witte angora schreef: ↑10 dec 2019 14:43
Sja, en wat is 'agressief'? Een Amsterdammer is vaak vrij direct. Dat heeft niks met agressie te maken. Ook niet met een gebrek aan respect. Anderen, uit een heel ander deel van het land, weten daar niet altijd mee om te gaan. Maar het heeft weinig nut om, als je dienstverlenend bezig bent, ruzie te gaan zitten maken.
Dan heb ik het nog niet eens over mensen met autisme. Die zijn vaak echt recht voor zijn raap. Dat zul je als dienstverlener toch echt moeten incasseren.
Ik vind het wel mooi allemaal dat jullie het meteen gaan koppelen aan "een dienstverlenend beroep"
Jullie zijn geen klanten of cliënten van mij maar zomaar vreemden die ik niet ken en die mij al helemaal niet kennen maar wel allerlei verwijten en aannames doen naar mijn kant toe.
Als ik daar vervolgens beschaafd maar lichtelijk geïrriteerd op reageer dan ben ik ineens volgens jullie niet meer geschikt voor een "dienstverlenend beroep"
Het is natuurlijk wel heel makkelijk om bij iemand als mij die zich al kwetsbaar opstelt door te zeggen dat hij ergens is afgewezen en zich gediscrimineerd voelt meteen met het vingertje te gaan wijzen en allerlei redenen gaan verzinnen waarom ze mij niet zouden willen, vervolgens als ik er klaar mee ben en geïrriteerd terug reageer te zeggen "zie je wel, dat is nou de reden dat ze je niet willen hebben!"
Wel grappig dat ik al vanaf mijn 16de in de detailhandel werk met succes en dat ik jaren in de ouderenzorg heb gewerkt (pg). Ook tijdens mijn (BBL) opleiding Facilitaire Dienstverlening heb ik 2 jaar lang met veel succes en positieve resultaten in de Geestelijke Gezondheidszorg gewerkt als huismeester. vroeger ook veel Klantenservice/Technische helpdesk werk gedaan bij grote bedrijven en heb zelfs verschillende prijzen gewonnen voor klantbehoud.
Ik werk dus al mijn hele leven in dienstverlenende functies en weet dus prima hoe ik met klanten/cliënten moet omgaan.
Dus zo zie je maar dat een paar reacties op social media geen afspiegeling hoeven te zijn van hoe iemand zich in het dagelijks leven gedraagt.
Dus ik houd mezelf maar voor dat jullie in het "echte"leven ook hele sympathieke mensen zijn
(ps: het valt mij op dat op verschillende onderwerpen op dit forum erg off-topic gereageerd word door vaak steeds dezelfde personen. Om maar een voorbeeld te geven als iemand vraagt of hij recht heeft om zijn geld terug te krijgen van een gekochte en gebruikte tandenborstel word daar een heel gesprek gevoerd of mensen hun tanden poetsen in de badkamer of huiskamer. kom op zeg, het is dan niet zo gek dat sommige mensen hier geïrriteerd van raken als ze hun probleem hier voorleggen en verwachten serieuze reacties/oplossingen te krijgen! Het is hier tenslotte geen theekransje)