Pagina 3 van 3
Re: Hoger elektriciteits verbruik vanwege warmte?
Geplaatst: 06 aug 2018 08:11
door sylvesterb
stofzuigertje schreef:Deze Topic starter stelde onduidelijke vraag en zegt niets meer....
Zullen wij dat hier ook doen?
Je doet bijna niet anders. Beetje pot verwijt de ketel.
Re: Hoger elektriciteits verbruik vanwege warmte?
Geplaatst: 06 aug 2018 09:21
door stofzuigertje
Klopt... de Pot verwijt mijn dat de CVketel Wit ziet!
Re: Hoger elektriciteits verbruik vanwege warmte?
Geplaatst: 06 aug 2018 11:00
door be3a18
Ik ben nogal beduusd door de vele reacties die mijn vraag opgeroepen heeft. Maar ik weet nu een stuk meer.
Naar aanleiding daarvan nog wat opmerkingen.
Ik heb inderdaad een fles koud water in de koelkast liggen, maar die vul ik niet echt vaak bij omdat ik niet zoveel drink. Dus dat zal het wel niet zijn.
Mijn koelkast staat niet in de zon dus dat ik ook geen issue. Verder is mijn koelkast redelijk 'jong' (2015 geloof ik, ik heb m overgenomen van de vorige huurder, die had m nieuw gekocht).
De logica van mijn meter snap ik overigens al tijden niet. Ondanks precies dezelfde omstandigheden is het verbruik eigenlijk altijd een verrassing voor me. Heb ik bijvoorbeeld mijn PC een paar uur aan staan verwacht ik een hoger verbruik. Maar nee dus. En de dag waar ik het over had heb ik mijn PC niet eens aan gehad.
De reden voor de vraag was een e-mail die ik kreeg van Nuon over mijn termijn betaling. Daar moest ik volgens hun even naar kijken. Dat was ook een vreemd verhaal. Ik ben bij hun begonnen met een voorschot van €120,-. In mei heb ik dit aangepast naar €90,- (hun wizard stelde €67,- voor maar dat vond ik te link). Het wordt nog 'leuker'. Na opnemen meterstand weer die wizard gedraaid. Nu werd voorgesteld het voorschot op €26,- te zetten... Zal wel door de warme dagen komen, maar ik heb voorschot gewoon op €90,- laten staan.
Re: Hoger elektriciteits verbruik vanwege warmte?
Geplaatst: 06 aug 2018 11:15
door Moneyman
je kunt natuurlijk een goedkope stroommeter kopen en je meest voor de hand liggende apparaten checken.
Re: Hoger elektriciteits verbruik vanwege warmte?
Geplaatst: 09 aug 2018 09:46
door moederslink
Alles draait nu op volle toeren , koelkast, vriezer, ventilatoren en airco.s .
Het is nu extreem en niet representatief ,denk ik , voor een normaal voorjaar en normale zomer.
Toch denk ik wel dat we dit vaker gaan meemaken en er zal toch op geanticipeerd moeten worden , bij de inviduele huishoudens , de bedrijven , de nutsbedrijven en waterbedrijven en dus zeker ook bij de politiek.
Het is sowieso verstandig om uw termijnbedrag nu ongewijzigd te laten.