Pagina 3 van 3

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Geplaatst: 25 mar 2019 12:06
door witte angora
Nou... ik zal eens kijken of ze bij de bank mijn post willen aannemen. En anders is het plaatselijke hotel of de kringloopwinkel een optie. :cry:

Blauw Man!

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Geplaatst: 25 mar 2019 12:15
door Komkommertijd
Bank, dan zal dat niet zo makkelijk gaan als er ABN of ING op staat maar plaatselijke RABO is makkelijker.

En Hotel, daar worden wel vaker pakketten bezorgd voor gasten die daar verbleven omdat ze op een Beurs in de buurt staan en materiaal nodig hadden!

Wel moet het een bedrijf zijn met voldoende ruimte want ik weet hoeveel er soms binnenkomt!
En de eigenaar moet wel instemmen, en zowel ik als de huidige vinden het prima!

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Geplaatst: 25 mar 2019 12:27
door Teunbosseman
Komkommertijd schreef:
25 mar 2019 12:04
Sorry Angel 1978 , maar ik geef hier een alternatief voor mensen in buurten die bewijzen Dubieuze bezorgers hebben!

In deze heb je eens een normaal advies dan de diverse onnozele en ondeskudige berichten.
Ik laat mijn Ebay / Wish pakes ook elders bezorgen ( zakelijk ) , zelden problemen dat niet aankomt.

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Geplaatst: 26 mar 2019 08:07
door StevieNL81
http://www.telegraaf.nl/nieuws/3347924/ ... moet-beter

Ook hier wijzen ze naar de plicht dat een ontvanger ook een klacht hoort ik te kunnen dienen.

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Geplaatst: 26 mar 2019 09:07
door Moneyman

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Geplaatst: 02 apr 2019 10:15
door j.van bunt
ik verstuurde zakelijk ook alles met PostNL, helaas te vaak dat er dingen zoek raakten.
verstuur nu alles met Fedex, iets duurder maar geen gedoe meer en de service is top!

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Geplaatst: 09 apr 2019 17:24
door Pyhat
ja hoor. Opnieuw melding "bezorgd" en niets in mijn brievenbus. Heb ze weer gebeld. Bezorging om 11:05 leek de medewerker sterk, de bezorger zou vandaag namelijk om 11 uur beginnen. Hij denkt dat ik te maken heb met een bezorger die voor z'n werkdag begint alles alvast gaat inscannen zodat hij dat later niet meer hoeft te doen.

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Geplaatst: 09 apr 2019 17:54
door Pyhat
Ik heb teveel buren om bij iedereen aan te gaan bellen. Heb net mijn reactie hierboven aangepast. De vorige keer was het een loos alarm, maar keer daarvoor was het toch echt weg en heb ik heel veel moeite moeten doen om het geld van AliExpress terug te krijgen. Waarchijnlijk bij de buren gegooid of voor het gemakt s'ochtends alvast alles op "afgeleverd" gezet.

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Geplaatst: 09 apr 2019 18:01
door moederslink
Het is en blijft stomvervelend dit soort ongein!
Zelf heb ik het slechts 1x meegemaakt dat er ' bezorgd ' stond maar er was niets nada noppes.
De volgende dag werd het alsnog bezorgd.

Vroeger had je nog de aloude superbetrouwbare Van Gend & Loos , maar dat was vroeger met zo nu en dan een pakket(je). :D
Ik weet ook de oplossing niet , ik weet wel dat er heden ten dage miljoenen pakjes ' onderweg ' zijn en dat het , relatief gezien , nog meevalt qua aantallen waarbij het mis gaat.
Maar bloedirritant is het wel.

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Geplaatst: 09 apr 2019 18:12
door Pyhat
Inderdaad. Nooit problemen gehad op mijn vorige addressen. Zal voortaan bestellingen uit het buitenland bij familie/vrienden laten bezorgen. Medewerker van PostNL gaf net over de telefoon aan dat hij dit ook heeft gedaan in het verleden. Moet wel zeggen dat hij erg behulpzaam was. Normaal gesproken krijg ik weinig/geen informatie.

