Re: Centraal Beheer dreigt met opzegging reisverzekering
Geplaatst: 24 jan 2020 10:11
Dat dekt vaak een aanvullende verzekering nog wel. Maar als een stoffelijk overschot terug naar huis moet, kan men flink de knip trekken.
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
En tegen doemscenario’s verzeker je je juist. Niet tegen een kapot mobieltje.Bob Schurkjens schreef: ↑24 jan 2020 10:13Hoe groot is de kans dat je in zo'n doemscenario terechtkomt? Dat hangt af van je persoonlijke omstandigheden.
Je kan voor een gigantische onvoorziene kostenpost komen te staan en vervolgens een verzekeraar hebben die weigert uit te keren.
Komkommertijd schreef: ↑18 jan 2020 11:11Ze waarschuwen slechts en dat mag!
Ik heb echter een lade met vrijwel schadevrije oude telefoons!
Van mezelf, partner, 2 kinderen en 2 kleinkinderen en de huidige zijn heel of zelf een voordelig nieuw scherm opgezet 3x.
Als ik zie hoe sommige er mee omgaan.... in broekzak en dan tegen tafelrand aan stoten?
@ Obelix 25 ton?
Als de kabels naast de tekening liggen kreeg ik in mijn Bob de cat.. niets vergoed!
Gewoon voor rekening van de kabel eigenaar die beter moet aangeven waar ze liggen.
Zowel de niet op diepte als de foute locatie, en na bovenlaag met vruchtbare grond weg halen komen ze met een meter en prikken paaltjes als er een kabel is.... dan vormen die een lijn met de gevonden kabel.
Alles Claimen krijg je erg dure polis en ik werk met navigatie op 10 cm nauwkeurig!
Bij een 60 cm diepe kabel mag je blind de 30 cm toplaag weghalen en daarna kabel meten...
Regels zijn regels en de overtreder is verantwoordelijk!
En als je een overhemd met zakje hebt op de Borst, hoor je telefoon beter en dan wel met klepje voor er niet uit te vallen, stoot zelden ergens tegenaan!
Prima als ze slordige mensen gaan uitsluiten zodat het voor de nette en oplettende mensen betaalbaar zal blijven!
Ja een CAT 225 zo`n ouderwetse, waar je nog fatsoenlijk je benen kon strekken. Een jaar lang gedraaid in Zoetermeer voor een grote aannemer.@ Obelix 25 ton?
Ik vind een kapotte telefoon ook een doem scenarioLady1234 schreef: ↑24 jan 2020 10:33En tegen doemscenario’s verzeker je je juist. Niet tegen een kapot mobieltje.Bob Schurkjens schreef: ↑24 jan 2020 10:13Hoe groot is de kans dat je in zo'n doemscenario terechtkomt? Dat hangt af van je persoonlijke omstandigheden.
Je kan voor een gigantische onvoorziene kostenpost komen te staan en vervolgens een verzekeraar hebben die weigert uit te keren.
Waarom schrijf je dan dat er nergens in de voorwaarden over gesproken zou zijn? Dat is gewoon niet waar - je hebt het gewoon zelf niet gelezen.RonaldvanBekkum schreef: ↑23 jan 2020 23:18Deze voorwaarden zijn inderdaad zeer concreet en expliciet, teksten zoals, wanneer u vaak schade meldt (definieer vaak?), wanneer u belangrijke informatie niet verschaft (wat is belangrijk dan precies) en waarom het redelijk is (redelijk vanuit wie?)Moneyman schreef: ↑23 jan 2020 11:06
In bijzondere gevallen.
• Wij moeten aangeven waarom het redelijk is dat de verzekering stopt.
- Bijvoorbeeld omdat u vaak schade heeft.
- Bijvoorbeeld omdat u niet meewerkt aan een onderzoek dat wij doen.
- Bijvoorbeeld omdat u voor ons belangrijke informatie niet geeft terwijl wij er om vragen.
• Wij mogen ook alle andere verzekeringen stoppen, die op het polisblad staan.
