Pagina 3 van 3
Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G
Geplaatst: 01 mei 2019 09:42
door berndv
Teunbosseman schreef: ↑01 mei 2019 09:33
berndv schreef: ↑01 mei 2019 09:18
Lady1234 schreef: ↑01 mei 2019 08:41
Er bestaat volgens mij geen een telefoonabonnement, wat voor één jaar twee keer zo duur per maand is als voor twee jaar, uiteraard met dezelfde specificaties.
Verschil in korting is vaak enkele euro's, soms zelfs maar 1 euro, en dat is voor velen al reden genoeg om zich voor 2 jaar vast te leggen. Welgeteld dus 12 euro extra voordeel, maar wel 2 jaar gebonden.
Verschil in euros kan vaak om een paar euris gaan maar als je wel een telefoon erbij wilt moet jij veelal bij een 1 jarig abo flink bijbetalen.
klopt, en op zich ook logisch, aangezien je in maandelijkse termijnen je telefoon afbetaald en ze wel binnen bepaalde maandelijkse grenzen willen blijven, zal er met 12 maanden een groot restbedrag zijn, welke je vooraf betaalt als bijbetaling. Maar dat heb ik buiten beschouwing gelaten, aangezien het hier om een sim-only aanbieder gaat.
Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G
Geplaatst: 01 mei 2019 10:24
door NeoDutchio
alfatrion schreef: ↑30 apr 2019 23:05
En het is vermoedelijk onredelijk bezwarend. Het vermoeden kan weerlegt worden.
Dus omdat het kan moet je bezwaar aantekenen. Iedereen dus gewoon langdurige contracten aangaan en na een jaar de bedrijven aan het werk zetten om te aan te tonen dat het niet onredelijk is geweest dat ik als klant bewust een contract voor 2 jaar ben aangegaan. Enig idee wat dat met de prijzen gaan doen als er meer personeel moet komen om al die klagende klanten te woord te staan?
alfatrion schreef: ↑01 mei 2019 02:12
Billijk betekend rechtvaardig, passend en eerlijk betekend integer, zonder bedrog, leugens of omissies. Je onderhandelen op zo'n manier dat het de relatie in stand gehouden wordt.
Als je een voorstel krijgt voor de duur van 2 jaar met daarin ook de prijs vermeld, dan is dat dus billijk. Immers staan er geen leugens in en weet je precies wat je krijgt. Dus is er met een voorstel nooit sprake van onrechtvaardigheid.
Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G
Geplaatst: 01 mei 2019 10:34
door Icasheb
Simpel levert volgens u slechte 2G dekking op dit moment. U merkt ook dat het minder word. Heeft u de sim al eens in een ander toestel geprobeerd? Wellicht dat dit het oplost. In dit geval zou het niks met Simpel te maken hebben, maar met de telefoon. Mocht dit niks oplossen, kan u altijd Simpel benaderen voor een netwerktest. U betaald voor diensten die Simpel moet kunnen leveren.
Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G
Geplaatst: 01 mei 2019 13:10
door alfatrion
Lady1234 schreef: ↑01 mei 2019 08:41
Er bestaat volgens mij geen een telefoonabonnement, wat voor één jaar twee keer zo duur per maand is als voor twee jaar, uiteraard met dezelfde specificaties.
Alleen TS kan in de omstandigheden duiden.
berndv schreef: ↑01 mei 2019 09:18
Verschil in korting is vaak enkele euro's, soms zelfs maar 1 euro, en dat is voor velen al reden genoeg om zich voor 2 jaar vast te leggen. Welgeteld dus 12 euro extra voordeel, maar wel 2 jaar gebonden.
Dat lijkt mij te pleiten voor de niet onredelijk bezwarendheid ervan. Er worden twee opties geboden en die zijn niet dusdanig in elkaar gezet dat je niet een dief bent van je eigen portemonnee als je niet voor 2 jaar gaat.
Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G
Geplaatst: 01 mei 2019 13:15
door alfatrion
NeoDutchio schreef: ↑01 mei 2019 10:24
alfatrion schreef: ↑01 mei 2019 02:12
Billijk betekend rechtvaardig, passend en eerlijk betekend integer, zonder bedrog, leugens of omissies. Je onderhandelen op zo'n manier dat het de relatie in stand gehouden wordt.
Als je een voorstel krijgt voor de duur van 2 jaar met daarin ook de prijs vermeld, dan is dat dus billijk. Immers staan er geen leugens in en weet je precies wat je krijgt. Dus is er met een voorstel nooit sprake van onrechtvaardigheid.
Je haalt de begrippen eerlijk en billijk door elkaar. Als er geen bedrog, geen leugens en geen omissies zijn dan is het eerlijk. Daaruit volgt niet de situatie niet onbillijk kan zijn.
Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G
Geplaatst: 01 mei 2019 13:33
door sylvesterb
alfatrion schreef: ↑29 apr 2019 17:04
berndv schreef: ↑29 apr 2019 16:27
Maar simpel is een sim-only aanbieder, dus dat betekent dat simpel u deze telefoon niet heeft verkocht, u heeft dus een abonnement en geen geschikte apparatuur om gebruik te maken van uw abonnement.
Het punt is dat dit abonnement ooit inclusief 2G was. Ziggo is nu bezig om het analoge signaal stop te zetten en bied daarom klanten aan om kosteloos op te zeggen. Ziggo is daartoe verplicht omdat het schrappen van het analoge signaal een wijziging is die in het nadeel van de klant is of kan zijn. Je kan daar ook roepen dat de televisie niet (meer) geschikt is om gebruik te maken van het abonnement, maar dat doet er niets aan af dat Ziggo het abonnement wijzigt. Zo ook hier. De aanbieder heeft het abonnement gewijzigd door 2G er uit het abonnement te halen, alleen hier is kennelijk geen vier weken brief verstuurd.
Simpel heeft nooit aangegeven 2G te leveren, ze deden dit naast de hedendaagse technieken 3G en 4G en daarmee adverteren ze ook. Ook 2 jaar geleden adverteerde ze hier niet meer mee. TS moet gewoon zorgen dat zijn apparatuur geschikt is voor het abonnement wat hij heeft afgesloten.
Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G
Geplaatst: 01 mei 2019 13:36
door Theotrucker
Analoog schrappen, televisie, Ziggo het hoort hier allemaal niet thuis.
Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G
Geplaatst: 01 mei 2019 14:04
door alfatrion
sylvesterb schreef: ↑01 mei 2019 13:33
Simpel heeft nooit aangegeven 2G te leveren, ze deden dit naast de hedendaagse technieken 3G en 4G en daarmee adverteren ze ook.
Als met Simpel enkel is overeengekomen dat er 3G en 4G geleverd zou worden en je in de afgelopen jaren daar onverontschuldigd 2G bij heb gekregen, dan heb je nu geen poot om op te staan.
Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G
Geplaatst: 01 mei 2019 14:06
door Revoked
alfatrion schreef: ↑01 mei 2019 14:04
sylvesterb schreef: ↑01 mei 2019 13:33
Simpel heeft nooit aangegeven 2G te leveren, ze deden dit naast de hedendaagse technieken 3G en 4G en daarmee adverteren ze ook.
Als met Simpel enkel is overeengekomen dat er 3G en 4G geleverd zou worden en je in de afgelopen jaren daar onverontschuldigd 2G bij heb gekregen, dan heb je nu geen poot om op te staan.
Conclusie: Topic kan dicht.