LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] [u]Peter Langhout Reizen, Langfout reizen[/u]
Re: [u]Peter Langhout Reizen, Langfout reizen[/u]
aan de gast (zonder naam) die gereageerd heeft op het stukje van mij waarin ik schrijf dat sommige mensen 3 of 4 x boeken terwijl het iedere keer fout gaat. Het is leuk dat je stukjes leest en reageer maar lees dan het hele gedeelte voordat je commentaar geeft
Er staat inderdaad dat sommige mensen 3 of 4 x boeken MAAR ER BOVEN STAAT OOK DAT DIT IS GESCHREVEN IN EEN ANDER TOPIC OVER PETER LANGHOUT!!!!!!!!!!!!!!! volgende keer beter lezen.
Maar geeft niet hoor heeft iedereen weleens last van en ik prijs mezelf echt de lucht niet in. (en nee ik ben niet de grootste klager die al in paniek raakt als ik opvakantie maar 1 velletje w.c. papier heb dan koop ik zelf wel een rol )
Er staat inderdaad dat sommige mensen 3 of 4 x boeken MAAR ER BOVEN STAAT OOK DAT DIT IS GESCHREVEN IN EEN ANDER TOPIC OVER PETER LANGHOUT!!!!!!!!!!!!!!! volgende keer beter lezen.
Maar geeft niet hoor heeft iedereen weleens last van en ik prijs mezelf echt de lucht niet in. (en nee ik ben niet de grootste klager die al in paniek raakt als ik opvakantie maar 1 velletje w.c. papier heb dan koop ik zelf wel een rol )
Re: [u]Peter Langhout Reizen, Langfout reizen[/u]
Leuk dat je zinnen uit andere reacties van andere topics gebruikt en daar nu naar verwijst.Geplaatst op 02 Sep 2004 16:34 door yuppie
MAAR WAAR STAAT HIER DAT SOMMIGEN 3 a 4 KEER BIJ PL BOEKEN?????? Zal wel aan mij liggen.
Re: [u]Peter Langhout Reizen, Langfout reizen[/u]
Moet ik hier nou nog op reageren?? Nee toch??
Ik heb namelijk al een keer eerder aangegeven dat het in DIT TOPIC niet staat, ik blijf niet aan de gang.
Het gaat hier niet over wat waar staat en niet maar over de fouten van Peter Langhout. En geloof me die heeft er heeeeeeeel veeeeeeeel gemaakt hoor.
Ik heb namelijk al een keer eerder aangegeven dat het in DIT TOPIC niet staat, ik blijf niet aan de gang.
Het gaat hier niet over wat waar staat en niet maar over de fouten van Peter Langhout. En geloof me die heeft er heeeeeeeel veeeeeeeel gemaakt hoor.
Re: [u]Peter Langhout Reizen, Langfout reizen[/u]
Wat is bovenstaande reactie dan?Geplaatst op 03 Sep 2004 08:44 door yuppie
--------------------------------------------------------------------------------
Moet ik hier nou nog op reageren?? Nee toch??
Ik heb namelijk al een keer eerder aangegeven dat het in DIT TOPIC niet staat, ik blijf niet aan de gang.
Maar vooruit. Nadat ik had opgemerkt dat er in dit topic in geen enkele reactie iets te vinden was over mensen die 3 a 4 keer bij PL boekten, komt Yuppie ineens met het verhaal dat je dit in een andere topic HAD kunnen lezen.
Toch wel fijn dat je dat pas gaat melden als het iemand is opgevallen dat er in DIT topic niets over te vinden is.
En dan maar melden dat IK goed had moeten lezen. Nou Yuppie dat HAD ik juist GOED gedaan en daarom viel het mij juist op.
Maar yuppies zijn wel eens meer in de war, vooral bij de Lidl
Re: [u]Peter Langhout Reizen, Langfout reizen[/u]
Het verhaal dat dit in een andere TOPIC op dit FORUM te lezen valt staat bij mijn 1e reactie in de 3e alinea.
