LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] als je het maar vaak genoeg herhaald.....

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

als je het maar vaak genoeg herhaald ga je er vanzelf in geloven

ja
7
58%
nee
5
42%
 
Totaal aantal stemmen: 12

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: als je het maar vaak genoeg herhaald.....

Ongelezen bericht door Willems »

Kwast,

Mij kan jij absoluut niet meer benaderen! Ik ben geen academicus, had wel colleges gevolg in economie, filosofie en recht en daarom zijn jouw adviezen overbodig. Voordat jij praat over tegengas geven, moet je leren lezen en het suggestieve begrijpen, echter je komt niet verder dan dit te zien als onverstaanbaar en dit; resorteert men onder communicatie stoornis. Indien jij het vertrouwen en de eer onwaardig bent geweest, zal de tijd als een vieze slijmerige gehaktbal met jou afrekenen tot jouw laatste snik toe en hieraan is geen ontkoming!

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: als je het maar vaak genoeg herhaald.....

Ongelezen bericht door Joshua »

als je het maar vaak genoeg herhaald.....

http://dexiapuinhoop.blogspot.com/

Kan niet vaak genoeg herhaald worden
Het einde van Dexia in Nederland in zicht
3 augustus 2004
AMSTERDAM (ANP)
Dexia Bank Nederland heeft besloten niet meer te investeren in nieuwe producten. Het besluit houdt direct verband met de problemen rond de omstreden effecten leaseproducten. Dat heeft een woordvoerder van de bank gisteravond gezegd.
De verkoop- en marketingafdeling wordt opgeheven. Als ge volg hiervan verdwijnen 25 banen. Bij Dexia Bank Nederland werken nu in totaal circa 285 mensen, Dexia is tot de conclusie gekomen dat investeren in nieuwe producten voor de Nederlandse markt onvoldoende rendement oplevert, aldus de woordvoerder.
De bank is al 2,5 jaar verwikkeld in juridische procedures met tienduizenden klanten die effectenleaseproducten kochten van Dexia. Dat deden zij met geleend geld. Door het instorten van de effectenbeurzen zitten velen met grote schulden.
De reputatie van Dexia heeft door de affaire een forse deuk opgelopen. Hierdoor lijkt het op de markt zetten van nieuwe producten een kansloze onderneming. De activiteiten die resteren voor de overblijvende 260 werknemers betreffen het beheer van de effectenleaseportefeuille en de afhandeling van alle lopende procedures. Het beheer van de nog altijd omvangrijke effectenleaseportefeuille gaat echt nog jaren door’, aldus de woordvoerder.
De rel rond de aandelenlease leverde de bank een belangrijke smet op haar blazoen op. Ontevreden beleggers groepeerden zich en begonnen een juridische strijd, die al een poosje woedt en die ook nog jaren zal duren. De klanten eisen dat Dexia de over gebleven schulden kwijtscheldt of de beleggingscontracten ver scheurt De niet aflatende ruzie bezorgt de bank continu negatieve publiciteit.
Dexia wilde gisteren niet zeggen of het Nederland uiteindelijk helemaal links laat liggen. Nu de bank nog uitsluitend personeel in dienst heeft om de lopende contracten met aandelenlease af te wikkelen en het juridisch gevecht met ontevreden klanten aan te gaan, lijkt het er sterk op dat Dexia het hoofd in de schoot legt.
DEXIA BANK IS VERWORDEN TOT INCASSO BEDRIJF
DEXIA BANK IS VERWORDEN TOT INCASSO BEDRIJF
DEXIA BANK IS VERWORDEN TOT INCASSO BEDRIJF
DEXIA BANK IS VERWORDEN TOT INCASSO BEDRIJF
DEXIA BANK IS VERWORDEN TOT INCASSO BEDRIJF
DEXIA BANK IS VERWORDEN TOT INCASSO BEDRIJF
DEXIA BANK IS ......................................

Nu vaart achter de gerechtdeurwaarder actie en GELD terug dat zij van onze rekening gejat hebben!
Het IJ is dicht bij voor de ratten die het zinkend schip moeten verlaten.
Laatst gewijzigd door Joshua op 03 aug 2004 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.

kwast
Berichten: 255
Lid geworden op: 08 apr 2004 15:12

Re: als je het maar vaak genoeg herhaald.....

Ongelezen bericht door kwast »

Mij kan jij absoluut niet meer benaderen! Ik ben geen academicus, had wel colleges gevolg in economie, filosofie en recht en daarom zijn jouw adviezen overbodig.
Colleges gevolgd? Waarom heb je dan niet onthouden wat daar werd verteld?
Voordat jij praat over tegengas geven, moet je leren lezen en het suggestieve begrijpen, echter je komt niet verder dan dit te zien als onverstaanbaar en dit; resorteert men onder communicatie stoornis. Indien jij het vertrouwen en de eer onwaardig bent :? geweest, zal de tijd als een vieze slijmerige gehaktbal :shock: met jou afrekenen tot jouw laatste snik toe en hieraan is geen ontkoming! :lol:
:iklachmecompleetgeksmilie:

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: als je het maar vaak genoeg herhaald.....

Ongelezen bericht door Bekkum »

Wat is het weer gezellig.
Als Luidens nu eens hier op het Forum wil uitleggen hoe het in elkaar steekt weet iedereen het en hoeven je niet helemaal naar Antwerpen te komen.
Hoewel Antwerpen is wel een gezellige stad.
:wink:

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: als je het maar vaak genoeg herhaald.....

Ongelezen bericht door Willems »

Kwast,
Vóór jou deed de boer die kiespijn had!

EEE
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 mei 2004 13:17

Re: als je het maar vaak genoeg herhaald.....

Ongelezen bericht door EEE »

hebbie un bierviltje ...

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: als je het maar vaak genoeg herhaald.....

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

berendjan, nogmaals,

Jij komt als Belg op dit Legio Lease forum sinds 25 juli 2004 en ik vraag me echt af wat jouw belang hier is. Heb je ook contracten ?

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: als je het maar vaak genoeg herhaald.....

Ongelezen bericht door Bekkum »

Berendjan,

Niet alle advocaten zeggen dat je wel zal winnen van Dexia.
Niet bij alle advocaten is van toepassing de ene zijn dood is de ander zijn brood.
Maar wij hopen natuurljk wel uiteindelijk te winnen van Dexia.
Hopen.
:wink:

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: als je het maar vaak genoeg herhaald.....

Ongelezen bericht door berendjan »

ikwaseenbeetjedom, je moest eens weten hoeveel ik er al ben ingeschoten op de beurs. Daar zijn zelfs de hoogste bedragen die ik tot nu toe op de diverse topics lees peanuts tegen. Maar ik redeneer, niet klagen, maar dragen, na regen komt zonneschijn, er zijn zat mensen op de wereld die het veel slechter hebben als wij en daar kunnen ze niks aan doen.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: als je het maar vaak genoeg herhaald.....

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

zo, een miljonairszoontje?
Maar berendjan,dat was niet mijn vraag, welke klas zit je al?

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: als je het maar vaak genoeg herhaald.....

Ongelezen bericht door Joshua »

dank je berendjan

Duidelijk je bent geen lease geduperde maar een BEURS gokker!
Het is mij duidelijk dat veel mensen dit forum bestoke met een wijsvingertje dat je het liefst als een "MAN" je verlies moet dragen.

Prima maar dan heb je toch maar weinig begrepen wat sinds 2000 in Nederland is gebeurd op het gebied van financieel advies.
Dat heeft NIETS met AEX te maken helemaal niets.

Vrijwel niemand van de huidige groep gedupeerden hadden en hebben enige belangstelling voor aandelen en het volgens van beurs ontwikkelingen. Zij zullen zeker na deze dexiapuinhoop ook niet krijgen.

Jouw probleem is van een geheel andere orde maar het blijft geld zonde van het geld misschien maar jij hebt en bent niet opgelicht. Ik meen oprecht te kunnen stellen dat een zeer groot aantal van de 600.000 mensen (vaak met klein opgebouwd vermogen) wel degelijk op een schandelijke wijze opgelicht zijn.

Nogmaals dank voor je openheid het verklaard veel van je bijdragen.

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: als je het maar vaak genoeg herhaald.....

