Pagina 3 van 3

Re: Prorail handelt met bomenkap in strijd met duurzaamheid

Geplaatst: 09 jul 2018 21:04
door Moneyman
Graag gedaan. Ik hoop dat de complottheorien hiermee weer terug in het hok zijn. Maar dat zal wel niet ;)

Re: Prorail handelt met bomenkap in strijd met duurzaamheid

Geplaatst: 09 jul 2018 22:01
door BL2
Moneyman schreef:Het gaat niet om 11 meter náást het spoor, zoals in de media wordt gesuggereerd, maar om 11 meter tot het hart van het spoor.
Boven de grond bij een enkelsporig baanvak is het 7 meter vanuit het hart van het spoor. Bij dubbelspoor komt daar nog ruim 1 meter bij.
Dan kom je bij enkelsporig op 14 meter, bij dubbelspoor op ruim 16 meter (van links naar rechts gezien).
De conclusie dat ProRail moet kappen is geheel juist.

Re: Prorail handelt met bomenkap in strijd met duurzaamheid

Geplaatst: 09 jul 2018 22:49
door Moneyman
BL2 schreef:
Moneyman schreef:Het gaat niet om 11 meter náást het spoor, zoals in de media wordt gesuggereerd, maar om 11 meter tot het hart van het spoor.
Boven de grond bij een enkelsporig baanvak is het 7 meter vanuit het hart van het spoor. Bij dubbelspoor komt daar nog ruim 1 meter bij.
Dan kom je bij enkelsporig op 14 meter, bij dubbelspoor op ruim 16 meter (van links naar rechts gezien).
De conclusie dat ProRail moet kappen is geheel juist.
Het standpunt was 11 meter links en 11 meter rechts, beiden naast hetvspoor. Dat is dus onjuist. Dat ProRail moet kappen is evident :wink: