Pagina 3 van 3
Re: Retourneren navigatie-update
Geplaatst: 30 aug 2019 20:37
door AVSGedupeerde
Wat even interessant is om te weten, hoe lang is dit geleden?
Als minder dan 6 maanden geleden, garantie claimen. De dealer moet jou een deugdelijk product leveren. Als het binnen 6 maanden al niet werkt, is het een non-conformiteit en ligt de bewijslast bij de dealer; oftewel; dan moet de dealer bewijzen dat het product wat ze jou geleverd hebben, wél voldoet. Zeggen "het ligt aan uw auto' , is dan niet voldoende, ze moeten het aantonen dan.
Doen ze dat niet, kun je de koop ontbinden.
Probleem bij dit soort zaken is, als zo vaak, wat is het je waard je gelijk te halen. Als die dealer niet wil meewerken, heb je maar 1 optie, een gang naar de rechter, en dat kost geld. Is een update van EUR 150 je dat waard.
Re: Retourneren navigatie-update
Geplaatst: 18 sep 2019 10:17
door Steinmann76
Goed! Ik ben weer wijzer in deze hele soap. Maar ben bang dat ik degene ben die aan het kortste eind trekt en vele honderden euro's moet uitgeven.
Skoda wil mij niet verder helpen. Ben uitgekomen bij een bedrijfje GJ Mensen autotuning in Stadskanaal. Zij hebben de hele navigatie opgestuurd ter reparatie en heb zelfs een vervangende navigatie voor de komende tijd.
De lezing van het bedrijf is dat de navigatie update (SD card) ervoor heeft gezorgd dat de harde schijf is gecrashed van het interne geheugen. Echter garantie daarvoor durven ze ook niet te geven omdat zij niet weten wat er bij de installatie is gebeurd. Echter de update retourneren wordt een moeilijke zaak schatten zij in. D'r is echter bij de installatie niets ernistigs gebeurd. Heb het er niet uit gehaald/ systeem bleef gewoon intact.
Ik blijf met een kater gevoel achter en enkele honderden euro's lichter. Ik ga nog 1 keer een poging wagen, maar ben goed zat van SKODA.
Re: Retourneren navigatie-update
Geplaatst: 18 sep 2019 10:32
door criticus2
tttlocke schreef: ↑29 aug 2019 19:12
Moneyman schreef: ↑29 aug 2019 18:58
Ik denk, de informatie lezend, dat de software gewoon bij de dealer in de showroom is aangeschaft.
Dat zou best kunnen, maar staat niet vast.
Moneyman schreef: ↑29 aug 2019 18:58
Bovendien wordt aan de voorwaarden waar je aan refereert in deze casus al niet meer voldaan.
Daar zou ik niet zo maar vanuit gaan. In principe geldt gewoon het herroepingsrecht. Dat zou eventueel kunnen worden beperkt door verzegeling, en voorzien van de juiste informatie. Maar zeker zonder verzegeling, geldt gewoon het herroepingsrecht.
maar er is geen ongebroken verzegeling meer want ts heeft aangegeven dat bij updatepoging hij vastloopt . SD kaart heeft dus in de reader gezeten... Ik vermoed dat het een firmwareprobleem is eigenlijk, zoals iemand al eerder aangegeven heeft. en helaas, soms gaat ook moderne elektronica wel eens kapot..
Re: Retourneren navigatie-update
Geplaatst: 18 sep 2019 11:00
door Steinmann76
criticus2 schreef: ↑18 sep 2019 10:32
tttlocke schreef: ↑29 aug 2019 19:12
Moneyman schreef: ↑29 aug 2019 18:58
Ik denk, de informatie lezend, dat de software gewoon bij de dealer in de showroom is aangeschaft.
Dat zou best kunnen, maar staat niet vast.
Moneyman schreef: ↑29 aug 2019 18:58
Bovendien wordt aan de voorwaarden waar je aan refereert in deze casus al niet meer voldaan.