Ongelezen bericht door berendjan »

Zoals ik aan het begin van dit topic al heb gesteld, als je maar vaak genoeg herhaald dat je bent opgelicht, ga je het op de lange duur ook geloven. Uit alle informatie waarmee ook ik voortdurend door aanbieders van aandelen lease constructies bent bestookt was zonder meer duidelijk dat met geleend geld aandelen werden gekocht. Wereldwijd is er maar een plaats waar aandelen worden verhandeld en dat is de beurs. Of dit nou in Amsterdam is voor Nederland, Frankfurt voor Duitsland, Londen voor Groot Britannie, New York voor de USA, Tokyo voor Japan of noem maar op. Daar worden de koersen bepaald. Sterker nog, bij de openingskoersen van de dag orienteren de handelaren op de meeste beursen zich op de slotkoers van beursen in die landen waar het inmiddels later is en de beurs dus gesloten is. De handel op de beurs bepaalt de koers. Het geld dat ik verloren heb, geld dat ik door een aantal leuke deals heb verkregen, ging voor een groot deel in rook op omdat ook de aandelen die jarenlang goudgerand waren, zoals Koninklijke Olie, Ahold etc. ook fors in waarde dalen omdat ze massaal verkocht werden toen bleek dat bijvoorbeeld de oliereserves lager waren dan altijd gepresenteerd, de boekhoudschandalen in Amerika etc. En de koersen daalden niet alleen in Amsterdam, maar ook op andere beursen waar de aandelen verhandeld werden. Als er al sprake is van oplichting moeten diegenen ter verantwoording geroepen worden die de oliereserves te hoog opgegeven hebben, die kunstmatig winstcijfers in de boeken van het beursfonds creeerden, etc. enz. Niet de beurshandelaren, die kopen en verkopen slechts beursfondsen. Als Dexia beschuldigd en veroordeeld wordt vanwege oplichting, moeten ook alle banken die beleggingsportefeuilles beheren en alle beurshandelaren ook aangeklaagd en veroordeeld worden. Zelfs de directies van de beursen. Want zij hadden de handel in aandelen stil moeten leggen toen de koersen steeds verder inzakten. Ik weet dat die redenering kul is, maar dat zijn alle redenering van de verleasers in deze topics.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: als je het maar vaak genoeg herhaald.....

Ongelezen bericht door Joshua »

je relaas versterkt slechts je tunnel visie
Je laat opnieuw niet blijken iets van de kern van het doel van de krediet verstrekking te snappen.
LL en LB hebben slechts als geld leen organisatie gediend NOOIT als beleggings BANK!
Zij ontkennen nu ook vrolijk alle zorgplicht.
Ik zou jouw financieel adviseur maar eens onder de loep nemen want een verlies van meer dan 70% is voor een goed oplettende belegger niet iets wat je met open ogen laat gebeuren. Door de krediet bepalingen waren klanten van de oplichters met handen en voeten gebonden.
Ik hoop dat je jouw probleem niet verward met wat op dit forum naar voren wordt gebracht.

Natuurlijk zijn jouw adviezen van belang want als "ervaren" belegger ben jij de persoon die weet hoe je de schade moet beperken. Dat is je plicht. Zie onze strijd ook als plicht tegen onrecht.

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: als je het maar vaak genoeg herhaald.....

Ongelezen bericht door berendjan »

