Re: Youfone contract ontbinden
Geplaatst: 28 aug 2018 13:06
Zeker. En wat al gezegd is, kan niet meer worden verzwegen.Theotrucker schreef:Youfone leest hier mee.
Zeker. En wat al gezegd is, kan niet meer worden verzwegen.Theotrucker schreef:Youfone leest hier mee.
Youfone heeft toch ook niet aangegeven dat zij KPN kunnen sturen om de ISRA kabel te achterhalen? Los dat iets niet vertellen geen liegen is.Lady1234 schreef: Dus uw advies is ronduit en ook nog zwart op wit te gaan zitten liegen?
Volgens mij is groen juist coax, en telefoonkabel blauw met een rode en witte streep (zie foto)BreejKC schreef:Belangrijk bij deze uitleg is of de (groene) telefoonkabel die uit de grond komt en vaak bij de meterkast binnenkomt er nogWij hebben zelf de telefoonaansluiting weg gelaten toen we het huis opnieuw bouwde, het was vervallen toen we het kochten. Een telefoonaansluiting was oud vonden wij.
Er is recht op ontbinding van de overeenkomst op grond van het zgn. herroepingsrecht, of dat recht is er niet.sylvesterb schreef:Youfone heeft toch ook niet aangegeven dat zij KPN kunnen sturen om de ISRA kabel te achterhalen? Los dat iets niet vertellen geen liegen is.Lady1234 schreef: Dus uw advies is ronduit en ook nog zwart op wit te gaan zitten liegen?
P.S. Wel grappig dat je dit een probleem vind, terwijl misbruik maken van het herroepingsrecht je schijnbaar wel prima vind want daarop zie ik je niet een dergelijk reactie geven?
Ja, fijntjes, weten dat je zelf het punt verwijderd hebt en dan gaan doen alsof je van niets weet.sylvesterb schreef:Youfone heeft toch ook niet aangegeven dat zij KPN kunnen sturen om de ISRA kabel te achterhalen? Los dat iets niet vertellen geen liegen is.Lady1234 schreef: Dus uw advies is ronduit en ook nog zwart op wit te gaan zitten liegen?
P.S. Wel grappig dat je dit een probleem vind, terwijl misbruik maken van het herroepingsrecht je schijnbaar wel prima vind want daarop zie ik je niet een dergelijk reactie geven?
Hoewel het beeld ontstaat dat Youfone de zaakjes voor wat betreft herroepingsrecht op orde heeft, weten we strikt genomen niet of de bedenktermijn voorbij is.Lady1234 schreef:...
Als de termijn voorbij is, kan er helemaal geen beroep gedaan worden op het herroepingsrecht.
Om te bepalen of je er mogelijk nog gebruik van kunt maken, gaat het om de vraag wanneer de termijn eindigt.grun schreef:Youfone zegt dat de herroepingstermijn ingaat op de dag dat je de bestelling plaatst.
https://www.youfone.nl/klantenservice/v ... -annuleren
Dat lijkt mij ook logisch. Ze gaan pas kosten maken nadat de termijn is verlopen.grun schreef:Youfone zegt dat de herroepingstermijn ingaat op de dag dat je de bestelling plaatst.
https://www.youfone.nl/klantenservice/v ... -annuleren
Het is logisch dat ze dat zeggen omdat het in de wet zo geregeld is.crazyme schreef:Dat lijkt mij ook logisch. Ze gaan pas kosten maken nadat de termijn is verlopen.grun schreef:Youfone zegt dat de herroepingstermijn ingaat op de dag dat je de bestelling plaatst.
https://www.youfone.nl/klantenservice/v ... -annuleren
Welk punt heb ik verwijderd? Ik heb aangegeven dat ik denk dat TS weinig kans maakt om zich te beroepen op het herroepingsrecht heb die reactie niet weggehaald.Lady1234 schreef:Ja, fijntjes, weten dat je zelf het punt verwijderd hebt en dan gaan doen alsof je van niets weet.sylvesterb schreef:Youfone heeft toch ook niet aangegeven dat zij KPN kunnen sturen om de ISRA kabel te achterhalen? Los dat iets niet vertellen geen liegen is.Lady1234 schreef: Dus uw advies is ronduit en ook nog zwart op wit te gaan zitten liegen?