Daar zou ik niet zo maar vanuit gaan. In principe geldt gewoon het herroepingsrecht. Dat zou eventueel kunnen worden beperkt door verzegeling, en voorzien van de juiste informatie. Maar zeker zonder verzegeling, geldt gewoon het herroepingsrecht.
maar er is geen ongebroken verzegeling meer want ts heeft aangegeven dat bij updatepoging hij vastloopt . SD kaart heeft dus in de reader gezeten... Ik vermoed dat het een firmwareprobleem is eigenlijk, zoals iemand al eerder aangegeven heeft. en helaas, soms gaat ook moderne elektronica wel eens kapot..
Lees even het bericht van 10.17 aub.
Voor de rest ben ik volgens mij afhankelijk van de dienstverlening van de leverancier. Die geeft niet thuis helaas pindakaas voor mij, want hij is er volgens mij niet toe verplicht omdat hij kan zeggen dat ik er bijvoorbeeld niet goed mee ben omgegaan.
Re: Retourneren navigatie-update
Geplaatst: 18 sep 2019 12:43
door criticus2
vreemd, dat bericht was voor mij op moment dat ik schreef niet zichtbaar nog...
Re: Retourneren navigatie-update
Geplaatst: 18 sep 2019 16:00
door 16again
Steinmann76 schreef: ↑18 sep 2019 10:17
De lezing van het bedrijf is dat de navigatie update (SD card) ervoor heeft gezorgd dat de harde schijf is gecrashed van het interne geheugen.
In dat geval deed je navigatie system het na de mislukte update helemaal niet meer. Klopt dat?
En dat is iets heel anders dan een update niet kunnen installeren.
Re: Retourneren navigatie-update
Geplaatst: 18 sep 2019 19:39
door Revoked
Ik vraag me af wat de VCDS van de SD vond.
Re: Retourneren navigatie-update
Geplaatst: 18 sep 2019 20:12
door Nijogeth
Maar als verder de navigatie als enige op die harde schijf is geïnstalleerd, dan kan het dus inderdaad zijn dat de harde schijf gecrashed is. Meestal zal de rest (radio, instellingen en dergelijke) op een apart geheugen staan of zelfs geen harde schijf hoeven te gebruiken. En als de harde schijf gecrashed is, dan valt dat meestal niet onder garantie.
Re: Retourneren navigatie-update
Geplaatst: 18 sep 2019 22:32
door olaf79
tttlocke schreef: ↑29 aug 2019 17:55
geengast schreef: ↑29 aug 2019 16:40
Geen enkele winkel in Nederland neemt software retour. Hoe kunnen ze immers zien dat u geen kopie van de navigatie software heeft gemaakt?
Is eigenlijk heel logisch.
Dat mochten ze wel willen, maar in geval van koop op afstand heeft de consument ook bij software, onder voorwaarden, gewoon herroepingsrecht.
Software die geleverd wordt op een fysieke drager, mag de verzegeling niet van zijn verbroken anders mag de verkoper de retour weigeren.
Re: Retourneren navigatie-update
Geplaatst: 19 sep 2019 08:49
door berndv
olaf79 schreef: ↑18 sep 2019 22:32
tttlocke schreef: ↑29 aug 2019 17:55
geengast schreef: ↑29 aug 2019 16:40
Geen enkele winkel in Nederland neemt software retour. Hoe kunnen ze immers zien dat u geen kopie van de navigatie software heeft gemaakt?
Is eigenlijk heel logisch.
Dat mochten ze wel willen, maar in geval van koop op afstand heeft de consument ook bij software, onder voorwaarden, gewoon herroepingsrecht.
Software die geleverd wordt op een fysieke drager, mag de verzegeling niet van zijn verbroken anders mag de verkoper de retour weigeren.
En dan nog, TS heeft al aangegeven dat het gekocht is in de showroom bij de dealer en dat het een verzegelde verpakking is. Dus herroepingsrecht in het kader van koop op afstand is sowieso uitgesloten, en hoewel veel winkels wel een vorm van retour bieden, is het geen plicht en ik kan mij zo geen autodealer voorstellen die een mogelijkheid tot retour biedt.