Toch beter lezen denk ik
Er staat daar namelijk Als je goed op de FORUM had gekeken had je kunnen zien dat er al meedere TOPICS over geweest zijn en na veel lezen.........en de rest zoek je zelf maar weer op. Wat is hier onduidelijk aan had ik helemaal uit moeten leggen dat er in andere topics op dit forum geschreven wordt dat mensen 3 a 4 x boeken terwijl het slecht geregeld wordt. Iemand met een beetje verstand kan die link zelf ook wel leggen.
yuppies zijn wel meer in de war vooral bij de lidl daar verkopen ze toch geen reizen????????? geen idee waar je het over hebt maar je zal het zelf wel weten????
Lekker belangrijk
Toch beter lezen denk ik
Er staat daar namelijk Als je goed op de FORUM had gekeken had je kunnen zien dat er al meedere TOPICS over geweest zijn en na veel lezen.........en de rest zoek je zelf maar weer op. Wat is hier onduidelijk aan had ik helemaal uit moeten leggen dat er in andere topics op dit forum geschreven wordt dat mensen 3 a 4 x boeken terwijl het slecht geregeld wordt. Iemand met een beetje verstand kan die link zelf ook wel leggen.
yuppies zijn wel meer in de war vooral bij de lidl daar verkopen ze toch geen reizen????????? geen idee waar je het over hebt maar je zal het zelf wel weten????
Lekker belangrijk
Re: [u]Peter Langhout Reizen, Langfout reizen[/u]
Net geregistreerd en denk op een serieus forum iets te zetten over mijn ervaring met PL.
Na het lezen van dat gehakketak over en weer bespaar ik me de moeite liever. Ik heb geen zin in dit soort beroeps,,hoe maak ik iemand belachelijk,, gasten. Ga lekker door, ik hou het meteen al weer voor gezien. Pfff... wat ,n gedoe hier zeg
Na het lezen van dat gehakketak over en weer bespaar ik me de moeite liever. Ik heb geen zin in dit soort beroeps,,hoe maak ik iemand belachelijk,, gasten. Ga lekker door, ik hou het meteen al weer voor gezien. Pfff... wat ,n gedoe hier zeg
Re: [u]Peter Langhout Reizen, Langfout reizen[/u]
Jammer, Petra-Amsterdam dat je je ervaringen met Peter Langhout Reizen niet hebt vermeld.
Ik zou het erg op prijsstellen dat je dat alsnog doet.
Wellicht heb je wel dezelfde beroerde ervaring als ik; namelijk het op het laatste moment eenzijdig wijzigen van een lang van tevoren geboekte vertrekdatum en het niet afsturen van de tickets, waardoor mijn vakantie zeer gestresst begon.
Ik zou het erg op prijsstellen dat je dat alsnog doet.
Wellicht heb je wel dezelfde beroerde ervaring als ik; namelijk het op het laatste moment eenzijdig wijzigen van een lang van tevoren geboekte vertrekdatum en het niet afsturen van de tickets, waardoor mijn vakantie zeer gestresst begon.
Re: [u]Peter Langhout Reizen, Langfout reizen[/u]
Het is met PL net een loterij!
Het kan een keer goed gaan, maar als het fout gaat, gaat het ook echt goed fout!!!
Het kan een keer goed gaan, maar als het fout gaat, gaat het ook echt goed fout!!!
Re: [u]Peter Langhout Reizen, Langfout reizen[/u]
Waar gebeurd!!
Ik kreeg van PL een rekening voor een geboekte reis naar Istanbul. Geboekt via Internet!
Ik had niets geboekt en dus betaalde ik ook niet.
Aanmaning van PL gekregen voor het niet betalen van de (niet geboekte reis) Telefonisch contact gezocht met PL en kreeg de mededeling dat dit geval bij de incasso afdeling lag. Daar wilde men mij niet te woord staan. IK moest de deurwaarder maar afwachten.
Uiteindelijk heb ik deze zaak voor de rechter laten komen. Ik betaal n.m. niet voor wat ik niet koop (boek dus)
vol vertrouwen de rechtszaak afgewacht. En wat denk je. PL wordt in het gelijk gesteld!!?? En ik moet betalen!!!!
Ik ben woest!!
