Dat is er wel bij extra pinnen, het extra bedrag gaat van je contant af, immers zou je het daarmee moeten uitbetalen. Maar als er teveel is aangeslagen heb je geen verschil, al betwijfel ik dat hiervan sprake is.Lady1234 schreef:reggie heeft het over een overschot in de kassa. En dat is er niet bij pinnen.tttlocke schreef:Die broodjes worden waarschijnlijk inderdaad niet gescand, maar handmatig aangeslagen.Lady1234 schreef:Er is gepind. Wellicht is iets aangeslagen voor € 101,45 ipv € 1,45.
Een plausibele verklaring doet echter niets af aan het bewijsprobleem dat TS heeft.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Altijd opletten, ik legde er laatst ook gepast extra bij zodat ze mij € 6 kon teruggeven, ze gaf me € 5 , dus ik zei dat ik nog een € 1 kreeg. Ze raakte in de war , snapte het niet meer, maar gaf me toch maar die euro.
Ik kijk wel altijd ...en op het kassascherm en op het pinscherm , koppie erbij houden.
De caissières , zeker de jonge dingen doen het echt soms ( nog ) niet goed .
TS :
Of je had € 100 extra gepind en verder werd het vergeten door uzelf of door de caissière. ( of ze heeft het achterover gedrukt )
In dec is het overal loeidruk , stress alom, lange rijen etc etc.
Het is nmm echt niet meer te achterhalen na 8 maanden.
Sneue bak , maar wel leerzaam.
Ik kijk wel altijd ...en op het kassascherm en op het pinscherm , koppie erbij houden.
De caissières , zeker de jonge dingen doen het echt soms ( nog ) niet goed .
TS :
Of je had € 100 extra gepind en verder werd het vergeten door uzelf of door de caissière. ( of ze heeft het achterover gedrukt )
In dec is het overal loeidruk , stress alom, lange rijen etc etc.
Het is nmm echt niet meer te achterhalen na 8 maanden.
Sneue bak , maar wel leerzaam.
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Camerabeelden zijn. Iet bedoeld om elke kassatransactie achteraf te kunnen controleren.
Zonder kassabon is er geen enkel bewijs dat er iets verkeerd zou zijn afgerekend.
Ik kan mij voorstellen dat Lidl denkt : wanneer wij voor iedereen met een geheugen deficiëntie en archiveringsprobleem de beelden moeten gaan nakijken, mogen we wel een paar mensen extra aannemen.
Zonder kassabon is er geen enkel bewijs dat er iets verkeerd zou zijn afgerekend.
Ik kan mij voorstellen dat Lidl denkt : wanneer wij voor iedereen met een geheugen deficiëntie en archiveringsprobleem de beelden moeten gaan nakijken, mogen we wel een paar mensen extra aannemen.
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
En nog steeds geen reactie van TS maar wel drie pagina's vol met veronderstellingen, gelijk gestemden en de nodige niet ter zaken doende bijdragen.Dirkie schreef:Zolang als TS geen antwoord geeft op de gestelde vragen blijft het gissen naar een antwoord. De camerabeelden zullen intussen waarschijnlijk niet meer aanwezig na 8 maanden dus. Blijft dus over wat er op de kassabon staat. En zonder aanvulling van Ts denk ik dat er voor 100 euro extra gepinned is en dat die 100 euro cash inmiddels verdwenen zijn aan andere zaken. Maar ook dit is slechts giswerk.
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Hi,
even snel een reactie, want ik zit in een drukke shift op m'n werk. Ik lees vooral reacties als warrig en waarom vet gedrukt. Vetgedrukt is per ongeluk, durf het bijna niet op te schrijven in combinatie met warrig, maar goed.
