LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Durf geen vakantie te boeken wegens coronavirus
Re: Durf geen vakantie te boeken wegens coronavirus
Feitelijk gezien gaat het over het feit dat de annuleringsverzekering een gecancelde reis wegens Corona niet zal vergoeden. De discussie is nu de kant op of dat wel of niet juist is volgens de voorwaarden.
En wat dat betreft blijf ik erbij dat vanaf de informatie op 20 januari, de problemen met het Corona-virus duidelijk genoeg zijn om dit bij daarna afgesloten verzekeringen te weigeren.
En wat dat betreft blijf ik erbij dat vanaf de informatie op 20 januari, de problemen met het Corona-virus duidelijk genoeg zijn om dit bij daarna afgesloten verzekeringen te weigeren.
Gewoon wachten met boeken. Net als de rest van Nederland.
Bij ons is het net als in 2015 (vluchtelingencrisis) en 2016 (sportzomer): momenteel een lege kalender. Vinden we prima, want zo hebben ook geen annuleringen. Zo tussen half mei en half juli zullen alle weken wel vollopen, voor de normale prijzen.
Daar moet ik je teleurstellen. Juist omdat nu massaal niet wordt geboekt, krijg je straks het inhaaleffect. De periode met de last-minutes wordt korter en het aantal last-minutes ook kleiner.Komkommertijd schreef: ↑03 mar 2020 15:28Ik denk over enkele weken als de markt ingestort is een aanbieding te zoeken en extra voordelig over enige tijd wel te gaan.
Bij ons is het net als in 2015 (vluchtelingencrisis) en 2016 (sportzomer): momenteel een lege kalender. Vinden we prima, want zo hebben ook geen annuleringen. Zo tussen half mei en half juli zullen alle weken wel vollopen, voor de normale prijzen.
-
Aan de rand van 't gebied in Noord Italië zag ik al kortingen tussen de 30 en 40% voor eind mei langs komen.
Zelf denk ik dat het eind April over is en geen enkel probleem zal vormen, wacht nog even en denk tussen de 50 en 60% korting op de 2 weken terug prijs te kunnen boeken, dus niet als het over is, maar gewoon even volgen tot de juiste aankoop datum.
Zodra het net als in China terug begint te lopen snel boeken.
Zelf denk ik dat het eind April over is en geen enkel probleem zal vormen, wacht nog even en denk tussen de 50 en 60% korting op de 2 weken terug prijs te kunnen boeken, dus niet als het over is, maar gewoon even volgen tot de juiste aankoop datum.
Zodra het net als in China terug begint te lopen snel boeken.
Tja, ze blijven het proberen. Gisteravond rondje Italiaans tv-nieuws gedaan. De gekte is compleet. Normaal bestaat de wereld buiten Italië daar al niet. Nu nog maar 1 onderwerp. Geen wonder, dat complottheorieën daar hoogconjunctuur vieren en hoteliers toch kortingen aanbieden - het fenomeen 'negatief reisadvies' komt van buiten de landsgrenzen en valt buiten de berichten.
Eind april gaan we weer die kant op. B&B voor 25 euro pppn ten noorden van Treviso.
Eind april gaan we weer die kant op. B&B voor 25 euro pppn ten noorden van Treviso.
-
De eerste vrachtwagenchauffeur weigert al Italië binnen te rijden. Dan raakt de Italiaanse politiek in paniek.
Wel off topic, gaat niet over vakantie.
https://www.verkehrsrundschau.de/nachri ... hNt7HyxC8k
Wel off topic, gaat niet over vakantie.
https://www.verkehrsrundschau.de/nachri ... hNt7HyxC8k
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Theotrucker
, Radar
, Erthanax
, moederslink
, Aygulf
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
Dit gaat dan wel over de vakantie.
De lijst van de IATA voor alle beperkingen in reizen door het Coronavirus.
Wordt continue bijgewerkt.
