Re: Prorail handelt met bomenkap in strijd met duurzaamheid
Geplaatst: 09 jul 2018 21:04
Graag gedaan. Ik hoop dat de complottheorien hiermee weer terug in het hok zijn. Maar dat zal wel niet 
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Boven de grond bij een enkelsporig baanvak is het 7 meter vanuit het hart van het spoor. Bij dubbelspoor komt daar nog ruim 1 meter bij.Moneyman schreef:Het gaat niet om 11 meter náást het spoor, zoals in de media wordt gesuggereerd, maar om 11 meter tot het hart van het spoor.
Het standpunt was 11 meter links en 11 meter rechts, beiden naast hetvspoor. Dat is dus onjuist. Dat ProRail moet kappen is evidentBL2 schreef:Boven de grond bij een enkelsporig baanvak is het 7 meter vanuit het hart van het spoor. Bij dubbelspoor komt daar nog ruim 1 meter bij.Moneyman schreef:Het gaat niet om 11 meter náást het spoor, zoals in de media wordt gesuggereerd, maar om 11 meter tot het hart van het spoor.
Dan kom je bij enkelsporig op 14 meter, bij dubbelspoor op ruim 16 meter (van links naar rechts gezien).
De conclusie dat ProRail moet kappen is geheel juist.