Ik heb binnen een week contact opgenomen met Lidl en gevraagd om de camerabeelden én de kassabon (copie). Beiden zijn niet gegeven. Natuurlijk snap ik dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is iets direct te controleren, aan de andere kant vind ik het ook de verantwoordelijkheid van lidl om een fout die zij maken te corrigeren. Dit had echt niet in de drukke decembermaand gehoeven, januari of zelfs februari waren ook prima. Het is een klein filiaal in een woonwijk in Amsterdam, geen grote vestiging. Ik lees nu even snel in de reacties dat het verplicht is om administratie 7 jr te bewaren, waarom is het dan zo moeilijk om die bon tevoorschijn te halen, zeker in dit tijdperk van elektronische administratie. Op mijn bankafschrift staat de exacte tijd en het filiaal nummer, dat hoeft geen grote opgave te zijn.
Lidl heeft om een copie van het bankafschrift gevraagd, dit heb ik opgestuurd. Verder heb ik nooit iets gehoord tenzij ik zelf mailde of belde. Uiteindelijk vind ik een telefonisch antwoord: 'mevrouw heeft voor 106,98 gekocht' niet ok. Gewoon een verlies van €100 nemen omdat ik zo ontzettend dom ben geen bon te bewaren is ook niet ok. Ik vind het verkeerd aanslaan van een artikel waardoor er een prijsverschil ontstaat van 100 erger dan het niet bewaren van een bonnetje en had echt enige samenwerking verwacht hierin.
Volgende week dinsdag ben ik klaar met mn shift en zal ik alle antwoorden bekijken en reageren, dit is m'n eerste radar ervaring, had niet zo snel en zo veel reacties verwacht.
Hopelijk staat er niet niets vetgedrukt:), tot snel, groetjes, caro
even snel een reactie, want ik zit in een drukke shift op m'n werk. Ik lees vooral reacties als warrig en waarom vet gedrukt. Vetgedrukt is per ongeluk, durf het bijna niet op te schrijven in combinatie met warrig, maar goed.
Ik heb binnen een week contact opgenomen met Lidl en gevraagd om de camerabeelden én de kassabon (copie). Beiden zijn niet gegeven. Natuurlijk snap ik dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is iets direct te controleren, aan de andere kant vind ik het ook de verantwoordelijkheid van lidl om een fout die zij maken te corrigeren. Dit had echt niet in de drukke decembermaand gehoeven, januari of zelfs februari waren ook prima. Het is een klein filiaal in een woonwijk in Amsterdam, geen grote vestiging. Ik lees nu even snel in de reacties dat het verplicht is om administratie 7 jr te bewaren, waarom is het dan zo moeilijk om die bon tevoorschijn te halen, zeker in dit tijdperk van elektronische administratie. Op mijn bankafschrift staat de exacte tijd en het filiaal nummer, dat hoeft geen grote opgave te zijn.
Lidl heeft om een copie van het bankafschrift gevraagd, dit heb ik opgestuurd. Verder heb ik nooit iets gehoord tenzij ik zelf mailde of belde. Uiteindelijk vind ik een telefonisch antwoord: 'mevrouw heeft voor 106,98 gekocht' niet ok. Gewoon een verlies van €100 nemen omdat ik zo ontzettend dom ben geen bon te bewaren is ook niet ok. Ik vind het verkeerd aanslaan van een artikel waardoor er een prijsverschil ontstaat van 100 erger dan het niet bewaren van een bonnetje en had echt enige samenwerking verwacht hierin.
Volgende week dinsdag ben ik klaar met mn shift en zal ik alle antwoorden bekijken en reageren, dit is m'n eerste radar ervaring, had niet zo snel en zo veel reacties verwacht.
Hopelijk staat er niet niets vetgedrukt:), tot snel, groetjes, caro
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
ps ik vroeg om de camerabeelden zodat we konden zien wat er op de band lag (wat ik gekocht had), niet om een kassière te controleren.
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Echter maak je het wel heel erg moeilijk voor hen om de fout te corrigeren. Na zoveel dagen terugkomen en zonder te weten hoe laat of voor hoeveel je precies hebt gekocht dan pas om een bon vragen kan natuurlijk niet zomaar, want ook met bon heb je geen enkel bewijs dat dat bonnetje niet klopt. Enig idee hoeveel transacties er wel niet worden gedaan op een dag?caro12 schreef:Ik heb binnen een week contact opgenomen met Lidl en gevraagd om de camerabeelden én de kassabon (copie). Beiden zijn niet gegeven. Natuurlijk snap ik dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is iets direct te controleren, aan de andere kant vind ik het ook de verantwoordelijkheid van lidl om een fout die zij maken te corrigeren.
Het is na een aantal dagen al niet meer hard te maken wat je wel of niet bij je had, laat staan zoveel maanden later. Op het moment zelf heb je de kans niet genomen om te luisteren naar het bedrag genoemd door de cassière of dit op de displays te lezen. Dat is niet hun fout.
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
De pin gegevens staan toch op haar bankafschrift?Julie4444 schreef:Echter maak je het wel heel erg moeilijk voor hen om de fout te corrigeren. Na zoveel dagen terugkomen en zonder te weten hoe laat of voor hoeveel je precies hebt gekocht dan pas om een bon vragen kan natuurlijk niet zomaar, want ook met bon heb je geen enkel bewijs dat dat bonnetje niet klopt. Enig idee hoeveel transacties er wel niet worden gedaan op een dag?caro12 schreef:Ik heb binnen een week contact opgenomen met Lidl en gevraagd om de camerabeelden én de kassabon (copie). Beiden zijn niet gegeven. Natuurlijk snap ik dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is iets direct te controleren, aan de andere kant vind ik het ook de verantwoordelijkheid van lidl om een fout die zij maken te corrigeren.
Het is na een aantal dagen al niet meer hard te maken wat je wel of niet bij je had, laat staan zoveel maanden later. Op het moment zelf heb je de kans niet genomen om te luisteren naar het bedrag genoemd door de cassière of dit op de displays te lezen. Dat is niet hun fout.
Heb zelf ook een keer kassabon nodig gehad i.v.m. garantie. Na toezending afschrift gegevens binnen paar dagen nieuwe!
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Je mist het punt. TS stelt dat het bedrag niet klopt en dus dat die kassabon niet klopt.Holy53 schreef:De pin gegevens staan toch op haar bankafschrift?Julie4444 schreef:Echter maak je het wel heel erg moeilijk voor hen om de fout te corrigeren. Na zoveel dagen terugkomen en zonder te weten hoe laat of voor hoeveel je precies hebt gekocht dan pas om een bon vragen kan natuurlijk niet zomaar, want ook met bon heb je geen enkel bewijs dat dat bonnetje niet klopt. Enig idee hoeveel transacties er wel niet worden gedaan op een dag?caro12 schreef:Ik heb binnen een week contact opgenomen met Lidl en gevraagd om de camerabeelden én de kassabon (copie). Beiden zijn niet gegeven. Natuurlijk snap ik dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is iets direct te controleren, aan de andere kant vind ik het ook de verantwoordelijkheid van lidl om een fout die zij maken te corrigeren.
Het is na een aantal dagen al niet meer hard te maken wat je wel of niet bij je had, laat staan zoveel maanden later. Op het moment zelf heb je de kans niet genomen om te luisteren naar het bedrag genoemd door de cassière of dit op de displays te lezen. Dat is niet hun fout.
Heb zelf ook een keer kassabon nodig gehad i.v.m. garantie. Na toezending afschrift gegevens binnen paar dagen nieuwe!
Echter kan TS helemaal niet hard maken dat die bon niet klopt. Dus of ze die bon nu wel of niet krijgt is helemaal niet relevant.
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Dus u weet waar het verschil in zit? U zegt dat het verkeerd is aangeslagen, dus zou de cassiere, in uw ogen, heel veel broodjes hebben moeten ingegeven.caro12 schreef: Ik vind het verkeerd aanslaan van een artikel waardoor er een prijsverschil ontstaat van 100 erger dan het niet bewaren van een bonnetje en had echt enige samenwerking verwacht hierin.
