Re: Lift in flatgebouw al weken kapot
Geplaatst: 23 jun 2019 20:01
Mogelijk dat dit inderdaad zo is, mogelijk ook niet. TS heeft geen uitspraken die aannemelijk maken dat dit zo is. speculeren daarover heeft vrij weinig zin.16again schreef: ↑23 jun 2019 16:30De kreet overmacht wordt er wel snel bijgehaald. Wellicht wordt er gewoon bespaard op het onderhoudscontract voor de lift, en heeft het nu gecontracteerde bedrijf nauwelijks voorraad van reserve onderdelen. Ze zijn niet voor niets zo goedkoop...snuffel1 schreef: ↑23 jun 2019 11:43Als de lift regelmatig is onderhouden dan valt een defect zoals deze onder overmacht want er viel geen defect te verwachten dus valt er geen schuldige aan te wijzen. De reparatie is complexer dan verwacht maar Mitros zoekt wel oplossingen voor het probleem en meer kan Mitros niet doen.
Voordat ik iets overmacht wil noemen, wil ik toch eerst de vraag stellen of een ander bedrijf dit niet sneller gefixed krijgt.
Doet de verhuurder natuurlijk niet, want zonder contract volgt een extra rekening. En de mensjes ploeteren wel voort op de trap
Vraag is natuurlijk of daar wel sprake van is. ik lees nergens dat er een historie is van het veelvuldig voorkomen van ernstige storingen aan deze liftinstallatie.Lowieze schreef: ↑23 jun 2019 16:52
Onzin, dit staat o.a. in het gebrekenboek van de Huurcommissie: “Qe1. Het veelvuldig voorkomen van ernstige storingen aan de liftinstallatie als gevolg van ouderdom en/of technische gebreken”
Een voortdurend kapotte lift valt onder verstoring van het woongenot, dus ik zou als bewoners zeker eens gezamenlijk contact met de Huurcommissie opnemen voor wat meer informatie.
Ik zie het nu.
Jouw bijdrages ken ik inmiddels wel. [verwijderd]moederslink schreef: ↑23 jun 2019 09:55wat onredelijk ???ElleFlowers schreef: ↑23 jun 2019 01:03Geen lift hebben op de 10e etage is wat onredelijk en neem aan dat je ook servicekosten betaalt.
Bel gewoon het onderhoudsbedrijf dat normaliter komt. Ik denk dat het dan snel kan worden opgelost. Degene die de lift onderhoud en de verhuurder lopen wel een risico indien de lift het niet doet of niet goed functioneert. Ik vermoed dat de monteur snel zal komen...
Een week wachten is ook onredelijk mijns inziens.
Dit is buitengewoon ongewenst en kan levensgevaarlijk zijn indien er acuut hulp geboden moet worden.
Men belt nooit zelf een onderhoudsdienst , daar zijn online contact/ storingsformulieren voor die men invult.
Klopt, een huurder kan in geval van nood het nummer bellen, maar kan natuurlijk geen opdracht tot reparatie geven als de lift al wekenlang kapot is. Dat moet de verhuurder doen.moederslink schreef: ↑24 jun 2019 12:32In een appartementencomplex of flatgebouw loopt een vraag over een storing altijd via de verhuurder.
Zij registreren de klacht en schakelen de monteur(s) in .
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat iedere flatbewoner te pas en te onpas zelf maar diverse monteurs gaat bellen.
Woon je gewoon in een huis dan is zelf bellen uiteraard misschien wel mogelijk.
Daar ben ik niet zo zeker van. Het begint met een brief op te stellen, vervolgens heeft de WBV 6 weken de tijd om het gebrek op te lossen. Is het dan nog niet opgelost, dan pas kun je naar de Huurcommissie. Daaruit volgt dat als het eerder op is gelost, dat de Huurcommissie ook niet in beeld komt.16again schreef: ↑24 jun 2019 16:07Evengoed kun je stellen dat je recht hebt op 60% lagere huur voor de periode waarin de lift het niet doet.
https://nl.hellolaw.com/juridisch-nieuw ... rmindering
Even herhaald en dus wel iets... maar erg krap, ja dus er is nu een nood oplossing en lang lopen onmogelijk....J0hnny schreef: ↑23 jun 2019 14:44Ik wilde eigenlijk de media link niet vermelden vanwege privacy redenen. Maar het is goed om te zien dat mensen hierin mee leven.
ik ben zelf niet zo thuis in juridische dingen. Zelf zat ik er aan te denken om een advocaat in te schakelen want dit kan gewoon niet.
maar ja dat geld is er niet! De lift is niet een week kapot, maar weken! En inderdaad de brandweerlieden, ambulance kunnen er nu niet door. Door de tijdelijke lift heeft de doorgang van de trap nu minder dan een halve meter. En volgens mij moet die minstens een meter zijn.
Ik ben hard aan het kijken welke stappen ik nog meer kan ondernemen.
Zo heb ik bijvoorbeeld hart van nederland ook al gecontact.
Dat lijkt me onredelijk bezwarend. Dat geeft verhuurder een vrijbrief om max 6 weken iets gebrekkigs te leveren, terwijl huur betaling wel doorloopt.witte angora schreef: ↑24 jun 2019 16:24Daar ben ik niet zo zeker van. Het begint met een brief op te stellen, vervolgens heeft de WBV 6 weken de tijd om het gebrek op te lossen. Is het dan nog niet opgelost, dan pas kun je naar de Huurcommissie. Daaruit volgt dat als het eerder op is gelost, dat de Huurcommissie ook niet in beeld komt.16again schreef: ↑24 jun 2019 16:07Evengoed kun je stellen dat je recht hebt op 60% lagere huur voor de periode waarin de lift het niet doet.
https://nl.hellolaw.com/juridisch-nieuw ... rmindering