Ze zeggen eigenlijk (heel zwart wit) als het ons niet bevalt zeggen we op.
Persoonlijk vind ik het allemaal vrij onduidelijk, maar ik ben blij dat dit niet voor iedereen geldt
Dus de volgende keer claimt u weer het gesneuvelde mobieltje?RonaldvanBekkum schreef: ↑25 jan 2020 15:45[...]
Ik vind een kapotte telefoon ook een doem scenario
Hoe dan ook, ik blijf bij mijn standpunt, dat wanneer ze niet willen dat je dit soort zaken claimed ze dat gewoon kunnen opnemen in de voorwaarden. Ik begrijp niet goed waarom je iets niet zou claimen als het stuk gaat en je er voor bent verzekerd, verzeker jezelf dan niet?
Dat staat er ook... zij het (uiteraard) niet in een arbitraire limitatieve opsomming.RonaldvanBekkum schreef: ↑25 jan 2020 15:45Hoe dan ook, ik blijf bij mijn standpunt, dat wanneer ze niet willen dat je dit soort zaken claimed ze dat gewoon kunnen opnemen in de voorwaarden.
Dat staat er dan toch niet? De algemene voorwaarden zijn op alle verzekeringen van toepassing (ga ik even vanuit) wat betekend dat ze voor allen anders te interpreteren zijn. Door de interpretable manier van schrijven creëren ze de vrijheid om iedere keer andere voorwaarden te hanteren. Dat geeft ze uiteindelijk alle ruimte om het te draaien zoals ze zelf willen.Moneyman schreef: ↑27 jan 2020 09:40Dat staat er ook... zij het (uiteraard) niet in een arbitraire limitatieve opsomming.RonaldvanBekkum schreef: ↑25 jan 2020 15:45Hoe dan ook, ik blijf bij mijn standpunt, dat wanneer ze niet willen dat je dit soort zaken claimed ze dat gewoon kunnen opnemen in de voorwaarden.
Ik ga in ieder geval de vraag stellen of het binnen de dekking valt, maar ik zal ze dit keer ook expliciet vragen of het gevolgen heeft voor de houdbaarheid van de verzekering.tttlocke schreef: ↑27 jan 2020 00:46Dus de volgende keer claimt u weer het gesneuvelde mobieltje?RonaldvanBekkum schreef: ↑25 jan 2020 15:45[...]
Ik vind een kapotte telefoon ook een doem scenario
Hoe dan ook, ik blijf bij mijn standpunt, dat wanneer ze niet willen dat je dit soort zaken claimed ze dat gewoon kunnen opnemen in de voorwaarden. Ik begrijp niet goed waarom je iets niet zou claimen als het stuk gaat en je er voor bent verzekerd, verzeker jezelf dan niet?
En als we dat allemaal zouden doen en ons mobieltje thuis kapot gooien ipv op vakantie, dan worden de verzekeringen weer betaalbaar.Lady1234 schreef: ↑24 jan 2020 10:33En tegen doemscenario’s verzeker je je juist. Niet tegen een kapot mobieltje.Bob Schurkjens schreef: ↑24 jan 2020 10:13Hoe groot is de kans dat je in zo'n doemscenario terechtkomt? Dat hangt af van je persoonlijke omstandigheden.
Je kan voor een gigantische onvoorziene kostenpost komen te staan en vervolgens een verzekeraar hebben die weigert uit te keren.
Tja, het lijkt er bijna op alsof de verzekeraar dezelfde rechten heeft als de klant. Als het de klant niet bevalt, zeggen ze ook op, dat recht werkt 2 kanten op, de verzekeraar mag dat ook. U hoeft zich niet bij hen te verzekeren en andersom, zij hoeven u niet te verzekeren. Zij geven dan tenminste nog de reden waarom er opgezegd wordt, dat hoeft u als klant niet eens te doen.RonaldvanBekkum schreef: ↑23 jan 2020 23:18Ze zeggen eigenlijk (heel zwart wit) als het ons niet bevalt zeggen we op.