Volgens de rechter was het aannemelijk dat PL een boeking van ons had ontvangen via internet. Ze wisten zelfs de namen van mijn vrouw en dochter met alle gegevens die erbij horen. Ik heb PL gevraagt hoe zij aan deze info zijn gekomen. Echter zij staan mij niet te woord! Ik kan hooguit met de deurwaarder spreken, maar deze zegt alleen maar in opdracht van PL te handelen.
Nou Bedankt Pete Langhout.
Ik hoop ECHT dat je failliet gaat !!
Hoe is dit toch mogelijk!!!!!!!???????
p.s.
dit speelt al 2 jaar (van vermeende boeking tot betalen via de deurwaarder)
Ik kreeg van PL een rekening voor een geboekte reis naar Istanbul. Geboekt via Internet!
Ik had niets geboekt en dus betaalde ik ook niet.
Aanmaning van PL gekregen voor het niet betalen van de (niet geboekte reis) Telefonisch contact gezocht met PL en kreeg de mededeling dat dit geval bij de incasso afdeling lag. Daar wilde men mij niet te woord staan. IK moest de deurwaarder maar afwachten.
Uiteindelijk heb ik deze zaak voor de rechter laten komen. Ik betaal n.m. niet voor wat ik niet koop (boek dus)
vol vertrouwen de rechtszaak afgewacht. En wat denk je. PL wordt in het gelijk gesteld!!?? En ik moet betalen!!!!
Ik ben woest!!
Volgens de rechter was het aannemelijk dat PL een boeking van ons had ontvangen via internet. Ze wisten zelfs de namen van mijn vrouw en dochter met alle gegevens die erbij horen. Ik heb PL gevraagt hoe zij aan deze info zijn gekomen. Echter zij staan mij niet te woord! Ik kan hooguit met de deurwaarder spreken, maar deze zegt alleen maar in opdracht van PL te handelen.
Nou Bedankt Pete Langhout.
Ik hoop ECHT dat je failliet gaat !!
Hoe is dit toch mogelijk!!!!!!!???????
p.s.
dit speelt al 2 jaar (van vermeende boeking tot betalen via de deurwaarder)
Re: [u]Peter Langhout Reizen, Langfout reizen[/u]
Het kan bij iedereen fout gaan ik ben al verscheidende keren met PL op vakantie geweest en geen klachten
Re: [u]Peter Langhout Reizen, Langfout reizen[/u]
Dit is een heel enge situatie en zou dus ook kunnen gebeuren met ex-klanten van PL.Ik kreeg van PL een rekening voor een geboekte reis naar Istanbul. Geboekt via Internet!
Ik had niets geboekt en dus betaalde ik ook niet.
De persoonsgegevens van de ex-klanten staan bij PL immers al in hun klantenbestand.
Linke soep!!!
Re: [u]Peter Langhout Reizen, Langfout reizen[/u]
Ik neem aan dat Peter Langhout in de rechtzaak een bewijs van boeking door de gedaagde heeft moeten overleggen. Althans dat is gebruikelijk. Dat bewijs gaat dan naar de gedaagde die daar weer op kan reageren. Wat was de reactie van de gedaagde? Een rechter oordeelt veelal niet op zegwoorden maar op basis van harde bewijzen. En bij twijfel niet zelden in het voordeel van de consument. Beklaag je je niet op gezonde benen????????????????????
Re: [u]Peter Langhout Reizen, Langfout reizen[/u]
Nog even eerst een oude reactie: zeezijde en zeezicht is in de reisbranche precies hetzelfde. Een reisbureau kan er nou eenmaal geen rekening mee houden of er een boom of flat in de weg staat. Dit geldt niet alleen voor PL maar ook voor ieder ander reisbureau. Als dit als klacht binnenkomt liggen ze op het hele kantoor onder tafel van het lachen.
Ten tweede: misschien kunnen jullie hier meer concrete klachten gaan neerzetten ipv elkaar in de haren te zitten? Misschien kan Radar er dan werk van gaan maken?
PL maakt op het moment vaak geen reclame meer voor zichzelf maar des te meer voor vakanties.nl, hun liefste kindje.
