Ik draag graag bij aan de gesubsidieerde e.auto , kan ik tenminste netjes CO2 neutraal met m'n V8 en W8 blijven rondtoeren zonder mij misschien een keer 'bezwaard' te gaan voelen.
Er zal toch iemand de CO2 waarde op niveau moeten houden !
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Ik draag graag bij aan de gesubsidieerde e.auto , kan ik tenminste netjes CO2 neutraal met m'n V8 en W8 blijven rondtoeren zonder mij misschien een keer 'bezwaard' te gaan voelen.
Van deze minister hoef je dat niet te verwachten. "Het beleid om 130 te rijden, dat staat." Het ministerie gaat dus op zoek naar sluipwegen (pun intended) om toch weer naar die 130 te kunnen.witte angora schreef: ↑02 sep 2019 21:30Dus ja, als alles maximaal 100 wordt, dat past eigenlijk wel in de energietransitie. Maar inderdaad, dan moet je een overheid hebben die wat durft.
Als je dan ook bomen gaat planten om de echte problemen op te lossen. Want uitstoot is het probleem niet echt, die is al jaren aan het afnemen. De opname van CO2 is echter al jaren achteruit aan het gaan tot het punt dat er minder opname is dan alleen al de natuurlijke uitstoot (verantwoordelijk voor 94% van de CO2-uitstoot). Maar als men in Brazilië bossen blijft wegbranden om de wereld van soja te voorzien, dan heeft het allemaal maar weinig nut. Daar buiten gelaten dat totaal niet duidelijk is wat de daadwerkelijke invloed van de mens is op klimaatverandering, want dat is weer een andere discussie.
*Zeggen de bejaarden die zelf altijd een sprint trekken als ze laatste in de rij staan wanneer er omgeroepen wordt dat er een nieuwe kassa opgaat.
Geen last van, ik ga altijd bij de zelf-scan, nooit filevorming, geen gedrang wie er eerst moet/wil en geen chagrijnige smoelwerken en gemopper van de jongere klanten achter in de wachtrij !!bobdetuinkabouter schreef: ↑03 sep 2019 08:46*Zeggen de bejaarden die zelf altijd een sprint trekken als ze laatste in de rij staan wanneer er omgeroepen wordt dat er een nieuwe kassa opgaat.
De SWOV geeft zelfs een formule voor het effect van snelheid op verkeersveiligheid.
Daar ben ik wel benieuwd naar. Grote snelheidsverschillen ken ik wel als oorzaak, maar een lage (gemiddelde of maximum) snelheid niet.Daar zijn wel meer oorzaken voor te vinden, waarvan sommige juist ontstaan door een lagere maximumsnelheid.
Iets minder auto's in de spits betekent inderdaad aanzienlijk minder files. Minder snelheidsverschil trouwens ook.Als mensen 10% minder op de wegzitten, dan levert dat dus minder drukte op de weg op, waardoor er juist minder ongevallen zouden gebeuren.
SWOV schreef:In zijn algemeenheid geldt dat, bij gelijkblijvende omstandigheden, een snelheidsverhoging gepaard gaat met meer slachtoffers; een snelheidsverlaging met minder slachtoffers (Nilsson, 1982; Aarts & Van Schagen, 2006; Elvik, 2009, Elvik, 2013).
ben ik het hardgrondig eens. Gewoon opletten kan ook geen kwaad overigens.Nijogeth schreef:Uiteraard is alles afhankelijk van of de mensen in staat zijn na te kunnen denken in het verkeer en daar zit meestal het grootste probleem.