De tijd dat een cassiere alle prijzen of PLU codes moest kennen ligt al heel ver achter ons. In die tijd moest het te pinnen bedrag ook nog handmatig ingetoetst worden op de betaalterminal. Als u bij de kassa aangeeft te willen pinnen is het 1 druk op de knop waarmee de kassa een betaalverzoek naar de terminal stuurt. Dus niets geen losse bedragen meer ingeven. Of u hebt gevraagd om extra bij te pinnen, of de cassiere heeft zelf een fout gemaakt door per ongeluk op € 100 meer pinnen heeft gedrukt. Dit laatste is onwaarschijnlijk aangezien dit bedrag niet eens mogelijk is om bij te pinnen.
De enige 'fout' die over blijft is dat er een typfout gemaakt zou zijn in de hoeveelheid broodjes. In plaats van 1 bv 100 broodjes. Maar ja, u geeft akkoord op de betaalautomaat voor het te pinnen bedrag. U besluit ook om geen kassabon mee te nemen, danwel deze weg te gooien. De bewijslast ligt bij u.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
caro12 schreef: Ik heb binnen een week contact opgenomen met Lidl en gevraagd om de camerabeelden én de kassabon (copie). Beiden zijn niet gegeven.
Om een misvatting te voorkomen. Elk bedrijf is verplicht de administratie te bewaren, het is echt een misvatting dat een supermarkt elke bon 7 jaar moet bewaren daar is geen verplichting toe.caro12 schreef: Ik lees nu even snel in de reacties dat het verplicht is om administratie 7 jr te bewaren, waarom is het dan zo moeilijk om die bon tevoorschijn te halen, zeker in dit tijdperk van elektronische administratie. Op mijn bankafschrift staat de exacte tijd en het filiaal nummer, dat hoeft geen grote opgave te zijn.
Wel dient de Z afslag van de kassa dagelijks bewaard te worden (veelal gaat dit nu elektronisch). Die bewaarplicht is er niet om een bon voor een klant op te zoeken maar voor de belastingdienst.
Er is ook geen enkele verplichting om een kopie bon achteraf aan klant te verstrekken.
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Pertinent onjuist. Supermarkten werken letterlijk nu met PLU-codes.NeoDutchio schreef:Dus u weet waar het verschil in zit? U zegt dat het verkeerd is aangeslagen, dus zou de cassiere, in uw ogen, heel veel broodjes hebben moeten ingegeven.caro12 schreef: Ik vind het verkeerd aanslaan van een artikel waardoor er een prijsverschil ontstaat van 100 erger dan het niet bewaren van een bonnetje en had echt enige samenwerking verwacht hierin.
De tijd dat een cassiere alle prijzen of PLU codes moest kennen ligt al heel ver achter ons.
Bij AH is er een paar jaar geleden een plaatjes-interface bijgekomen, waar plaatjes en codes op het scherm staan. Toen ik in 2010 bij AH ging werken waren er alleen PLU-lijsten zonder plaatjes. Vraag voor de grap maar of ze je bananen met 513 PLU willen aanslaan, of laat je courgette in de kar liggen en zeg doe maar 63 PLU. Ik ken er nog genoeg uit mijn hoofd hoor. 535 voor nectarines, 536 voor perzikken. Of liever een mango (59)? Als je nectarines pakt en de eerste 5 wordt gemist heb je echter ineens een kratje Grolsch (35 PLU). Zo moeilijk is het niet.
Volgend op mijn vorige opmerking is ook dit onjuist. Jij hebt het over veel langer geleden, misschien.NeoDutchio schreef:In die tijd moest het te pinnen bedrag ook nog handmatig ingetoetst worden op de betaalterminal.
Dat klopt wel. Whatever het subtotaal is gaat automatisch als bedrag naar de pinterminal.NeoDutchio schreef:Als u bij de kassa aangeeft te willen pinnen is het 1 druk op de knop waarmee de kassa een betaalverzoek naar de terminal stuurt. Dus niets geen losse bedragen meer ingeven.
Daar is geen knopje voor. Handmatig het pinbedrag aanpassen kan wel degelijk. Als iemand €100,- zou willen bijpinnen moet de cassière zelf dat bedrag bovenop het subtotaal tellen. De meeste cassières mogen of weten dit echter niet.NeoDutchio schreef:Of u hebt gevraagd om extra bij te pinnen, of de cassiere heeft zelf een fout gemaakt door per ongeluk op € 100 meer pinnen heeft gedrukt.
