Pagina 3 van 3

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Geplaatst: 05 sep 2018 17:44
door Theotrucker
Als boeven een gemakkelijke manier hebben gevonden om geld te stelen blijven ze ermee doorgaan.

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Geplaatst: 06 sep 2018 03:53
door Speedy123
Waarom zou je je druk maken over een niet gespecificeerde 'aanmaning'? Zonder specificatie kan bericht niet als aanmaning gezien worden.

In dit soort zaken is het meestal het beste gewoon alle correspondentie te weigeren, dergelijke partijen zeker niet telefonisch te woord te staan en gewoon wachten tot er een dagvaarding volgt. Dergelijke zaken zijn in de meeste gevallen vrij eenvoudig bij de rechter te winnen, al blijkt in de praktijk dat het zeer zelden tot een rechtzaak komt. De eiser moet immers aantonen dat er sprake is van een rechtsgeldige overeenkomst en dat er een dienst of product geleverd is in overeenstemming met de verlangde betaling. En daar is in dit soort zaken echt zelden sprake van.

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Geplaatst: 17 sep 2018 17:20
door Planten2018
Wat kan er gebeuren als je niet betaald?

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Geplaatst: 19 sep 2018 15:44
door Guardian72
Hey Activia - ik krijg nog 825,31 van jullie.
Graag betalen.
En, eerst betalen voordat jullie bewijs krijgen...

Zo werkt het toch?

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Geplaatst: 21 sep 2018 20:19
door PimZwart
Planten2018 schreef:
17 sep 2018 17:20
Wat kan er gebeuren als je niet betaald?
In dit geval niets, want het zijn oplichters.

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Geplaatst: 22 sep 2018 17:11
door Radar
Radar heeft vandaag aandacht besteed aan dit onderwerp: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ekeningen/

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Geplaatst: 13 dec 2018 18:38
door leozaaijer
Vandaag is mijn echtgenote gebeld door activa finance dat er van 15 maart 2017 een afspraak gemaakt om over te gaan tot het deelnemen aan een loterij en er nu een vordering openstaat van een klant.
Het gaat om een bedrag van € 209,95. De datum waarop deze zou zijn aangegaan is [u]onmogelijk[/u]. Bovendien doen wij niet aan dergelijke zaken mee en zullen wij nooit op ingaan.
Hoe kan het zijn dat zij mijn naam weten en míjn mailadres, de naam van mijn echtgenote en háár bankrekeningnummer?
Op haar verzoek stuurde men onderstaande mail. Zij was héééééél boos en behoorlijk overstuur. Nou als zij boos is...............


Geachte heer/mevrouw S,


Naar aanleiding van ons telefoongesprek bevestigen wij hierbij dat wij het volgende met u overeen zijn gekomen:

U krijgt voor de laatste keer de mogelijkheid van OnlineLuck om de totaalsom van € 209,95 te betalen op 14.12.2018. Om onze klanttevredenheid te waarborgen willen wij er dan voor zorgen dat u de extra kosten zoals rente en incassokosten niet meer hoeft te betalen. Na ontvangst van uw betaling zullen wij er zorg voor dragen dat uw dossier wordt gesloten.


De betaling verricht u direct naar het hoofdkantoor in Duitsland. De betaling dient gedaan te worden op;

IBAN: DE60324500000030031637
BIC: WELADED1KLE

t.n.v. 'Activa Finance B.V.' o.v.v. het factuurnummer 2541/2017.

Na de betaling ontvangt u een bevestiging en wordt uw dossier gesloten.


Als u de betaling heeft gedaan verzoeken wij u om een betaalbewijs te mailen naar [email protected] onder vermelding van uw naam zodat wij uw dossier kunnen afhandelen. Indien u de betaling heeft gedaan via iDEAL hoeft u geen betaalbewijs te sturen.


Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
--

Met vriendelijke groet,


Femke Hartmans / Backoffice[/i][/i][/i][/i][/i]

Re: Activa Finance B.V. dezelfde praktijken als Direct Solutions

Geplaatst: 13 dec 2018 19:13
door Lady1234
Gewoon negeren.