Re: Vodafone wereld bundel aan
Geplaatst: 24 sep 2018 18:39
En wat bedoel je precies met je 'bestelknop met betalingsverplichting'?Nee, want daar is geen bestelknop met betalingsverplichting.
En wat bedoel je precies met je 'bestelknop met betalingsverplichting'?Nee, want daar is geen bestelknop met betalingsverplichting.
Dit is een prima antwoord op de vraag die gesteld werd.alfatrion schreef: ↑24 sep 2018 18:18Nee, want daar is geen bestelknop met betalingsverplichting.
Dit antwoord is veelte lang. De verbintenissen die de verkoper aangaat is dat de koper een aantal belminuten, SMSjes en data kan versturen, waar hij ook te wereld is. Als je een jas op het internet koopt, dan lepel je ook niet de algemene voorwaarden op, maar dan zeg je gewoon "je betaald voor een jas".tttlocke schreef: ↑24 sep 2018 18:17Jazeker. U begrijpt er weliswaar niet alles van maar volgens mij wel meer dan u nu doet voorkomen.
Deze bundel kan door Vodafone klanten geactiveerd worden tegen betaling van een vast bedrag per dag en geeft recht op het gebruik van een aantal belminuten, een aantal SMS'jes en een bepaalde hoeveelheid data in een bepaalde groep landen door Vodafone aangeduid als 'Rest van de wereld' binnen het tijdvak dat ligt tussen het moment van aanzetten en een vastgestelde eindtijd (23.59 uur Nederlandse tijd). Betaald dient te worden voor iedere dag vanaf het moment van aanzetten waarop daadwerkelijk van de bundel gebruik gemaakt wordt. Deze spelregels gelden ongeacht de plaats in de wereld waar je je bevindt. Je bepaalt zelf op welk tijdstip de bundel aanzet.
Merkwaardig dat je daar niet bij stil staat.
Daarmee bedoel ik te zeggen dat TS of iemand die de bundel in NL activeert, zou kunnen denken dat de tekst is aangepast op de tijdzone in het land waar de bundel wordt geactiveerd.
TS heeft de bundel dan ook met de app aangezet. Zoals je al eerder in dit topic hebt kunnen lezen staat op het scherm waar je het inschakelen van die bundel met een 'knop' bevestigt onder andere letterlijk de tekst "Het tegoed van de bundel vervalt om 0.00 uur Nederlandse tijd".
Ja, maar zou iemand die de voorwaarden niet heeft gelezen (zoals TS) en de bundel activeert in Nederland (zoals TS), kunnen denken dat bij activatie in Canada daar zou hebben gestaan "Het tegoed van de bundel vervalt om 0.00 uur Canadese tijd" en in China "Het tegoed van de bundel vervalt om 0.00 uur Chinese tijd", etc.? Dat was mijn punt. Toegeven, het is vergezocht, maar ik probeerde te bedenken waar het bij TS fout is gegaan. Is het duidelijk genoeg (voor de gemiddelde consument) of moet de consument daarvoor daadwerkelijk de algemene voorwaarden doornemen?kweenie schreef: ↑24 sep 2018 21:22TS heeft de bundel dan ook met de app aangezet. Zoals je al eerder in dit topic hebt kunnen lezen staat op het scherm waar je het inschakelen van die bundel met een 'knop' bevestigt onder andere letterlijk de tekst "Het tegoed van de bundel vervalt om 0.00 uur Nederlandse tijd".
Dat is wel een beetje de slager die zijn eigen vlees keurt. Ik ga er natuurlijk vanuit dat je opereert onder de premisse dat je gelijk hebt; opereren onder de premisse dat je ongelijk hebt is ondoenlijk. Ik zie je alleen niet de algemene voorwaarden scheiden van de kern. Als ik een zo'n lang antwoord terugkrijgt dan kan ik alleen maar denken dat het kennelijk toch wel erg ingewikkeld is en het door Student90 geschetste scenario niet enkel theoretisch is, maar ook daadwerkelijk voorkomt.tttlocke schreef: ↑24 sep 2018 18:50Dit is een prima antwoord op de vraag die gesteld werd.
Ik ben geen tekstschrijver voor de wijze waarop het aanbod op een bestelpagina gepresenteerd wordt, dus waarom u mij zo beoordeelt, is mij een raadsel. En met juridische kwesties heeft mijn antwoord al helemaal niets te maken.
