Bedankt ..Ik heb wel een verzoek of u zo vriendelijk wilt zijn mijn naam daar weg te halen ..dit is toch iets te persoonlijk?! en uiteraard heb ik u niks gedaan ofwel? Buiten dat ik u simpelweg informeerde over de stand van zaken ..
Voor de volledigheid, het gaat hier om een voornaam.
Dat Onkyo jarenlang, structureel de consument heeft misleid en zich daarover zorgen maakt, blijkt wel uit de reactie van hun helpdeskmedewerker een week later. Ik heb de persoon een kopie van mijn melding op de Radar website en mijn eigen pagina gestuurd. Het blijft even stil, maar dan vraagt hij/zij om hun voornaam te verwijderen. Ik was echt verbaasd.
Op mijn website,
gertjan.org/economie/onkyo/ stond bij het verhaal dat ik schreef - zonder enige bijbedoeling het volledige antwoord van Onkyo/Aqipa, inclusief de voornaam van de helpdeskmedewerker. Achternaam werd niet gegeven. Toch schrikt de helpdeskmedewerker daar - een week later - van en vraagt zijn/haar voornaam van mijn website te verwijderen.
Geen probleem, we moeten allemaal onze boterham verdienen en banen liggen niet altijd voor het oprapen. Ook als we het niet eens zijn met onze werkgever zijn we meestal de brenger van slecht nieuws. En het is binnenkort kerstmis [geen zorgen, het eerste argument dat iemand er zich onprettig bij voelt, is voldoende.]
Een helpdeskmedewerker kan - en mag - je niet verantwoordelijk houden voor het beleid van de werkgever. Zeker niet als Onkyo vier jaar lang opzettelijk receivers verstuurt die ieder moment kapot kunnen gaan. Dat ontslaat een helpdeskmedewerker niet van zijn/haar verantwoordelijk. Dit schreef hij/zij eerst:
Ik moet wel zeggen als ik zo'n mail krijg met zoveel onwaarheden en onzin, sja wordt ik niet echt vrolijk van, jammer. Ik ga er verder ook niet op in.
Een helpdeskmedewerker moet wel een professionele, nette reactie terugsturen, ook als je een slechte dag hebt. Zou een mooie wereld worden als mensen elkaar standaard gaan afblaffen als ze slecht in hun vel zitten. Da's een negatieve spiraal waar de mensheid nooit meer uitkomt.
Het blijft vervelend dat je een product aanschaft waarvan de fabrikant - Onkyo - bewust jarenlang receivers verkoopt die het binnen een redelijke termijn begeven. Toch kun je er niets aan veranderen. Een net antwoord van de servicedesk is dan wel het minste.