Pagina 3 van 3
Re: Help, er is geen middenstreep meer
Geplaatst: 04 jan 2020 10:30
door Komkommertijd
Ja, ik lag dubbel van lachten, dus juiste reactie!
Die denken dat ze harder kunnen, en op deze binnen wegen is vaak een bord 60Km en dat haalde je niet.
Verder is parkeren langs de kant normaal daar....
Het probleem is de smalle weg, ga je teveel de berm in zit je vast!
Te kort en je loop vast op tegenligger.
Als we normaal tussen de lijnen in midden reden... 90% doet dat...
en bij elkaar ontmoeten beide Extreem Links worden kun je elkaar prima passeren zonder in de bagger vast te lopen!
Ik zal dus alleen bij Extreme Mist dus Extreem Links gaan rijden.... en rode Astra, Ik kan hier vandaan niet zien welke kleur die Satelliet heeft hoog boven de aarde! Bovendien moet ik mijn eigen brandstof betalen dus zal eerder ingehaald worden dan zelf inhalen, langzaam rijden bespaarde enorm veel brandstof en waarom gaan mijn banden zo lang mee dat ze vaak eerder uitdrogen dan slijten?
Re: Help, er is geen middenstreep meer
Geplaatst: 04 jan 2020 21:53
door Jablan
Lady1234 schreef: ↑02 jan 2020 23:47
Maar ik hoop toch echt werkelijk dat niemand zo stom is om met flinke mist zijn grote licht aan te zetten en in het midden of links van de weg te gaan rijden.
Eerlijk? Hangt er totaal van af waar we zijn. Italië is al langsgekomen. In Bosnië is er een beruchte weg, waar hoge voertuigen op drie plekken links moeten rijden, omdat rechts een stuk rots uitsteekt, over de weg hangt. Elders: Wanneer het donker is, geen verlichting en bosrijke omgeving, dan met groot licht om de bosbewoners op tijd te zien. Liever dat dan een aanrijding met een beest van de rode lijst.
In Nederland rij ik op 60 km-binnenwegen strak rechts, want tussen de strepen is vragen om een frontale botsing.
Duitse regel is wel handig: Mistlampen aan is max. 50 rijden, ook op de snelweg.
Meestal zie ik de mistlampen bij mooi weer. Dat zijn de modellen, waarbij je de mistlampen per ongeluk aan kunt zetten. Is het echt mistig, dan weer te weinig verlichting.
Tot hier mijn losse gedachten n.a.v. vorige bijdragen. Wat is jullie ervaring? Zijn de strepen op de weg goed of verwarrend? Hoe bevallen de drempels en rotondes bij jullie in de buurt?
Mijn kritiek: op dit soort dingen zit subsidie. Nieuwe rotonde, maar ervoor en erna zoveel achterstallig onderhoud, dat je om de gaten in de weg mag slalommen. Liever goed onderhoud dan modeverschijnselen.
Re: Help, er is geen middenstreep meer
Geplaatst: 04 jan 2020 22:08
door witte angora
Jablan schreef: ↑04 jan 2020 21:53
Tot hier mijn losse gedachten n.a.v. vorige bijdragen. Wat is jullie ervaring? Zijn de strepen op de weg goed of verwarrend? Hoe bevallen de drempels en rotondes bij jullie in de buurt?
Van die nieuwe strepen (dus met kleuren, en dubbel) snap ik niets. Geen idee hoe hard ik dan wel of niet mag.
Rotondes kunnen in sommige gevallen een verbetering zijn. Maar in sommige gevallen juist niet. Zeker niet nu er steeds meer andersoortige voertuigen op de weg komen die met een noodgang over het fietspad rijden. En al helemaal niet als je een rotonde hebt waar je van beide kanten fietsers kunt verwachten. Dan moet je wel erg veel in de gaten houden: voetgangers van links en van rechts, iets verder alles op het fietspad van links en van rechts, en weer iets verder de auto's van links, en: kun je wel rijden, of staan er een paar meter naar rechts op de rotonde een paar voorrang te verlenen?
De verkeerslichten van vroeger waren soms best wel fijn, als ik eerlijk mag zijn.
