Om te testen hoeft de ventilator echt niet vastgeschroeft te worden. Dat heet in gebruik nemen. Testen is aansluiten op het lichtnet om te kijken of het werkt.kloptditwel schreef: ↑14 jan 2019 14:00Dan moet je de draden erdoor halen, door de buis in het plafond steken en de schroeven (die niet meegeleverd zijn) door de schroefgaten doen. Anders glijdt het naar beneden. Draden aansluiten dus en dan kan men pas testen of het in orde is.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij
Ivo.w
vindt dit leuk
Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij
Dit gaat weer verzanden in de discussie “wat mag je doen om te kijken of een product geschikt is”
Gezellig.
Gezellig.
Annemieke67
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij
Geschikt is weer een ander verhaal. Om een electrisch apparaat te testen hoef je alleen een stekker in het stopcontact te doen. Dus niet alles installeren en monteren.
Ivo.w
vindt dit leuk
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 01 dec 2016 18:37
Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij
https://www.google.nl/amp/s/radar.avrot ... rugsturen/
Ik heb het denk ik al gevonden. Ook beschadigde artikelen mag een webshop niet weigeren dus en terugsturen.
Ik heb het denk ik al gevonden. Ook beschadigde artikelen mag een webshop niet weigeren dus en terugsturen.
-
- Berichten: 32331
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij
Maar de webshop mag wel de schade in rekening brengen. Die zou wel eens net zo hoog kunnen zijn als de waarde van het product...
Annemieke67
en Ivo.w
vinden dit leuk
Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij
Ik zie dat als iets dat noodzakelijk is om de aard, de kenmerken en de werking van de ventilator vast te stellen. Bovendien, zie ik een dergelijk argument als te kleinzerig om sirreus te nemen.NeoDutchio schreef: ↑14 jan 2019 14:05Om te testen hoeft de ventilator echt niet vastgeschroeft te worden. Dat heet in gebruik nemen. Testen is aansluiten op het lichtnet om te kijken of het werkt.
Een webshop mag alleen waardevermindering in rekeningen brengen die het gevolg is van een gebruik dat verder gaat dan wat noodzakelijk is om de aard, de kenmerken en de werking van de ventilator vast te stellen. De bewijslast ligt bij de verkoper. Ik zie dat hier niet gebeuren.witte angora schreef: ↑14 jan 2019 14:37Maar de webshop mag wel de schade in rekening brengen. Die zou wel eens net zo hoog kunnen zijn als de waarde van het product...
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 01 dec 2016 18:37
Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij
Helemaal voor 100% in rekening brengen bij mij lijkt mij veel te veel. Ik zou max 20% van de aankoop redelijk vinden, maar ik heb nog steeds geen reactie gehad
Bovendien heeft hij mij niet aangegeven welke beschadigingen hij heeft geconstateerd. Normaal zou je daar toch foto's van meesturen.
Bovendien heeft hij mij niet aangegeven welke beschadigingen hij heeft geconstateerd. Normaal zou je daar toch foto's van meesturen.
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij
Zo te merken bent u geen klusser. Voordat je iets gaat monteren of installeren ga je eerst testen.
Voordat je een kast in elkaar gaat zetten kijk je of deze compleet is.
Voordat je een ingefreesde leiding gaat afwerken kijk je of die waterdicht is.
Voordat je een vloer gaat storten test je of de vloerverwarming werkt.
Voordat je iets in gebruik neemt test je dit.
De ventilator werkt ook zonder schroefgaten te maken. Je hoeft deze niet op te hangen om te testen. TS heeft nu een gebruikt artikel terug gestuurd met schroefgaten op zijn maat. Wat zou iemand anders daarmee kunnen?
Sowieso test je altijd eerst een elektrisch apparaat alvorens deze op te hangen.