Dit is onzin. Dat roepen ze wel vaker tegen klanten die willen bijpinnen. Zo ook bij de 2 supermarkten waar ik zelf heb gewerkt. Het is een leugen die klanten wordt verkocht om deze service te weigeren. Waarom men hierover liegt is mij een raadsel.NeoDutchio schreef:Dit laatste is onwaarschijnlijk aangezien dit bedrag niet eens mogelijk is om bij te pinnen.
Nee hoor, het is ook goed mogelijk dat per ongelijk de verkeerde PLU-code is aangeslagen, waardoor er een tijdelijk duur non-food artikel is aangeslagen in plaats van broodjes. Bijvoorbeeld een stofzuiger ofzo. Kan dus ook gewoon een gevalletje "typo" zijn. Echter stond dan zowel cassière als klant te slapen. Een rekening van meer dan €100,- als iemand onder de €10,- aan artikelen zou hebben moet wel opvallen.NeoDutchio schreef:De enige 'fout' die over blijft is dat er een typfout gemaakt zou zijn in de hoeveelheid broodjes. In plaats van 1 bv 100 broodjes.
En TS kan niks bewijzen.NeoDutchio schreef:Maar ja, u geeft akkoord op de betaalautomaat voor het te pinnen bedrag. U besluit ook om geen kassabon mee te nemen, danwel deze weg te gooien. De bewijslast ligt bij u.
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2481851 ... en-wijntje
kijk, zo kan het dus ook. Iemand betaalt 3800 voor een glaasje wijn, waarschijnlijk dezelfde fout, zowel degene die afrekende als de betaler hebben niet opgelet. In dit geval zoekt het cafe de betaler en dat is netjes. Ik zie niet in waarom dat bij 100 euro niet kan.
Nog even over het afrekenen, ik heb geen 100 extra gepind, er is gewoon iets fout aangeslagen. Als de bon er is kunnen we zien dat het misschien wel 100 croissantjes zijn (bijvoorbeeld), er liggen nooit 100 croissantjes in de bak, dus dat is min of meer iets aantoonbaars. Mocht het een foute plucode zijn, dat is t hopen dat er bijvoorbeeld op stofzuiger is gedrukt terwijl er geen stofzuiger in de aanbieding was (ik noem maar iets). In ieder geval, 8 maanden geen antwoord krijgen terwijl er wel contact is én ik een copie van het pinafschrift heb gemaild en dan simpel zeggen dat mevrouw gekocht heeft voor het bedrag, vind ik echt niet netjes. Als zij stellen dat ik gekocht heb voor dat bedrag, neem ik aan dat ze dat ook kunnen aantonen. Er is een fout gemaakt door 2 personen; ik heb niet goed opgelet, maar lidl heeft iets fout aangeslagen. Waarom gaat het dan alleen om het bonnetje dat ik niet gevraagd heb.
kijk, zo kan het dus ook. Iemand betaalt 3800 voor een glaasje wijn, waarschijnlijk dezelfde fout, zowel degene die afrekende als de betaler hebben niet opgelet. In dit geval zoekt het cafe de betaler en dat is netjes. Ik zie niet in waarom dat bij 100 euro niet kan.
Nog even over het afrekenen, ik heb geen 100 extra gepind, er is gewoon iets fout aangeslagen. Als de bon er is kunnen we zien dat het misschien wel 100 croissantjes zijn (bijvoorbeeld), er liggen nooit 100 croissantjes in de bak, dus dat is min of meer iets aantoonbaars. Mocht het een foute plucode zijn, dat is t hopen dat er bijvoorbeeld op stofzuiger is gedrukt terwijl er geen stofzuiger in de aanbieding was (ik noem maar iets). In ieder geval, 8 maanden geen antwoord krijgen terwijl er wel contact is én ik een copie van het pinafschrift heb gemaild en dan simpel zeggen dat mevrouw gekocht heeft voor het bedrag, vind ik echt niet netjes. Als zij stellen dat ik gekocht heb voor dat bedrag, neem ik aan dat ze dat ook kunnen aantonen. Er is een fout gemaakt door 2 personen; ik heb niet goed opgelet, maar lidl heeft iets fout aangeslagen. Waarom gaat het dan alleen om het bonnetje dat ik niet gevraagd heb.