Re: Help, er is geen middenstreep meer
Geplaatst: 04 jan 2020 23:27
door NeoDutchio
witte angora schreef: ↑03 jan 2020 09:34
Ik kan me niet indenken dat iemand zijn grappen en grollen serieus zou nemen. Het is wel zo duidelijk dat het verkeerde adviezen zijn, dat je het helemaal geen adviezen kan noemen.
De bestaande forumleden weten wel waarop te letten, maar zoals in het topic van de jacuzzi blijkt dat nieuwe forumleden de teksten van de zuigende komkommer wel serieus nemen. En dat kan nog wel eens verkeerd uitpakken.
Zoals het links gaan rijden om de zijbelijning beter te zien. Zie je nog niet of iemand je tegemoet komt. Meestal voel je dat wel omdat je beide de berm niet in wil en zo elkaar schampt omdat je ook nog eens aan de verkeerde kan van de auto zit om een goed beeld aan de rechterkant te krijgen.
Re: Help, er is geen middenstreep meer
Geplaatst: 04 jan 2020 23:40
door Lady1234
@Witte Angora
Hier wat uitleg over de kleuren en de strepen.
https://www.anwb.nl/verkeer/veiligheid/ ... -op-de-weg
Re: Help, er is geen middenstreep meer
Geplaatst: 05 jan 2020 10:28
door Komkommertijd
@ Snuffel1,
Je hebt gelijk, de soms kleine lussen zien prima de gaten tussen de voertuigen helaas.
Met iets grotere lus en slimmer programma voorkom je een file.
Ook is langer groen laten omdat het even duurde voor we op snelheid zijn.
Als je 2x langer groen hebt gaan er 3x zoveel doorheen dus netto 50% winst.
Maar dat moet je niet in geen middenstreep topic plaatsen, die zelden een stoplicht hebben...
maar juist bij de jaarlijkse Gemeente Borrel aan de verantwoordelijke Wethouder eens vragen!
Bij 2x langer groen = 2x langer wachten maar als er 3x meer doorheen kan is een trage File Cyclus een goede manier om 50% meer te verwerken en minder file dus uitstoot in de stad te hebben.
Leuk om dit op de Nieuwjaar Receptie te bespreken en de mensen er omheen zijn meestal de Raadsleden die naar goed onderbouwde verhaal zeker meeluisteren!
Ik heb 3 jaren terug van de Nieuwjaar Borrel een raadsvergadering veroorzaakt en dat was erg leuk...
Publiek die mee gaat doen dus erg grote 300 mensen in de raad!
Er is dus geluisterd en resultaat is nauwelijks meer file ondanks meer verkeer als toen!
Re: Help, er is geen middenstreep meer
Geplaatst: 05 jan 2020 11:17
door Erthanax
Een raadszaal zonder middenstreep, maar bij dichte mist wel een publieke tribune voor 300 (driehonderd) personen? Dat moet in Usquert geweest zijn.
Re: Help, er is geen middenstreep meer
Geplaatst: 05 jan 2020 11:27
door Lady1234
Maar gelukkig geen file meer.
Re: Help, er is geen middenstreep meer
Geplaatst: 20 jan 2020 23:25
door judith Koorn
De middenstrep wordt niet alleen gemist bij mistig weer. Ik woon in een dorpje in zuid Limburg. De wegen zijn hier bochtig en bovendien hellend. In onze gemeente det vele kernen is de snelheid op veel doorgaande verbindingswegen verlaagd van 80 naar 60 en is daarmee de middenstreep verwijderd en een hoge reling geplaatst tussen rijweg en fietspad.
De veiligheid zou daarmee moeten toenemen maar doet dat niet.
Door de bochten in combinatie met hellend vlak in bosrijke omgeving moet de automobilist aan de hand van de stippellijn rechts zijn plaats bepalen om.
niet met de spiegel tegen de reling aan te komen en
Maar.... om niet met tegemoetkomen verkeer te botsen moet je juist links georiënteerd vooruit kijken>
Vroeger kon je dan zien of tegemoetkomend verkeer aan de goede kant van de streep zat, nu kun je dat niet meer zien
dat geeft veel mensen een onveilig gevoel
Het IS ook onveilig!!!! Als mensen zich aan de nieuwe snelheid houden zijn er erg veel haastige lieden die op levensgevaarlijke wijze inhalen, zelfs de lijnbus wordt in een bocht ingehaald. Daarmee worden veel mensen in gevaar gebracht. Ook al gaat het meestal op het nippertje goed.... Handhaven door middel van proces verbaal/ boetes of flitsers is uit de mode.
