LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zijn er speciale maatregels bij aankoop van maatgordijnen?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
moederslink

Re: Zijn er speciale maatregels bij aankoop van maatgordijnen?

Ongelezen bericht door moederslink »

Venantius , u moet idd niks, maar u beticht Kwantum , onterecht, wel van fraude en oplichting. Dit mag niet.
Als u niet meer twijfelt , gaat u deze zin dan wel verwijderen? :mrgreen:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

venantius schreef:
Moneyman schreef:
venantius schreef:De meeste reacties denken dat Kwantum's 'ingewikkelde verhaal' toch klopt.
Ik pas het Topic daarom aan.
Misschien moet je dit dan ook even aanpassen of rectificeren...
venantius schreef:Tenzij iemand kan uitleggen waar genoemde 5,25 m ineens is gebleven, blijf ik van mening dat er sprake is van fraude en/of oplichting door Kwantum.
Ik MOET niks, van een Topic-lezer, in een land van vrije menings-uiting..
Wel heb ik vanwege de reacties, Kwantum nu het voordeel van de twijfel gegeven, dat er meer dingen zijn om op te letten, bij aankoop van maatgordijnen
Er is een verschil tussen
- een mening
- door iets niet goed te begrijpen een verkeerde voorstelling van zaken geven
- lasteren.

Het eerste mag. Dat is inderdaad vrijheid van meningsuiting.

Het tweede kan gebeuren, en het zou zo iemand sieren dat hij het recht zet als hij er achter komt dat zijn eerdere bericht niet klopt. Dat heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken, maar met fatsoen.

Het derde mag beslist niet, en is strafbaar. Heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken.

Het vervelende is dat je in eerste instantie in de tweede categorie zat, en nu overgaat naar categorie drie. Denk er toch nog maar even over na.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Moneyman schreef:
Erthanax schreef:Venantius heeft over het hoofd gezien dat de lengte van de stof over de hoogte van de gordijnen gaat, dus van boven naar beneden (net als een rol behang).
Waarbij ik dan wel denk: was dát nou zo moeilijk uit te leggen door Kwantum?
Waarbij ik dan denk: hoe zal de vraag gesteld zijn aan Kwantum? Als dat in de stijl is van de topictitel.... [edit] ik zie dat de titel is veranderd. Oorspronkelijk werd er over frauderen gesproken.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

De uitleg van kwantum is vast niet anders geweest dan hier. Dat zijn basisberekeningen.

Maar wanneer er een onredelijke beschuldiging bij komt is de motivatie om de uitleg te herhalen natuurlijk snel verdwenen.

Aangezien ts ook maar een mens is is ts teruggekomen op het openingsbericht.

Voortschrijdend inzicht.

Chapeau voor ts, de meeste mensen moeten gewoon altijd gelijk hebben.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

venantius schreef: Het gaat hier dus om oorzaak en gevolg wat in elk stadium in dit topic uitvoerig staat omschreven zodat ik mij van de mening moneyman niets aantrek.
Vooral niet doen, het zijn jouw gordijnen :mrgreen: veel plezier ermee.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lowieze schreef:
Lady1234 schreef:Die MAAT regels zijn helemaal niet speciaal, maar compleet logisch.

Men neemt de hoogte van het gordijn plus zomen en hoofdje. Dan weet men hoeveel stof er nodig is voor één baan.

Dan wordt er gekeken hoe breed het totale gordijn moet worden en dat wordt verdubbeld ivm de plooien. Die uitkomst wordt gedeeld door de stofbreedte.

Dus in uw geval 3.20 maal 2, gedeeld door 1.38 is 4.63. Dus er zijn vijf banen nodig van de eerder uitgerekende hoogte.
Grappig, gisteren schreef u nog dat TS beduveld en bestolen was, dus zo compleet logisch is het dan niet als ik zie dat meer mensen moeite hebben met de berekening.
Maar dat kwam omdat de Ts schreef dat het ene gordijn uit één stuk was en het andere uit twee aan elkaar gezette stukken. En samen ruim zes meter breed. Dus dan ga je uit van kamerhoge stof en niet van wat hij blijkbaar gekocht heeft. Ook stond de kopie van de factuur en nog niet.

Lady1234

Moneyman schreef:De lady was gewoon te snel met conclusies.

En ts te eigenwijs.
Ik was niet te snel. De Ts verstrekte verkeerde gegevens.
Dat ene gordijn moet uit twee banen aan elkaar gezette stof bestaan en het andere uit 3,25 baan,

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:

En ts te eigenwijs.
Dat ene gordijn moet uit twee banen aan elkaar gezette stof bestaan en het andere uit 3,25 baan,
Je hebt je eerdere conclusie dat TS belazerd was verwijderd, zie ik. Die conclusie was gewoon te snel.

Lady1234

Moneyman schreef:
Lady1234 schreef:

En ts te eigenwijs.
Je hebt je eerdere conclusie dat TS belazerd was verwijderd, zie ik. Die conclusie was gewoon te snel.
Als iemand schrijft dat zijn gordijn uit één stuk bestaat, ga ik niet schrijven dat hij nog maar eens naar dat gordijn moet kijken want dat het vast wel uit meer banen bestaat. Tenslotte bestaat er gewoon kamerhoog gordijn.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

crazyme schreef: Chapeau voor ts, de meeste mensen moeten gewoon altijd gelijk hebben.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Tenslotte bestaat er gewoon kamerhoog gordijn

:mrgreen: ligt er maar aan hoe hoog je kamer is

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Veel plezier met u nieuwe gordijnen, Venantius. Het is altijd fijn om te lezen (of te zien) wat de afloop is.

Gesloten