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Geplaatst: 09 apr 2019 19:28
door webshopeigenaar14
Wij merken de laatste 2 weken een behoorlijke terugval van PostNL brievenbuspost. Gemiddeld wordt ongeveer 10% van onze envelop zendingen niet of pas na 5 dagen bezorgt. Wij zijn als experiment sinds 2 dagen anders aan het labellen om te kijken of dit invloed heeft.

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Geplaatst: 09 apr 2019 19:51
door Theotrucker
Wie kent de reclame nog?
Zeg jij het tegen meneer van Gend, dan zeg ik het tegen meneer Loos!

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Geplaatst: 14 apr 2019 08:55
door NeoDutchio
Doemaar schreef:
14 apr 2019 01:52
Ik heb deze week iets vergelijkbaars meegemaakt. Had iest van AlieExpress gekocht, zelfs beetje extra betaald voor snelle zending. Kreeg eerst via de PostNL een foto van t pakje (zo een optie die je aan kunt zetten) en volgende dag dat ie bezorgd zou zijn. Bleek niet t geval dus. Ik dus uitgelegd aan PostNL en heel wat moeite een klacht laten registeren. Volgens de bezorger zou die wel zijn bezorgd bleek volgens navraag. Dat is gelogen dus. Ook is volgens PostNL (en de Postwet) vervoeder niet aansprakelijk (tenzij grove nalatigheid, probeer maar te bewijzen) maar de verzender wel. Dus ik de verzender contacten. Die had natuurlijk ook de melding van bezorging gehad. Dus die zegt weer, neem contact op met de bezorger. Ik weer uitleggen aan PostNL, maar nee hoor ik moest maar bij de verzender zijn. Noi drie keer raden, dat werd een mooi cirkeltje. Geen oplossing en geld weg. Malafide tent, hardstikke onbetrouwbaar. Kijk maar eens via Google hoeveel klachten t regent.
Als ontvanger bent u geen klant van PostNL. De opdrachtgever moet dus een klacht indienen. Nu is dat met een Nederlandse opdrachtgever makkelijk, maar eentje uit China die er geen zin in heeft een stuk moeilijker
Ook voor u geldt: Ja, er zijn een hoop klachten, maar procentueel is het nog steeds nihil. Bij elk bedrijf worden fouten gemaakt. Een fout maken heeft niets met malafide of onbetrouwbaar te maken. Als PostNL zo onbetrouwbaar zou zijn zou niemand er meer mee bezorgen. De enige plek waar u kunt gaan klagen is bij Ali. Deze had immers beloofd te zullen leveren en hebben dat verzaakt.

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Geplaatst: 14 apr 2019 09:37
door LarsMachiels
De bewijsvoering of een pakket al dan niet bezorgd is zou bij de postbezorger, in dit geval PostNL, moeten liggen en niet bij de ontvangende partij. Bezorgers (en daar zitten natuurlijk ook rotte appels tussen) kunnen bij niet aangetekende stukken jatten wat ze willen. Techisch zou het toch mogelijk moeten zijn door bijvoorbeeld met cameraopnames en GPS gegevens alle bezorgingen vast te leggen. Zo zou het voor PostNl mogelijk worden bewijs te leveren dat een pakket geleverd is. Tegelijkertijd zal de bezorger zich wel twee keer bedenken iets achter over te drukken.

Re: PostNL bezorger beweert voor de tweede keer iets bezorgd te hebben en komt er opnieuw mee weg

Geplaatst: 19 apr 2019 22:09
door StevieNL81
Deze post van NeoDutchio is hoe dan ook incorrect want je kan gewoon als ontvanger een klacht indienen bij PostNL. Ook bij zendingen uit het buitenland. Er is alleen geen beroepsmogelijkheid voor de ontvanger... Dat blijft aan de verzender.

Maar goed... zo blijven we in herhaling vallen...