@ gast:
En weer past student zijn verhaal aan om gelijk te krijgen. Het ene moment kan geen mens meer wat verdienen (de mensen onder aan de ladder) omdat er verzadiging is en op het andere moment maakt verzadiging niet uit want dan ga je gewoon adverteren. Zorgt verzadiging er nu wel of niet voor dat je geen klanten meer vinden kunt?!
Je begrijpt totaal niet waar het over gaat volgens mij. De telefoniemarkt is momenteel verzadigd: iedereen die een telefoon zou willen hebben, die heeft er 1.
Deze verzadigde markt valt uiteen in verschillende groepen. Groep A is klant van onderneming X, groep B is klant van onderneming Y, groep C is klant van onderneming Z. In principe is dit een evenwichtssituatie. Natuurlijk is er wat verloop hier en daar, maar deze aantallen zijn verwaarloosbaar klein ten opzichte van het totaal. Dit snap je nog?
Iedere onderneming op deze markt heeft zo'n natuurlijk marktaandeel, mits er niets aan de prijzen en kwaliteit veranderd. Als onderneming A nu een groter marktaandeel wil hebben dan zal zij of haar kwaliteit verbeteren en/of haar prijs verlagen. In eerste instantie zal dit een verschuiving opleveren in de markt (uit onderzoeken blijkt overigens dat deze verschuivingen vaak relatief klein zijn, dus dat de invloed van zo'n verandering minimaal is). Dit snap je nog?
De andere ondernemingen merken dat er een verandering is geweest. Denk jij nou dat ze stil gaan zitten? Natuurlijk niet, op een markt met intensieve concurrentie, zoals de telecommarkt, zal er gelijk een reactie volgen en zal de situatie weer in een evenwicht komen. Dat deze situatie niet helemaal hetzelfde zal zijn als de beginsituatie is waar (maar hoeft niet per definitie). De uiteindelijke verschuivingen in het marktaandeel zijn erg klein. Dit is een praktijkgegeven! Anders krijg ik die beschuldiging weer naar mijn hoofd geslingerd.
Ook Euphony zal zo'n marktaandeel hebben. Een maximum, een plafond, met de mogelijkheid tot gerommel in de marges maar geen enorme verschuivingen. Dat is het punt waarop de nieuwe instappers pech zullen hebben. Vodafone heeft dat door en opent daarom geen nieuwe winkels meer, maar Euphony dendert door als een kip zonder kop en blijft verkopers inlijven. Maar die lopen aan tegen een markt waarop ze bijna geen nieuwe klanten meer kunnen vinden. Iedereen kent Euphony al, velen hebben het wellicht al eens geprobeerd en zijn al klant of klant geweest, maar er komen geen nieuwe mensen uit de hemel vallen. VERZADIGING!
Alweer is je gebrek aan kennis opzienbarend. De kwaliteit hebben we wel degelijk invloed op. Wat veel goedkope aanbieders doen is gesprekken comprimeren en daardoor gaat de kwaliteit achteruit. Maar ja, dat kon jij natuurlijk niet weten en daarom is het perfect ok om uitspraken neer te zetten als feiten terwijl ze eignelijk gewoon kolder zijn.
Je moet je wel echt in bochten wringen nu he? Ik zei letterlijk:
"maar ze hebben geen eigen netwerk dus daar kunnen ze weinig mee doen"
Ze hebben geen eigen fysiek netwerk dus ze kunnen geen betere kabels leggen bijvoorbeeld. Ze kunnen dus WEINIG, dat is meer dan NIETS. En trouwens, ik heb al via diverse bedrijven getelefoneerd maar om een kwaliteitsverschil te ontdekken moet je dan toch echt wel met een technisch apparaat gaan meten want IK hoor het verschil niet.
En dat jij niemand kent betekend niet dat dat in de toekomst niet verandert. Overigens spreek je je zelf tegen want ergens anders heb ik gelezen dat je zelf zei dat 2 van je kennissen ermee zijn begonnen.
Om met het laatste te beginnen: ik EIS nu van je dat je het stukje quote waarin ik zeg dat 2 mensen die ik ken met Euphony zijn begonnen. Je mag ook nu meteen toegeven dat je het niet goed gelezen hebt.
Het eerste: koffiedikkijken is niets waard.
Een bizonder mooie aanname vanuit de theorie. Mijn ervaring is dat mensen daar helemaal geen probleem mee hebben als klant, al is het soms wel waar als je ze verteld dat ze er geld mee kunnen verdienen.
En jouw ervaring is DUS de waarheid, een feit, dat geldt voor de gehele bevolking? Als ik zeg dat MIJN ervaring zus en zo is, dan is dat theoretisch gebral en zegt dat niets over de praktijk, maar JOUW ervaring is de waarheid?!? MIJN ervaring is dat ik mensen ken die NIETS met MLM en NIETS met de producten van MLM te maken willen hebben.
Enne...die opleiding heeft jou misschien maar 6000 Euro gekost maar de maatschappij beduidend meer hoor. Of leren ze je dat niet tijdens die economie lessen?!
Daar ging het toch helemaal niet om!? Het ging erom wat IK ervoor betaald heb.
En MLM is toch echt een belangrijke marketingmethode en als jij zegt dat het niet werkt, dan zou je toch verwachten dat daar tijdens studies tegen word gewaarschuwd.
Een belangrijke methode?! MINDER DAN 1% VAN DE VERKOPEN LOOPT VIA MLM. En dat vind jij een belangrijke methode?! Ga eens een studie economie doen joh...