Je verwart steeds de reclamepagina, waar het product in wordt aangeprezen, met de bestelpagina, waar je de bundel kunt bestellen c.q. aanzetten.
Er bestaat niet zoiets als Canadese tijd of Chinese tijd, in die landen heb je door de grootte meerdere tijdszones. Wanneer iemand door dergelijke landen reist, verspringt de tijd ook zodra men een tijdzone passeert.Student90 schreef: ↑24 sep 2018 21:49Ja, maar zou iemand die de voorwaarden niet heeft gelezen (zoals TS) en de bundel activeert in Nederland (zoals TS), kunnen denken dat bij activatie in Canada daar zou hebben gestaan "Het tegoed van de bundel vervalt om 0.00 uur Canadese tijd" en in China "Het tegoed van de bundel vervalt om 0.00 uur Chinese tijd", etc.? Dat was mijn punt. Toegeven, het is vergezocht, maar ik probeerde te bedenken waar het bij TS fout is gegaan. Is het duidelijk genoeg (voor de gemiddelde consument) of moet de consument daarvoor daadwerkelijk de algemene voorwaarden doornemen?kweenie schreef: ↑24 sep 2018 21:22TS heeft de bundel dan ook met de app aangezet. Zoals je al eerder in dit topic hebt kunnen lezen staat op het scherm waar je het inschakelen van die bundel met een 'knop' bevestigt onder andere letterlijk de tekst "Het tegoed van de bundel vervalt om 0.00 uur Nederlandse tijd".
Inderdaad vergezocht. U zou eerder een punt hebt als 'Nederlandse tijd' er niet bij zou hebben gestaan. Dan zou men kunnen denken dat het gaat over de tijdszone waarin je je bevindt als je de bundel activeert.Student90 schreef: ↑24 sep 2018 21:49Ja, maar zou iemand die de voorwaarden niet heeft gelezen (zoals TS) en de bundel activeert in Nederland (zoals TS), kunnen denken dat bij activatie in Canada daar zou hebben gestaan "Het tegoed van de bundel vervalt om 0.00 uur Canadese tijd" en in China "Het tegoed van de bundel vervalt om 0.00 uur Chinese tijd", etc.? Dat was mijn punt. Toegeven, het is vergezocht, maar ik probeerde te bedenken waar het bij TS fout is gegaan. Is het duidelijk genoeg (voor de gemiddelde consument) of moet de consument daarvoor daadwerkelijk de algemene voorwaarden doornemen?kweenie schreef: ↑24 sep 2018 21:22TS heeft de bundel dan ook met de app aangezet. Zoals je al eerder in dit topic hebt kunnen lezen staat op het scherm waar je het inschakelen van die bundel met een 'knop' bevestigt onder andere letterlijk de tekst "Het tegoed van de bundel vervalt om 0.00 uur Nederlandse tijd".
Gelukkig heeft niet iedereen daar last van bij het lezen van waterdichte , maar (volgens u) te lange antwoorden. Student90 snapte het product niet en gaf er blijk van te denken dat sommige gebruikers niet krijgen waarvoor ze wel betalen. Hij stelde een vraag. Ik gaf antwoord.alfatrion schreef: ↑24 sep 2018 22:06Dat is wel een beetje de slager die zijn eigen vlees keurt. Ik ga er natuurlijk vanuit dat je opereert onder de premisse dat je gelijk hebt; opereren onder de premisse dat je ongelijk hebt is ondoenlijk. Ik zie je alleen niet de algemene voorwaarden scheiden van de kern. Als ik een zo'n lang antwoord terugkrijgt dan kan ik alleen maar denken dat het kennelijk toch wel erg ingewikkeld is en het door Student90 geschetste scenario niet enkel theoretisch is, maar ook daadwerkelijk voorkomt.tttlocke schreef: ↑24 sep 2018 18:50Dit is een prima antwoord op de vraag die gesteld werd.
Ik ben geen tekstschrijver voor de wijze waarop het aanbod op een bestelpagina gepresenteerd wordt, dus waarom u mij zo beoordeelt, is mij een raadsel. En met juridische kwesties heeft mijn antwoord al helemaal niets te maken.
De bestelpagina die u niet kunt zien, omdat u geen klant bent. Wat is uw punt?