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Totaal niet vergelijkbaar. De fout wordt hier opgemerkt door de winkel. Daarbij is een bedrag van 100 euro voor de lidl heel normaal in tegenstelling tot 3800 euro bij een cafe.
juist om fouten te voorkomen krijgt u een kassabon. welke u dan wel moet controleren.
maar dit is al uit en te na besproken.
juist om fouten te voorkomen krijgt u een kassabon. welke u dan wel moet controleren.
maar dit is al uit en te na besproken.
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Vreemd, in de supermarkten waar ik kom hebben ze allemaal scanners. Elk product heeft een streepjescode waar je met een handscanner of een ingebouwde scanner aan de kassa langs bliebt. Een streepjescode is een unike code van dikke en dunne streepjes waaraan een computer kan zien welk product het is en waar het vandaan komt. Het voordeel daarvan is dat een cassiere niet meer alle plu codes uit het hoofd hoeft te leren. Waar er vroeger nog maar 1000 verschillende producten in een supermarkt lagen, zijn er nu veel meer. Dat er nog enkele uitzonderingen zijn waarbij bepaalde producten nog een PLU code hebben is dus een uitzondering. Maar ja, ik kom ook nooit bij de AH, maar daar werken ze dus nog alleen met PLU? Zijn de rijen dan lang aan de kassa? Heeft de AH ook maar zo weinig producten, of zijn de cassieres zo slim dat ze 20.000 codes uit hun hoofd leren?Julie4444 schreef: Pertinent onjuist. Supermarkten werken letterlijk nu met PLU-codes.
Bij AH is er een paar jaar geleden een plaatjes-interface bijgekomen, waar plaatjes en codes op het scherm staan. Toen ik in 2010 bij AH ging werken waren er alleen PLU-lijsten zonder plaatjes. Vraag voor de grap maar of ze je bananen met 513 PLU willen aanslaan, of laat je courgette in de kar liggen en zeg doe maar 63 PLU. Ik ken er nog genoeg uit mijn hoofd hoor. 535 voor nectarines, 536 voor perzikken. Of liever een mango (59)? Als je nectarines pakt en de eerste 5 wordt gemist heb je echter ineens een kratje Grolsch (35 PLU). Zo moeilijk is het niet.
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
U heeft binnen een week contact opgenomen met Lidl en zij zeggen dat u voor dat bedrag spullen gekocht heeft. Normaal gesproken zal een bedrijf bij zo'n klacht de camerabeelden even intern terug kijken, maar u bent ervan overtuigd dat zij het nog steeds bij het verkeerde eind hebben. Kan het niet gewoon zo zijn dat u verkeerd bent?
Gelooft u het pas als u zelf de camerabeelden terug zou zien, wat de winkel overigens niet zal toestaan.
Gelooft u het pas als u zelf de camerabeelden terug zou zien, wat de winkel overigens niet zal toestaan.
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Niemand zegt dat.NeoDutchio schreef:Maar ja, ik kom ook nooit bij de AH, maar daar werken ze dus nog alleen met PLU?
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
Veel winkels kunnen aan de hand van het betalingskenmerk (op uw bankafschrift) de kassabon nog wel naar voren toveren. Er moet op die bewust dag een kasoverschot zijn geweest van 100€, tenzij u die in contanten heeft gekregen. Niet gevraagd extra geld op te nemen?
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
1. Uiteraard bewaar ik altijd de kassabon, gewoon omdat ik het wil hebben voor mijn statistieken inkomsten/uitgeven. OK tik van een (ex)ondernemer. Ook luister ik naar het genoemde totaalbedrag en denk dan; 'wat veel' of 'OK' of 'valt mee'.
