moederslink schreef: ↑14 apr 2020 23:30
Iemand die is besmet weet dat dan dus zelf ook wel ( maar hóe ???) en zal dan toch niet buitenkomen, neem ik aan? ... Wat dóen die besmette personen dan ook buiten

Je status moet je gokken, tenzij je huisarts veel meer Coronagevallen heeft gehad en je heeft gezien. Buitenkomen ... je hebt er de energie niet voor, als het virus echt toeslaat. Anders merk je het als eerste aan het niets meer ruiken.
Moneyman schreef: ↑14 apr 2020 22:36
Nou, duidelijk, Jablan. Je hebt me definitief overtuigd dat de enkelband-vergelijking compleet mank gaat.
Als de app komt in de versie, zoals TheoTrucker beschrijft, dan gaat de vergelijking mank.
Voor die versie is geen aanbesteding nodig. Het is niet veel werk om van de basiskit (de motor) een complete app (auto) te maken. Qua ontwikkelingsprijs blijft de Staat der Nederlanden in die situatie onder de grens voor verplichte, openbare aanbestedingen. Toch heeft het ministerie van VWS een oproep via Tendernet gedaan en de toelichting roept vragen op, wijst op een bredere inzet dan aangekondigd.
Het apparaatnummer, de unieke identificatie van de telefoon, is sowieso nodig om zo'n toepassing te laten werken. Waar wordt dit nummer nog meer opgevraagd en bewaard? Bij ons is dit nummer onderdeel van de beveiliging van de apps van het werk en de bank, die allemaal ons BSN hebben. Welke garanties hebben we, dat de overheid hier geen misbruik van maakt?
Het argument 'ik heb niets te verbergen en de Staat der Nederlanden mag alles van mij weten' past hier niet. Het gaat niet om jou, het gaat om wat de overheid van jou
mag weten - en vastleggen, hoe de overheid met de inwoners omgaat.
Geen enkelband = alleen bluetooth-communicatie, data na 14 dagen verwijderen uit het geheugen.
Wel enkelband = GPS-positie plus bluetooth-techniek en de data - in welke vorm dan ook - uitvragen en centraal opslaan.