De gemeente heeft geen bevoegdheid, door inzetten van BOA' s zou de politie om assistentie verzocht KUNNEN worden voor controles maar het krijgt nooit priorititeit.
Daarbij moet ook nog bedacht worden dat veel mensen hier de weg niet kennen, veel toeristen overzien het gevaar niet.
Een inhaalverbod zou ook logisch zijn
Bij de uitvoering van de belijning en bebording wordt alleen gedacht aan uniformiteit waarbij uit het oog verloren wordt dat de omstandigheden en omgevingen. karakter van wegen wezenlijk kunnen verschillen.
In noord groningen op het platteland, of in midden Utrecht heb je op polderwegen die vlak zijn goed overzicht. De overheid moet informeren bij en luisteren naar de burgers voor wie zij werkt
Re: Help, er is geen middenstreep meer
Geplaatst: 21 jan 2020 10:54
door kweenie
De onveiligheid zit hem dus niet in de weg, maar in de weggebruikers. Als ik het zo lees, dan is de weg goed ingericht op de maximale snelheid en zijn er geen problemen als je je daar aan houdt. En word je als weggebruiker zo ook "gedwongen" om je aan die snelheid te houden.
Het probleem zit hem dus in de "haastige lieden" die zich onveilig gedragen. Moet je die weg dan zo gaan indelen dat je daar moet kunnen jakkeren? Liever fietsers omver rijden dan gedwongen worden om rustiger te rijden?
Re: Help, er is geen middenstreep meer
Geplaatst: 21 jan 2020 11:41
door berndv
judith Koorn schreef: ↑20 jan 2020 23:25
Het IS ook onveilig!!!! Als mensen zich aan de nieuwe snelheid houden zijn er erg veel haastige lieden die op levensgevaarlijke wijze inhalen, zelfs de lijnbus wordt in een bocht ingehaald. Daarmee worden veel mensen in gevaar gebracht.
Dus de mensen maken de weg onveilig. Daarnaast is het verdwijnen van de middenlijn niet de oorzaak van de snelheidsverlaging maar een gevolg van de snelheidsverlaging.
Het inhalen van die lijnbus zal ook gebeuren met een middenlijn. Dat heeft niets met belijning te maken, maar met (een gebrek aan) verkeersinzicht. Als ik uw verhaal lees dan snap ik niet echt wat het plaatsen van een middenlijn nu gaat oplossen, behalve dat mensen "angstig" zijn en niet goed de plaats op de weg van tegenliggers kunnen inschatten.
Re: Help, er is geen middenstreep meer
Geplaatst: 21 jan 2020 12:13
door Komkommertijd
Donderdag 16 januari nieuwe verkeersplein opgeleverd.
Vrijdag 17 januari, tractor met aanhanger kan bocht niet maken, dan maar creatief over 't midden.
Maandag, gaan ze schade herstellen.
Maandag avond, zelfde sporen van iemand die 800m verder een bedrijf heeft... zelfde sporen!
Mijn Conclusie, wethouder is verantwoordelijk voor juiste uitvoering en moet zorgen dat dagelijks verkeer dit plein kan nemen.
Maar deze mini versie is wel goed voor werkgelegenheid!
Ik heb hier alleen met auto langs gereden en zat niet op deze tractor!
Re: Help, er is geen middenstreep meer
Geplaatst: 21 jan 2020 12:17
door Frantic2
wat heeft dit met een middenstreep te maken? Je hebt m.i. al genoeg kolder in dit topic geschreven.
Het is toegestaan om eens niet te reageren als je niks zinnigs of on topic te melden hebt...