Wellicht kunt u als klant mij dan vertellen hoe ik het volgende van de productpagina moet lezen:tttlocke schreef: ↑25 sep 2018 00:31En als klant van Vodafone kan ik u mededelen, dat als je besluit de bundel aan te zetten via je Vodafone account (dat is naast SMS de tweede optie om de bundel te activeren), dat je dan gewoon weer dezelfde informatie gepresenteerd krijgt op de plaats waar je de bundel kunt aanzetten.
Nee! Helemaal niet! Dit komt, zoals ik bij herhaling heb aangegeven, letterlijk van het scherm in de App waar je die bundel kunt aanzetten.
Dit is geen eerlijke manier van discussiëren. Ik weet niet beter dan dat we het steeds hebben over de link die Sylvester heeft gegeven.
sylvesterb schreef: ↑23 sep 2018 16:17https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abo ... ropa.shtml
De voorwaarden staan niet ergens weggestopt. Er staat zelfs meermaals dat de eindtijd de Nederlandse tijd is.
Waarom zou uw beller in uw voicemail terecht komen? Het is toch niet zo dat je de telefoon in 'Rest van de Wereld'-landen niet kunt gebruiken zonder de wereldbundel? Dat kan volgens mij wel (met de juiste instellingen op de telefoon aan natuurlijk).grun schreef: ↑25 sep 2018 05:05....
Wellicht kunt u als klant mij dan vertellen hoe ik het volgende van de productpagina moet lezen:
"Gebruik je de BloX een dag niet? Dan betaal je 'm ook niet. Wel zo eerlijk. Let er wel op dat je de BloX ook activeert op het moment dat je buiten de EU een telefoongesprek aanneemt of als je smartphone automatisch software update, synchroniseert of je een app notificatie ontvangt."
Stel, ik word gebeld en de bundel staat niet aan. Tegen de tijd dat ik een sms gecomponeerd en verstuurd heb om hem aan te zetten, is de tijd allang weer verstreken en de beller naar de voicemail doorgestuurd. En als mijn telefoon op eigen houtje software gaat updaten, synchroniseren of notificaties ontvangt, tja, dat zie ik vaak pas achteraf of in het beste geval terwijl het gebeurt (lees: te laat om dan nog de bundel aan te zetten). Ik vind dit verwarrend en begrijp eruit dat het maar het beste is om de bundel zoveel mogelijk aan te zetten en te houden zodra je ín 'de rest van de wereld' bent. Of zie ik dat verkeerd?
Dat is een heel eerlijke manier van discussiëren. Het probleem is hier dat u stelselmatig negeert wat anderen die meer kunnen zien dan u te berde brengen.
Deze waarschuwing geeft volgens mij juist ook aan dat de bundel ook op die dagen wordt geactiveerd waarop je de telefoon aanneemt of als je telefoon data verbruikt.Het is toch niet zo dat je de telefoon in 'Rest van de Wereld'-landen niet kunt gebruiken zonder de wereldbundel? Dat kan volgens mij wel (met de juiste instellingen op de telefoon aan natuurlijk).
Wat de beste keuze is hangt af van je belgedrag (of ander gebruik van de telefoon) en de vergelijking tussen de kosten mét bundel en zonder bundel lijkt mij.
Niet als de bundel niet aan staat. (Daar had grun het over).kweenie schreef: ↑25 sep 2018 10:07Deze waarschuwing geeft volgens mij juist ook aan dat de bundel ook op die dagen wordt geactiveerd waarop je de telefoon aanneemt of als je telefoon data verbruikt.Het is toch niet zo dat je de telefoon in 'Rest van de Wereld'-landen niet kunt gebruiken zonder de wereldbundel? Dat kan volgens mij wel (met de juiste instellingen op de telefoon aan natuurlijk).
Wat de beste keuze is hangt af van je belgedrag (of ander gebruik van de telefoon) en de vergelijking tussen de kosten mét bundel en zonder bundel lijkt mij.
Ik las het zo dat je de bundel wel eerst met de hand moet aanzetten, het is niet zo dat de bundel automatisch actief wordt op het moment dat een van de genoemde voorbeelden gebeuren. En omdat je van tevoren niet weet waarop dat gebeurt, lijkt het me maar het beste om de bundel altijd actief te maken en te houden. Dat was mijn vraag, maar het kan ook aan mij liggen dat ik het niet snap.