Die rechtzaak, zover heb je het nooit moeten laten komen natuurlijk. Als je papieren in huis krijgt van een reis die je geboekt hebt en je wilt die overeenkomst ontbinden (bijvoorbeeld omdat je nooit geboekt hebt), hoor je natuurlijk binnen 7 dagen te reageren, in die tijd kan een overeenkomst nog worden ontdaan/nietig worden verklaard.
Het feit dat je dat binnen 7 dagen niet hebt gedaan is heel stom / naief en heel erg kostbaar (zo blijkt).
Tegenwoordig werken veel bedrijven met telefonische boekingen en internetboekingen. Ze kunnen nooit zien wie er aan de andere kant van de lijn belt of zit te internetten. Dit is een kwestie van vertrouwen, maar ze bevestigen de reis niet voor niets ook nog eens schriftelijk. Voor u op dit moment heel vervelend omdat u niet gereageerd heeft, maar de toekomst is wel dat we meer via internet gaan boeken, dat is alleen maar vooruitgang.
En nee, ik werk niet bij PL maar ik heb vroeger wel in de reisbranche gewerkt.
Ten tweede: misschien kunnen jullie hier meer concrete klachten gaan neerzetten ipv elkaar in de haren te zitten? Misschien kan Radar er dan werk van gaan maken?
PL maakt op het moment vaak geen reclame meer voor zichzelf maar des te meer voor vakanties.nl, hun liefste kindje.
Die rechtzaak, zover heb je het nooit moeten laten komen natuurlijk. Als je papieren in huis krijgt van een reis die je geboekt hebt en je wilt die overeenkomst ontbinden (bijvoorbeeld omdat je nooit geboekt hebt), hoor je natuurlijk binnen 7 dagen te reageren, in die tijd kan een overeenkomst nog worden ontdaan/nietig worden verklaard.
Het feit dat je dat binnen 7 dagen niet hebt gedaan is heel stom / naief en heel erg kostbaar (zo blijkt).
Tegenwoordig werken veel bedrijven met telefonische boekingen en internetboekingen. Ze kunnen nooit zien wie er aan de andere kant van de lijn belt of zit te internetten. Dit is een kwestie van vertrouwen, maar ze bevestigen de reis niet voor niets ook nog eens schriftelijk. Voor u op dit moment heel vervelend omdat u niet gereageerd heeft, maar de toekomst is wel dat we meer via internet gaan boeken, dat is alleen maar vooruitgang.
En nee, ik werk niet bij PL maar ik heb vroeger wel in de reisbranche gewerkt.
Re: [u]Peter Langhout Reizen, Langfout reizen[/u]
Nou van mij mogen ze dit kindje meteen met het badwater weggooien!vakanties.nl, hun liefste kindje.
Wat een ramp als je in goed vertrouwen hiermee in zee gaat!
Re: [u]Peter Langhout Reizen, Langfout reizen[/u]
kan alleen maar zeggen, dat bij een reisburo boeken al veel handiger is omdat zij weten welke touroperator de beste reizen verkoopt op welk gebied> Ik heb jaren op een reisburo gwerkt, daar ligt peter langhout niet overigens, maar had hij daar gelegen dan was ie er van af gegaan. (te goedkoop als je m naar de dagprijs omrekend) Heb 20 jaar in reiswereld gezeten hoop meegemaakt, peter langhout zien komen en een markt zien betreden die niet altijd naar wens kan gaan. Te goedkoop, er moet op alles beknibbeld worden en dat merkt de klant meestal tijdens de reis. Niet altijd hoor, dat daar gelaten maar toch wel iets te vaak om nog te spreken van een correcte reisorganistatie.
Dus als u een reis gaat boeken laat de dagprijs berekenen door een reisburo, kunt u ongeveer nagaan wat u te wachten staat.
Dus als u een reis gaat boeken laat de dagprijs berekenen door een reisburo, kunt u ongeveer nagaan wat u te wachten staat.
Re: [u]Peter Langhout Reizen, Langfout reizen[/u]
De klant merkt het bij Peter Langhout al vóór aanvang van de reis.
Bij vroegboeking wordt op het allerlaatste moment doodleuk medegedeeld dat de geplande vertrekdatum wordt gewijzigd "bij gebrek aan voldoende deelnemers, waardoor de vluchten zijn geannuleerd".
