Pagina 3 van 3

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Geplaatst: 11 aug 2004 04:12
door stanley
Bewaar je vragen maar want die chelloknuppels kunnen de beloofde snelheidsverhoging bij de meeste mensen nog steeds niet waarmaken.
En dat terwijl er al providers bezig zijn met de 2e snelheidsverhoging.

Mijn snelheidsverhoging had in de maand juni moeten komen maar ik heb het natuurlijk nog steeds niet [zoals de meeste chelloabbonnees].

Soms vraag ik mezelf weleens af of dit geen leugen van chello is om hun klanten langer bij zich te houden,
want misschien weten ze nu zelf ook wel dat ze niet mee kunnen concurreren met de echte providers [of misschien is chello wel de enige die het niet weet!!!].
Maar nu ik al meerdere keren reacties heb gezien van chelloabonnees die hun snelheidverhoging wel hebben gehad, begin ik toch wel te geloven dat ze er echt mee bezig zijn.

Jammer dat die knuppels de alleenmacht hebben.
Maar ach sinds 1 maand zit zelfs ik eraan te denken om adsl te nemen bij een echte provider!!!!

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Geplaatst: 11 aug 2004 07:20
door Gast
UPC wil jullie niet als klant. Dat blijkt toch duidelijk uit de manier waarop jullie behandeld worden. Laat ze merken dat ze u serieus moeten nemen en zeg op. :wink:

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Geplaatst: 11 aug 2004 16:34
door Keesjan
UPC wil jullie zeker niet als klant. Contact gestoorde klagers die de hele dag hun sync in de gaten houden en meteen van de daken schreeuwen als er even geen verbinding is. Klagers die niks begrijpen van de structuur en de techniek achter het internet (het is niet zo snel als je harde schijf duh) en geen moer weten over de werkelijke kosten van een cheap ass consumentenverbinding.

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Geplaatst: 11 aug 2004 16:45
door Gast
[/quote]
UPC wil jullie zeker niet als klant. Contact gestoorde klagers die de hele dag hun sync in de gaten houden en meteen van de daken schreeuwen als er even geen verbinding is. Klagers die niks begrijpen van de structuur en de techniek achter het internet (het is niet zo snel als je harde schijf duh) en geen moer weten over de werkelijke kosten van een cheap ass consumentenverbinding.
Of je wel of geen klager bent, UPC wil ons niet als klant want er zijn maar weinig klanten die geinteresseerd zijn in de kosten van UPC. Ze zijn veeleer geinteresseerd in hun eigen kosten. Bij upc krijg nou eenmaal vaak geen waar voor je geld.

Conclusie: slechte service, slechte administratie :arrow: OPZEGGEN DUS!

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Geplaatst: 11 aug 2004 16:56
door Keesjan
Als je echt denkt geen waar voor je geld te krijgen, dan kan je gewoon opstappen. Ik blijf het vreemd vinden dat mensen roepen dat heel veel mensen problemen met UPC hebben, terwijl UPC toch miljoenen klanten blijft houden. In veel gebieden waar UPC zijn diensten aanbiedt is inmiddels ADSL beschikbaar. Waarom stappen die mensen dan niet over?

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Geplaatst: 11 aug 2004 17:00
door Gast
Ik ben overgestapt, alleen zijn bij upc de aangetekende opzeggingsbrieven niet aangekomen???????? Oh ja en die ik persoonlijk heb langsgebracht ook niet!!!!!!!!!

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Geplaatst: 11 aug 2004 17:02
door Keesjan
Bizar, maar bij aangetekende brieven valt te bewijzen dat UPC ze wel degelijk heeft ontvangen. :)

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Geplaatst: 11 aug 2004 17:04
door Gast
Klopt maar bij UPC reageert men vervolgens niet meer op mijn argumenten waarom ik niet zou hoeven betalen. Het inleverbewijs van het modem heb ik 4 keer moeten faxen voordat ze geloofden dat ik het werkelijk had ingeleverd.

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Geplaatst: 11 aug 2004 17:11
door Reink
Lijkt erop dat je opzeggen niet goed gegaan is in de UPC Administratie. Je hebt een opzegtermijn van 1 maand na die maand opzegtermijn moet je UPC binnen 14 dagen de gelegenheid geven om het modem in ontvangst te nemen.

Waar de onenigheid van betalen over ontstaan is s denk ik een heel ander verhaal.

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Geplaatst: 11 aug 2004 23:22
door Gast
Iets niet goed gegaan. Alles ging fout. Ze gingen nog een half jaar door met factureren en hebben toen Intrum Justitia erop gezet. Zowel Intrum als UPC nemen niet de moeite om de feiten op eer rijtje te zetten. De boodschap is : BETALEN!!

