoor. Maar is een 'gewone' intercity (feitelijk is de IC direct lijn Breda-Amsterdam doorgetrokken naar Antwerpen). Rotterdam-Antwerpen zal altijd alleen rechtstreeks met hoge snelheid kunnen, niet via Breda (best een scherpe bocht richting Breda centrum). En als gevolg van deze aanpassing is de intercity Roosendaal-Antwerpen vervallen. Heel vervelend voor mensen daar in de buurt (zoals TS?), maar de reis via Breda trekt waarschijnlijk meer reizigers. Tja.
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Er rijden al sinds vorig jaar Intercity's op de HSL, op het traject Eindhoven-Den Haag (over HSL tussen Breda en Rotterdam). Ook de IC direct rijdt over dit spoor, dus nieuwe lijn naar Antwerpen. via Roosendaal gaat sws niet over de HSL. Maar goed, als er voldoende vraag zou zijn naar de route roosendaal-Antwerpen dan kan die Intercity in theorie best terugkeren. Ik zie het alleen niet gebeuren.venantius schreef:Behoorlijk bestuur lijkt mij daarom, na te gaan of er bijv. geen intercitys kunnen gaan rijden op de Thalys lijn ipv kritiekloos berusten in de huidige situatie.
Re: schrappen HSL Rotterdam-Rsd-Antwerpen (door wanbestuur?)
Of je bestelt je kaartje in België.