P.S. Wel grappig dat je dit een probleem vind, terwijl misbruik maken van het herroepingsrecht je schijnbaar wel prima vind want daarop zie ik je niet een dergelijk reactie geven?
Als de termijn voorbij is, kan er helemaal geen beroep gedaan worden op het herroepingsrecht.
Wie zegt dat er grond is voor ontbinding? Youphone levert gewoon.alfatrion schreef:Direct schriftelijk ontbinden met verwijzing naar het gesprek waarin u dat geeft aangegeven.eva.vdkamp schreef:via internetalfatrion schreef:Langs welke weg is de overeenkomst tot stand gekomen?
Wanneer heeft u de overeenkomst afgesloten? En wanneer heeft u ontbinden?
Waar bestaat het installatiepakket uit? Is dit aangekocht of gehuurd?
Wat heeft Youfone over het herroepingsrecht aangegeven? Heeft u een modelforumlier voor herroeping ontvangen?
En toch kan het de juiste actie zijn.Julie4444 schreef:Wie zegt dat er grond is voor ontbinding? Youphone levert gewoon.alfatrion schreef:....
Direct schriftelijk ontbinden met verwijzing naar het gesprek waarin u dat geeft aangegeven.
Wanneer heeft u de overeenkomst afgesloten? En wanneer heeft u ontbinden?
Waar bestaat het installatiepakket uit? Is dit aangekocht of gehuurd?
Wat heeft Youfone over het herroepingsrecht aangegeven? Heeft u een modelforumlier voor herroeping ontvangen?
De topicstarter heeft zelf de aansluiting verwijderd.
Dat is niet de schuld van youphone.
Dat zegt niemand.Julie4444 schreef:Wie zegt dat er grond is voor ontbinding?
Youfone hoort een consument te helpen en KPN Wholesale dan aan te sturen voor testen en labelen, dit doen ze niet. Omdat de lijn nu onder beheer staat van Youfone kan geen enkele andere partij er iets mee doen, voor herstel ben je dus afhankelijk van Youfone. Dit weten ze of horen ze te weten, ondanks dit willen ze dat TS de zaak afkoopt.Lady1234 schreef: De Ts heeft het Isra punt verwijderd, en dan zou ze volgens u bij Youfone de onschuld moeten gaan uithangen.
Youfone zal dat vast wel doen als TS daar opdracht toe geeft. Bijbehorende kosten zijn dan uiteraard voor TS. Je kunt niet verwachten dat TS dit op eigen houtje doet en de kosten op zich neemt.sylvesterb schreef: Youfone hoort een consument te helpen en KPN Wholesale dan aan te sturen voor testen en labelen, dit doen ze niet. Omdat de lijn nu onder beheer staat van Youfone kan geen enkele andere partij er iets mee doen, voor herstel ben je dus afhankelijk van Youfone. Dit weten ze of horen ze te weten, ondanks dit willen ze dat TS de zaak afkoopt.
sylvesterb schreef:Youfone hoort een consument te helpen en KPN Wholesale dan aan te sturen voor testen en labelen, dit doen ze niet. Omdat de lijn nu onder beheer staat van Youfone kan geen enkele andere partij er iets mee doen, voor herstel ben je dus afhankelijk van Youfone. Dit weten ze of horen ze te weten, ondanks dit willen ze dat TS de zaak afkoopt.Lady1234 schreef: De Ts heeft het Isra punt verwijderd, en dan zou ze volgens u bij Youfone de onschuld moeten gaan uithangen.
Als ik bovenstaande quote van TS goed begrijp wil ze helemaal niet dat er een ISRA punt opgezocht en aangelegd gaat worden. En heeft TS zelf gevraagd naar de opties tot ontbinden. Het is dan vrij logisch dat Youfone komt met een aanbod tot ontbinden en TS niet verder gaat proberen te helpen met het opsnorren van het IRSA punt.Aangezien ik dat in mijn huis niet heb, moest ik dat dan maar aan laten sluiten, maar ik wil helemaal geen telefoonaansluiting laat staan daar geld voor betalen om te laten plaatsen. Ik vroeg dus of het contract kon worden ontbonden en ik werd doorverbonden naar een andere klantenservice.