Ik heb geen idee, dus met betrekking tot het gesprek ik kwestie, doe ik die aanname niet.
Dat in de verzekeringswereld, gezien de aard van de contacten en (potentiële) geschillen, een belang kan bestaan om gesprekken in zijn geheel vast te leggen, begrijp ik, maar dit gaat nota bene over een ziektekostenverzekeraar die een nummer openstelt voor het stellen van vragen/het opvragen van informatie.
Ik ga er niet zonder meer vanuit dat dit gesprek opgenomen is.
Daar werd ook geen melding van gemaakt in de OP.
Mijn tip om als zwaar demente bejaarde, geboren op 29-02-1912 op te geven, dus 26 verjaardagen oud nog maar....
Ze haten die groot gebruikers die binnen 1 kwartaal al door hun €385,- heen zijn en alles verder gratis kregen!
Ik hoorde aan de reactie, en vroeg nogmaals, een 107 jarige en de telefoniste was duidelijk slecht in hoofdrekenen!
Ik vroeg alleen maar of je bij vooruitbetalen met 3% korting bij overlijden de overige maanden terug kreeg en of er iets van korting overbleef voor mijn achterkleinkinderen.... gelijk paniek.. en leuke grappen noem ik dat.
Ik zal bij deze aanbieder alleen de hele maanden tegoed terug krijgen, maar de korting was nergens terug te vinden!
Moest per Email deze insturen voor nader uitzoeken.
Toch maar niet gedaan.
Ik zal je uit de droom helpen: er is geen verzekeraar die niet al z’n gesprekken opneemt.
'Alle verzekeraars nemen alle gesprekken op' is een verregaande uitspraak.
Maar goed, voor jou kennelijk een vaststaand feit.
Even terug naar het begin.
Moet ik je eerste reactie in dit topic zo begrijpen dat omdat het gesprek in kwestie opgenomen werd (jouw impliciete aanname), er in strijd met de AVG gehandeld wordt? En dat jouw conclusie niet geldt in situaties waarin gesprekken niet opgenomen zijn?
U bent abuis. Zorgverzekeraars hebben dus juist wel graag chronisch zieken en bejaarden als klant, want voor hen krijgen ze een flink bedrag uit de pot Vereveningsfonds genaamd.
Moet ik je eerste reactie in dit topic zo begrijpen dat omdat het gesprek in kwestie opgenomen werd (jouw impliciete aanname), er in strijd met de AVG gehandeld wordt? En dat jouw conclusie niet geldt in situaties waarin gesprekken niet opgenomen zijn?
Klopt. Stel dat er sprake is van een niet opgenomen gesprek, waarbij de bewuste callcentermedewerker niets anders vastlegt dan die kale geboortedatum, is er geen sprake van een persoonsgegeven.
Dat is echter zo’n onlogisch en vergezocht scenario dat het me weinig zinvol lijkt daarvan uit te gaan.
Hoewel ik nooit eerder contact heb gehad met ZK en ik omdat de medewerker ook alleen zijn voornaam noemde, ik dus ook alleen mijn voornaam noemde. Hij wist tijdens het gesprek op een onbekende manier (nummerherkenning?) wel mijn achternaam al te noemen, die ik niet had genoemd. En ja, vooraf het bekende bandje met "kan worden opgenomen " bla bla bla.
ÉÉn ding moet gezegd, ik meldde pal voor het einde gesprek dat ik mijn gesprekken voor privé ook opneem, dat dat geen probleem voor hem was. De meeste callcentermedewerkers schieten dan in de stress omdat niet weten/geïnstrueerd zijn dat dit juridisch toegestaan is.
Mijn kernvraag was expliciet in dit topic (wat mij echt weinig tijd kost voor de critici) waarom die geboortedatum. Ik was absoluut niet van plan om direct een polis te bestellen, dàn had deze en andere vragen gerechtvaardigd geweest. Nu zal ik zeker niet naar het ZK gaan. De geb datum vragen was mijn moment om zeker niet met ze in zee te gaan. Eenvoudig een principe.
Ik heb dezelfde klacht als Mahadma over het vragen naar je geb.dt. Alleen zorgverzekeraars hebben deze nare gewoonte, maar ook niet allemaal!
Verder klopt het ,dat ze aan de hand van je telefoonnummer kunnen zien wie je bent. Dat vind ik ook niet prettig. Want natuurlijk heeft Achmea een grote database, ook ivm de autoverzekering, pensioenverzekering etc. En ook oud-verzekerden staan hierin. Ik voel mij hierdoor ook in mijn privacy aangetast. Dus ik zou het waarderen als Mahadma bij de Autoriteit Persoonsgegevens informatie zou willen vragen.
Ik heb dezelfde klacht als Mahadma over het vragen naar je geb.dt. Alleen zorgverzekeraars hebben deze nare gewoonte, maar ook niet allemaal!
Verder klopt het ,dat ze aan de hand van je telefoonnummer kunnen zien wie je bent. Dat vind ik ook niet prettig. Want natuurlijk heeft Achmea een grote database, ook ivm de autoverzekering, pensioenverzekering etc. En ook oud-verzekerden staan hierin. Ik voel mij hierdoor ook in mijn privacy aangetast. Dus ik zou het waarderen als Mahadma bij de Autoriteit Persoonsgegevens informatie zou willen vragen.