Werd me gestuurd door mijn reisbureau waarbij ik voor april geboekt hem naar Gran Canaria.
https://www.iatatravelcentre.com/intern ... 226297.htm
De lijst van de IATA voor alle beperkingen in reizen door het Coronavirus.
Wordt continue bijgewerkt.
Werd me gestuurd door mijn reisbureau waarbij ik voor april geboekt hem naar Gran Canaria.
https://www.iatatravelcentre.com/intern ... 226297.htm
witte angora
, Komkommertijd
en Erthanax
vinden dit leuk
Kijk eerst maar eens in de voorwaarden wat er verzekerd is onder de annuleringsdekking. Het moet bijna altijd persoonlijke schade zijn: je moet zelf ziek zijn of een andere verzekerde reisgenoot. Of een overlijden in de familie, onverwachte baan etc. Een negatief reisadvies, niet beschikbaar hotel, uitgevallen vliegreis e.d. zijn bijna nooit verzekerd. De ANWB verzekert het risico kennelijk tegen een premietoeslag. Uiteraard dekt dit alleen het risico als je in alle redelijkheid niet kon weten dat dit zich zou voordoen toen je boekte. Bijna alle landen weigeren nu vliegtuigen die uit China komen, dus als je een vlucht boekt met een overstap in China, is dat nu je eigen risico. Geen verzekering die dat risico dekt. Je moet in een dergelijk geval bij het bedrijf zijn waar je je reis hebt geboekt. De ANWB zal je ook eerst doorsturen. Velen beweren hier glashard dat het allemaal maar weer verzekerd is. Jammer dat mensen pretenderen er verstand van te hebben en anderen op het verkeerde been zetten. Sommigen denken dat verzekeringsmaatschappijen goede doelen-instellingen zijn, maar het is gewoon een bedrijf, waarmee je een overeenkomst hebt afgesloten.
Ik weet niet voor wanneer je wilt boeken, maar ik zou nu gerust een reis naar Nieuw-Zeeland durven boeken. Als je maar oplet waar je overstapt.
Ik weet niet voor wanneer je wilt boeken, maar ik zou nu gerust een reis naar Nieuw-Zeeland durven boeken. Als je maar oplet waar je overstapt.
Ik las laatst een artikel in Metro dat juist nu de vakanties in de aanbieding zijn. Ook naar gebieden waar helemaal geen corona heerst of het nauwelijks een dingetje is. Dan geldt vooral je eigen angst denk ik. Persoonlijk snap ik het wel maar is het maken van een weloverwogen keuze vanuit de ratio ook belangrijk. En met dat in het achterhoofd kun je bijvoorbeeld zonder al te veel zorgen naar Mallorca of een andere zonnige bestemming.
Moet zeggen dat ik bij Travelclown een goedkope reis naar Ibiza tegenkwam en misschien ook zelf wel wil gaan boeken, is natuurlijk geen geld en een van de weinige voordelen van het Corona
Moet zeggen dat ik bij Travelclown een goedkope reis naar Ibiza tegenkwam en misschien ook zelf wel wil gaan boeken, is natuurlijk geen geld en een van de weinige voordelen van het Corona
Laatst gewijzigd door Radar op 13 mar 2020 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: commerciële link verwijderd
Reden: commerciële link verwijderd
Vooral doen, maar hier niet klagen als je vakantie in het honderd loopt door bv een reisbeperking.
Travelclown, alleen die naam al, hoe verzin je het.....
Travelclown, alleen die naam al, hoe verzin je het.....
Erthanax
vindt dit leuk
Tja, je moet wat om op te vallen.
We krijgen die nieuwsbrief al een tijdje en vinden het leuke deals die ze delen. Boeke doe je meestal gewoon bij tui dus het is maar de vraag in hoeverre je 'bang' moet zijn voor de naam van zo'n website.
-
Je vergeet dat je er eerst naar toe moet. Lekker in het vliegtuig naar Australië. Hoestie proestie.Ook naar gebieden waar helemaal geen corona heerst of het nauwelijks een dingetje is.