Annemieke67
en Ivo.w
vinden dit leuk
Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij
Wat jij of de webwinkel of iemand anders redelijk vindt doet natuurlijk niet ter zake. Wat je moet vergoeden is de daadwerkelijk geleden schade. Dus als je de achterplaat of ander onzichtbaar onderdeel licht beschadigd hebt is dat niet zo interessant en valt het wel mee, maar als je de hoogglans voorzetplaat hebt beschadigd ( die 90% van de prijs uitmaakt ) en dit is zichtbaar en kan niet hersteld worden, dan heb je dus zomaar met bijna de hele prijs te maken.kloptditwel schreef: ↑14 jan 2019 14:54Helemaal voor 100% in rekening brengen bij mij lijkt mij veel te veel. Ik zou max 20% van de aankoop redelijk vinden, maar ik heb nog steeds geen reactie gehad
Bovendien heeft hij mij niet aangegeven welke beschadigingen hij heeft geconstateerd. Normaal zou je daar toch foto's van meesturen.
Je zult of de kosten van herstel ( om het in originele staat te krijgen ) of het verschil waarmee het produkt in waarde is gedaald ( 2e hands verkoop ) en waarvoor de webwinkel het produkt alsnog kan verkopen moeten vergoeden.
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 01 dec 2016 18:37
Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij
De schroefgaten zijn door de de fabrikant in de hoeken voorgeboord in de plaat die tegen het plafond gaat. Het zijn sleuven van ongeveer 15 mm x 5 zodat je deze op de hoeken kan fixeren. er is niets geboord door mij.
Herstel is mogelijk met een nieuwe kap dat hoeft niet meer dan 10 tot 15 euro te kosten lijkt mij. Er zit in de kap geen electra oid
Herstel is mogelijk met een nieuwe kap dat hoeft niet meer dan 10 tot 15 euro te kosten lijkt mij. Er zit in de kap geen electra oid
Laatst gewijzigd door kloptditwel op 14 jan 2019 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij
Het zou me niks verbazen als deze kappen niet los door de verkoper zijn na te bestellen. Dan is herstel dus niet mogelijk en is het product waardeloos geworden.kloptditwel schreef: ↑14 jan 2019 15:22
Herstel is mogelijk met een nieuwe kap dat hoeft niet meer dan 10 tot 15 euro te kosten lijkt mij.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij
Dat is allemaal waar maar heeft niets te maken met het herroepingsrecht. Het herroepingsrecht is niet gegeven zodat de klant de conformiteit kan controleren. Het gaat niet om "werkt het? ". Bij het berroepingsrecht gaat het om "wil ik dit houden?" en dan kom je uit op "wat is de aard?", "wat zijn kenmerken?" en "hoe werkt dit?" of te wel "biedt de ventilator voldoende capaciteit?", "maakt de ventilator te veel lawaai?", ect.NeoDutchio schreef: ↑14 jan 2019 15:07Zo te merken bent u geen klusser. Voordat je iets gaat monteren of installeren ga je eerst testen.
Voordat je een kast in elkaar gaat zetten kijk je of deze compleet is.
Voordat je een ingefreesde leiding gaat afwerken kijk je of die waterdicht is.
Voordat je een vloer gaat storten test je of de vloerverwarming werkt.
Voordat je iets in gebruik neemt test je dit.
Je weet wat voor schade er is? Deel deze informatie gerust!kloptditwel schreef: ↑14 jan 2019 15:22Herstel is mogelijk met een nieuwe kap dat hoeft niet meer dan 10 tot 15 euro te kosten lijkt mij.
Annemieke67
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij
Kenmerken en capaciteit kunnen afgelezen worden van de verpakking. Je kiest juist een bepaalde ventilator aan de hand van de ruimte waar het in komt te hangen. En om het lawaai te horen hoeft er ook niet gemonteerd te worden. Op het moment dat je de ventilator passend gaat maken krijg je beschadigingen. Er moeten aan de achterkant gaatjes gemaakt gaan worden om het te kunnen ophangen. Deze gaatjes maak je oo de plek daar waar de pluggen zitten. Het maken van deze gaten heeft niets te maken met de kenmerken, aard of geluid, maar puur met de montage. En zodra het gemonteerd is, is het is gebruik genomen. Immers, er zijn zat andere mogelijkheden om te onderzoeken of iets te gebruiken is of niet.alfatrion schreef: ↑14 jan 2019 16:02Dat is allemaal waar maar heeft niets te maken met het herroepingsrecht. Het herroepingsrecht is niet gegeven zodat de klant de conformiteit kan controleren. Het gaat niet om "werkt het? ". Bij het berroepingsrecht gaat het om "wil ik dit houden?" en dan kom je uit op "wat is de aard?", "wat zijn kenmerken?" en "hoe werkt dit?" of te wel "biedt de ventilator voldoende capaciteit?", "maakt de ventilator te veel lawaai?", ect.