Re: Help, er is geen middenstreep meer
Geplaatst: 21 jan 2020 12:47
door Nijogeth
Vaak genoeg in Zuid Limburg gereden om tussen kleine dorpjes te pendelen, maar zoals het hier staat, ben ik het totaal mee oneens. Ik heb juist het idee dat de heuvelachtige weggetjes heel erg veilig zijn aangelegd. Misschien dat je een specifiek stuk bedoelt, maar ik kan me er zo niet echt 1 bedenken die aan omschrijving voldoet, waarover ik heb gereden.
Re: Help, er is geen middenstreep meer
Geplaatst: 21 jan 2020 14:52
door witte angora
kweenie schreef: ↑21 jan 2020 10:54
De onveiligheid zit hem dus niet in de weg, maar in de weggebruikers.
Daar zit inderdaad het probleem. Van de week op een weg waar je 30 mag met om de 50-75 meter een wegversmalling, doorgaans redelijk druk, links en rechts een fietspad, ingehaald door een haastjakker. Terwijl ik zelf toch ook al iets boven de 30 reed, juist omdat hij zo op mijn bumper zat. Onverantwoord.
Zolang je dat soort lieden hebt, zul je problemen houden. Moet de weg dan maar naar de oorspronkelijke toestand worden hersteld, dus 50 en zonder wegversmallingen? Dan wordt je gegarandeerd met 70 ingehaald.
Geen idee wat hier aan te doen is.
Re: Help, er is geen middenstreep meer
Geplaatst: 21 jan 2020 18:01
door Komkommertijd
Bij versmalling stoppen, uitstappen en vragen voor meer afstand, wedden dat hij boos doet wat gevraagd word!
Bij minder afstand trager gaan rijden en zeg dat... dan moet hij wel meer afstand houden als hij haast heeft.
Re: Help, er is geen middenstreep meer
Geplaatst: 21 jan 2020 18:47
door Erthanax
Dan toch beter links gaan rijden, dan kan hij er gewoon rechts langs. Tegenliggers zie ik aankomen en ik sta op tijd stil, netjes geparkeerd. Mijn dochter doet het ook altijd zo en neemt ook nog vlaai mee van het terras aan de weg. Mooie binnenwegen in Zuid-Limburg!
Re: Help, er is geen middenstreep meer
Geplaatst: 21 jan 2020 18:52
door witte angora
Erthanax schreef: ↑21 jan 2020 18:47
Dan toch beter links gaan rijden, dan kan hij er gewoon rechts langs. Tegenliggers zie ik aankomen en ik sta op tijd stil, netjes geparkeerd. Mijn dochter doet het ook altijd zo en neemt ook nog vlaai mee van het terras aan de weg. Mooie binnenwegen in Zuid-Limburg!
Re: Help, er is geen middenstreep meer
Geplaatst: 22 jan 2020 15:19
door berndv
PietertjeTwee schreef: ↑21 jan 2020 20:29
enige effectieve middel is hard handhaven
Blijft lastig in 30 km zones. In eerste plaats is het idee van een 30 km zone dat dit zelfregulerend zou moeten zijn. Een dergelijke zone zou zodanig ingericht moeten zijn dat harder dan 30 niet kan. Standpunt van de politie is dan ook dat als er in een 30 km zone structureel te hard wordt gereden, de klachten bij de wegbeheerder moeten worden neergelegd, de gemeente dus, die moet zorgen met maatregelen dat de snelheid lager komt. Wij hebben hetzelfde gehad in onze straat. 30 km zone, mooie geasfalteerde straat waar je met gemakt gewoon elkaar kunt passeren, het deel waar wij wonen is ruim 100 meter lang en kaarsrecht. Uitkomst van klachten bij de politie is dat we met de buurtbewoners maar zoveel mogelijk zigzaggend moeten parkeren (beide kanten mag geparkeerd worden).
Re: Help, er is geen middenstreep meer
Geplaatst: 22 jan 2020 16:42
door kweenie
Maar TS heeft nu juist als klacht dat de weg zo ingedeeld is dat 'gehaaste' weggebruikers niet meer fatsoenlijk te hard kunnen jakkeren. Lijkt mij dus juist prima uitgevoerd.
Maar blijkbaar zou het beter zijn geweest als de weg zodanig was ingericht dat die jakkeraars rustig wat fietsers van de sokken zouden kunnen rijden.