2.Over dat kasverschil;
Kijk een goed systeem tegen b.v. fouten of fraude telt niet de kas apart van de pinbetalingen vs aanslagen/gescande producten in samenhang met contante betalingen extra geld pin-opnames en start kasgeld per werknemer. Zoveel variabelen zijn dat niet voor de 'calculateur'
3. Camerabeelden* opzoeken en copy kassabon vragen is zoals eerder geschreven is een kostenpost die wellicht de 100 euro te boven gaat.
4. Had TS een kassabon, samen met de pin-betaling had het ook maanden later snel opgelost geweest, er staat nl een datum + tijd op de bon en bij de pin-betaling die overeenkomt...
5. De consument kan niet eisen dat de Lidl (in dit geval) door een hoepel springt omdat men meent zich niet te kunnen herinneren wat er gekocht is of er extra geld is gepind, zonder kassabon e.d. ! Dat is zoals dat heet " onnodig belastend" voor de Lidl !
*Zo dat al verplicht zou zijn.
2.Over dat kasverschil;
Kijk een goed systeem tegen b.v. fouten of fraude telt niet de kas apart van de pinbetalingen vs aanslagen/gescande producten in samenhang met contante betalingen extra geld pin-opnames en start kasgeld per werknemer. Zoveel variabelen zijn dat niet voor de 'calculateur'
3. Camerabeelden* opzoeken en copy kassabon vragen is zoals eerder geschreven is een kostenpost die wellicht de 100 euro te boven gaat.
4. Had TS een kassabon, samen met de pin-betaling had het ook maanden later snel opgelost geweest, er staat nl een datum + tijd op de bon en bij de pin-betaling die overeenkomt...
5. De consument kan niet eisen dat de Lidl (in dit geval) door een hoepel springt omdat men meent zich niet te kunnen herinneren wat er gekocht is of er extra geld is gepind, zonder kassabon e.d. ! Dat is zoals dat heet " onnodig belastend" voor de Lidl !
*Zo dat al verplicht zou zijn.
Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave
geen extra geld en ik heb het ook niet verkeerd, waarom zou ik in hemelsnaam zo'n toestand veroorzaken als ik het niet zeker zou weten. Het stoort me dat dit zo snel opgelost had kunnen worden door binnen de 2 weken de bon en het bankafschrift te vergelijken en te kijken of er iets op de bon staat dat niet klopt (zie gegeven voorbeeld boven) in plaats van maanden geen reactie. Dat dat door een hoepel springen is valt in die korte tijd best wel mee (ook ik ben ondernemer). Een kasoverschot kan toch alleen als er verkeerd is teruggeven in contanten? Als er op de bon 100 croissantjes staan en die zijn afgerekend, dan klopt de kas, ook als ik niet werkelijk 100 croissantjes zijn gekocht. Je stelt dat ik de bon had moeten hebben, samen met het pinbewijs en dat het dan snel opgelost had kunnen worden. Als ik de bon bewaard had, zou die bon exact hetzelfde zijn als de copy bon, waar dus de tijd etc. opstaan. Het kan dus idd snel opgelost worden, want op de pinbetaling staat:
BEA NR:JX0PX0 22.12.17/17.18 Lidl 589 Amsterdam AMSTE,PAS115
Transactiedatum 22 december 2017 Bedrag - € 106,98 (tijd, bedrag, datum, filiaal)
Ondertussen, al die mensen die aangeven dat ik min of meer dom ben dat ik geen bon bewaar, jullie noemen me al 3 pagina's TS, terwijl ik toch echt onderteken met Caro.
groetjes, caro
BEA NR:JX0PX0 22.12.17/17.18 Lidl 589 Amsterdam AMSTE,PAS115
Transactiedatum 22 december 2017 Bedrag - € 106,98 (tijd, bedrag, datum, filiaal)
Ondertussen, al die mensen die aangeven dat ik min of meer dom ben dat ik geen bon bewaar, jullie noemen me al 3 pagina's TS, terwijl ik toch echt onderteken met Caro.
groetjes, caro