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Geplaatst: 17 aug 2004 11:37
door agro
Binnenkort nieuwe ADSL techniek, ADSL2 deze zal binnen afzienbare tijd ter beschikking komen, hiermee snelheden mogelijk tot 24 Mbit, dit is 10 x sneller dan chello classic.
Blijft UPC nergens meer.

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Geplaatst: 17 aug 2004 11:50
door Reink
Binnenkort nieuwe ADSL techniek, ADSL2 deze zal binnen afzienbare tijd ter beschikking komen, hiermee snelheden mogelijk tot 24 Mbit, dit is 10 x sneller dan chello classic.
Blijft UPC nergens meer.
Dan heb je het over ADSL techniek, echter een coax-kabel heeft veel meer potentie dan de twee koperdraadjes dei er voor het telefoonnet in de grond liggen. Helaas alleen dat de kabelproviders niet/slecht investeren in nieuwe technieken, deze zijn al ruim tevreden als hun netwerk werkt.

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Geplaatst: 17 aug 2004 12:00
door agro
Met de huidige coax kabels, en techniek, zit UPC aan haar snelheidslimiet, en zelfs deze kan UPC niet garanderen doordat via kabel de internetverbindingen gedeeld worden, hoe meer aansluitingen in een bepaalde wijk des te langzamer zal internet via kabel worden.
UPC zal moeten investeren willen ze mee kunnen komen met glasvezel tot in de meterkast.

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Geplaatst: 17 aug 2004 13:37
door Jerney K.
Chello komt niet aan de deur reclame maken.
...Nou..om je uit de droom te helpen: Dus wel!
Ik had laatst een waar Chello-offensief in de buurt, er stopte een UPC-veewagen in de straat, waar wel 6 medewerkers in flitsende Chello-outfit uit huppelden!! Dat riekt naar colportage.....

En nu snap ik ook waarom je zo belachelijk lang op de helpdesk moet wachten ( die ik gelukkig niet zo vaak nodig heb, maar terzijde..):
Ze waren nog onderweg terug van hun zendingsmissie in mijn straat.. :x

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Geplaatst: 17 aug 2004 13:43
door Jerney K.
Geplaatst op 11 Aug 2004 16:34 door Keesjan


--------------------------------------------------------------------------------

UPC wil jullie zeker niet als klant. Contact gestoorde klagers die de hele dag hun sync in de gaten houden en meteen van de daken schreeuwen als er even geen verbinding is. Klagers die niks begrijpen van de structuur en de techniek achter het internet (het is niet zo snel als je harde schijf duh) en geen moer weten over de werkelijke kosten van een cheap ass consumentenverbinding.
...Ons medium heeft gezegd..... UGH!!

Keesjan, met een goede baan en zoals je zelf zegt, veel titels voor je naam, heb je toch verrekt veel tijd om overal op te reageren bij de diverse fora.
Je bent niet mijn Idol.

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Geplaatst: 25 aug 2004 13:43
door Gast
en nogsteeds haal ik niet meer dan 1500 :(

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Geplaatst: 26 aug 2004 00:26
door esmorali
Keesjan, je bent de zwakste schakel. Tot ziens, ben ik bang...

Re: Chello Classic is niet 2.5Mbit!

Geplaatst: 26 aug 2004 14:02
door Reink
en nogsteeds haal ik niet meer dan 1500
Bij UPC/Chello is er voor de eindgebruiker geen methode om de snelheid van het modem te controleren. Bij ADSL providers mag je naar je eigen modem kijken en daar is te zien op welke snelheid het modem een verbinding heeft. De gehaalde snelheid ligt daar in de regel een stukje onder.

Het beste controleren of je wel of geen upgrade hebt gehad (bij Chello Classic) is het versturen van data. Voro de upgrade was niervan de maximum snelheid 16Kb (128kbps) en en de upgrade 48Kb (384kbps) dit is een aanzienlijk en makkelijk aan te tonen verschil. (op http://test.net.upc.nl is eenvoudig een upload-test te doen) Hou er rekening mee dat programma's als Kazaa/eMule ook data verzenden en dat deze de meetwaarden ernsitg kunnen beinvloeden probeer daarom om al dit soort programma's af te sluiten voordat de test begint.


Zit je erg ver af van de waardes die je bij je abonnement hoort te hebben dan zou ik dat kenbaar maken bij UPC via http://qmail.upc.nl (is goedkioper dan bellen) wel zou ik de tekst die je verstuurd zelf ook opslaan op de computer want als UPC/Chello geen antwoord terug stuurt ben je de tekst kwijt en zou je die opnieuw moeten intypen. Als je hem zelf bewaard hebt kan je eenvoudig knippen en plakken.

Je krijgt dan immers niet het product waar je wel voor betaald.