Blijkt dan dat betreffende vluchtnummer gewoon volgens schema is uitgevoerd; gevolg: groot gevoel van onbehagen en wantrouwen.
Vliegtickets worden - ondanks bewering van tegendeel - niet tijdig (lees: helemaal niet) naar deelnemers verzonden; gevolg: een hoop onnodige stress vóór aanvang van de reis.
In zo'n situatie betreur je het dat je niet geboekt hebt bij een regulier reisbureau 'om de hoek van de straat'.
Je bent dan niet afhankelijk van medewerkers van een onpersoonlijk callcentre, maar kan je de mensen van het reisbureau direct aanspreken.
Bij vroegboeking wordt op het allerlaatste moment doodleuk medegedeeld dat de geplande vertrekdatum wordt gewijzigd "bij gebrek aan voldoende deelnemers, waardoor de vluchten zijn geannuleerd".
Blijkt dan dat betreffende vluchtnummer gewoon volgens schema is uitgevoerd; gevolg: groot gevoel van onbehagen en wantrouwen.
Vliegtickets worden - ondanks bewering van tegendeel - niet tijdig (lees: helemaal niet) naar deelnemers verzonden; gevolg: een hoop onnodige stress vóór aanvang van de reis.
In zo'n situatie betreur je het dat je niet geboekt hebt bij een regulier reisbureau 'om de hoek van de straat'.
Je bent dan niet afhankelijk van medewerkers van een onpersoonlijk callcentre, maar kan je de mensen van het reisbureau direct aanspreken.
Re: [u]Peter Langhout Reizen, Langfout reizen[/u]
Wel tevreden.
Ik ben al een aantal keren met Peter Langhout op vakantie gegaan en mij hoor je niet klagen.
Ook dit jaar was PL de gelukkige die 1 van mijn vakanties mocht boeken en wel naar Kroatië.
Geweldige buschauffeur (Laurens-Jan) gehad en alles verliep perfect.
Het excursieprogramma is iet wat omgegooid maar wat was beloofd hebben we ook gezien.
De chauffeur heeft zelfs een aantal extra excursies aangeboden (wel extra betalen) en ook deze waren zeker de moeite waard.
Dus ik blijf bij PL mijn reizen boeken.
Ik ben al een aantal keren met Peter Langhout op vakantie gegaan en mij hoor je niet klagen.
Ook dit jaar was PL de gelukkige die 1 van mijn vakanties mocht boeken en wel naar Kroatië.
Geweldige buschauffeur (Laurens-Jan) gehad en alles verliep perfect.
Het excursieprogramma is iet wat omgegooid maar wat was beloofd hebben we ook gezien.
De chauffeur heeft zelfs een aantal extra excursies aangeboden (wel extra betalen) en ook deze waren zeker de moeite waard.
Dus ik blijf bij PL mijn reizen boeken.
Re: [u]Peter Langhout Reizen, Langfout reizen[/u]
Eindelijk hebben we een reactie gekregen op onze klacht, zie begin topic, en ja hoor, een reischeque van € 50,oo voor ons beide. ALLEEN op te maken bij het opnieuw boeken van een reis.
Ik denk niet dat dat verstandig is.
GEWOON NIET MEER MEEGAAN. LANGHOUT is toch LANGFOUT gebleken.
Ik denk niet dat dat verstandig is.
GEWOON NIET MEER MEEGAAN. LANGHOUT is toch LANGFOUT gebleken.
Re: [u]Peter Langhout Reizen, Langfout reizen[/u]
Ik las net een stukje over dat iemand een boeking had gedaan op een ander zijn naam. Het is namelijk zo, dat kan gebeuren, ik heb zelf gehoord dat er inderdaad een tijdje is geweest dat er op mensen hun adres een reis was geboekt via het internet terwijl ze dat zelf niet hebben gedaan. Dan moet je toch eens in je eigen omgeving kijken, want in het systeem van plr staan namelijk alleen de gegevens van de hoofdboeker en niet van de medereizigers. Dus hoe kan plr nu weer aan de gegevens komen van de medereizigers. Het lijkt er toch op dat iemand een geintje met je heeft uitgehaald.