Deze ventilator kost een tientje of 5. Om daar een nieuwe achterkant voor te bestellen en deze te vervangen zal ongetwijfeld de aankoopprijs mee overschreden worden. Een half uurtje werken kost al snel €40,- aan personeelskosten. Tel daar de aanschaf van de achterkant bij op, gereedschap en de werkplek. Dan is de ventilator dus eigenlijk al waardeloos om opnieuw te verkopen.
Ivo.w
en Annemieke67
vinden dit leuk
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij
De niet werkende ventilator is retour gestuurd, en onnodige schade mogen ze claimen, maar nogmaals naar klant een defecte sturen lijkt me geen slimme zet.
Je mag het bedrijf hier noemen en ze horen een goed werkend product te leveren.
Als je bij bouwmarkt nu dezelfde kocht en die werkte wel is het dus geen aansluit fout.
Zijn ze gestopt bij Bol of weggestuurd? Daar twijfel ik aan....
Je mag het bedrijf hier noemen en ze horen een goed werkend product te leveren.
Als je bij bouwmarkt nu dezelfde kocht en die werkte wel is het dus geen aansluit fout.
Zijn ze gestopt bij Bol of weggestuurd? Daar twijfel ik aan....
Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij
Het herroepingsrecht gaat ook om het ervaren.NeoDutchio schreef: ↑14 jan 2019 16:13Kenmerken en capaciteit kunnen afgelezen worden van de verpakking.
De maten van kleding staat aangegeven maar toch passen mensen kleding om te kijken of ze het willen kopen.
NeoDutchio schreef: ↑14 jan 2019 16:13Op het moment dat je de ventilator passend gaat maken krijg je beschadigingen. Er moeten aan de achterkant gaatjes gemaakt gaan worden om het te kunnen ophangen. Deze gaatjes maak je oo de plek daar waar de pluggen zitten.
kloptditwel schreef: ↑14 jan 2019 15:22De schroefgaten zijn door de de fabrikant in de hoeken voorgeboord in de plaat die tegen het plafond gaat. Het zijn sleuven van ongeveer 15 mm x 5 zodat je deze op de hoeken kan fixeren. er is niets geboord door mij.
-
- Berichten: 32331
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij
Ahhh... dus behalve 'minieme' schade aan de schroefgaten is er nu ook al schade aan de plastic kap?kloptditwel schreef: ↑14 jan 2019 15:22De schroefgaten zijn door de de fabrikant in de hoeken voorgeboord in de plaat die tegen het plafond gaat. Het zijn sleuven van ongeveer 15 mm x 5 zodat je deze op de hoeken kan fixeren. er is niets geboord door mij.
Herstel is mogelijk met een nieuwe kap dat hoeft niet meer dan 10 tot 15 euro te kosten lijkt mij. Er zit in de kap geen electra oid
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij
Misschien hebt u in uw kennissenkring wel iemand die verstand heeft van elektra en die u kan uitleggen hoe dat ding aangesloten moet worden. Probeer dat uit en als hij dan werkt, leg hem in de kast,hebt u een reserve.
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij
Kleding passen kan, maar niet eerst vermaken. En dat is hier wel gebeurd, er is eerst vanalles aan gedaan om het passend te maken op de situatie van TS. En dat deze denkt dat de onderdelen wel voor €15,- te krijgen zouden zijn, het moet echt door mensenhanden weer terug in originele staat terug gebracht moeten worden.
Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij
Jij roept dat, maar dat is niet gebleken en TS bewist dat.NeoDutchio schreef: ↑14 jan 2019 16:34En dat is hier wel gebeurd, er is eerst vanalles aan gedaan om het passend te maken op de situatie van TS.
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij
Ik zie nergens een betwisting hoor. Ik lees wel dat er wel degelijk beschadigingen zijn na het monteren en demonteren,alfatrion schreef: ↑14 jan 2019 16:45Jij roept dat, maar dat is niet gebleken en TS bewist dat.NeoDutchio schreef: ↑14 jan 2019 16:34En dat is hier wel gebeurd, er is eerst vanalles aan gedaan om het passend te maken op de situatie van TS.