Ik een tunnelvisie, de verleasers hebben die. Ik heb realiteitszin, sometimes you win, sometimes you loose. Dat lot speelt je hele leven een rol. Ook winners kunnen verliezen net zoals loosers ook kunnen winnen. Als je dat voor ogen houdt, word je leven een stuk aangenamer. Achter de zwartste wolken schijnt altijd nog de zon. Iedereen wist of kon weten dat ze met geleend geld gingen beleggen. Of heb je ooit meegemaakt dat je ging sparen en rente moest betalen. Zelfs in de tijd dat op spaarrekeningen vrijwel geen rente werd vergoed, werd door de bank aan het einde van het jaar geen rente in rekening gebracht, maar kreeg je altijd nog een beetje.
En wat heet ervaren belegger. Je volgt de beurskoersen in de krant en op teletext, leest de economische pagina's in de krant en je koopt fondsen waarvan je denkt, hoopt en verwacht dat de koersen zullen stijgen en verkoopt andere fondsen omdat je denkt of verwacht dat die een klap krijgen en hoopt er nog op tijd uit te stappen. Maar desondanks gebeuren er dingen waarmee je geen rekening hebt (willen) houden en woef, daar verdampen weer tig euro's voor je het in de gaten hebt. Kijk maar eens naar de banken die een gedeelte van hun kapitaal op de beurs hebben belegd. Allemaal hebben ze in de afgelopen jaren fors ingeboet op de omvang van hun aandelenportefeuille, in geld uitgedrukt. Net als bijvoorbeeld pensioenfondsen en andere institutionele beleggers. Mensen die dag in, dag uit voor hun brood bezig zijn met beleggen en nog dichter bij het vuur zitten dan ik ooit gezeten heb. Zij hebben hun billen dan nog wel forser gebrand, maar dat kwam niet zo zeer door de dichtbijheid van het vuur, maar vanwege de omvang van hun portefeuille. En dat ondanks het feit dat die behoorlijk gespreid was en niet in aandelen werd gehandeld die als risicovol werden betiteld. Het is net als scheuren over de autoweg. Dat kan tig keer goed gaan zonder dat je wordt geflitst, het kan echter ook zijn dat je binnen enkele dagen tig keer wordt gefotografeerd. Dat risico moet je accepteren. Wil je dat niet, dan moet je met je voet van het gaspedaal blijven als de meter de snelheidsgrens heeft bereikt.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: als je het maar vaak genoeg herhaald.....

Ongelezen bericht door Pieter »

Berendjan,

Je reacties laten zien dat je er nog niets van begrijpt wat een belegger en een spaarder inhoud.

Een belegger belegd doorgaans niet met geleend geld daar het risico vele malen groter is en zelfs kan leiden tot een restschuld, terwijl de opbrengsten bij winst lager zijn als het beleggen met eigenvermogen.

Een spaarder is niet gewend, en ook niet bekend om grote verliezen te leiden. En is ook niet bereid om grote verliezen te leiden dat maakt hen tot "spaarders". Zouden spaarders wel bereid zijn om grote verliezen te leiden maar ook grote winsten willen behalen dan is het geen spaarder meer maar een belegger die some times wins en some times loose.
De meeste gedupeerden van aandelenlease bezitters vallen onder de noemer spaarder. Door list en bedrog is deze groep overgehaald om met schijn veilige producten te "sparen" via de beurs.

De beerput gaat langzaam maar zeker open. Steeds meer st r ont komt er boven drijven hoe aandelenlease aanbieder gehandeld hebben bij het aan de man brengen van.... het beheren van..... het controleren van...... etc etc etc.
In die zin is poll ook niet van toepassing op het aandelenlease schandaal.

Er is geen spraken van lang genoeg herhalen doet geloven.

Eerder door te herhalen komt de onderste steen boven en verdwijnt het niet in de doofpot zoals de aanbieders en andere kopstukken het maar al te graag willen.

Mvg Pieter

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: als je het maar vaak genoeg herhaald.....

Ongelezen bericht door berendjan »

Zoals de moordenaar zal blijven ontkennen de moord gepleegd te hebben, ook al hebben ooggetuigen gezien dat hij de moord heeft gepleegd en de inbreker zal blijven ontkennen ingebroken te hebben, ook al wordt hij met buit en al gepakt bij het verlaten van het pand waar ingebroken is, zullen ook de verleasers blijven ontkennen dat ze wisten waaraan ze begonnen. Of heb je al zo vaak jezelf wijsgemaakt dat je rente moest betalen op je spaargeld dat je het intussen zelf gelooft? Nogmaals: over geleend geld betaal je rente, over gespaard geld ontvang je rente. Heb je misschien een eigen huis en daarop een hypotheek? Dan betaal je toch ook rente. Of verwacht je dat de bank jouw aan het eind van de hypotheekperiode het hypotheekbedrag uitbetaalt? Want daar heb je toch ook jarenlang rente voor betaald!

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: als je het maar vaak genoeg herhaald.....

Ongelezen bericht door Pieter »

Berendjan,

Je vergelijkt appels met peren. In dit geval, motivatie van spaarders met motivatie beleggers.

Je bovenstaande reactie heeft daar niets mee van doen.

Mvg Pieter

Michiel Luidens

Re: als je het maar vaak genoeg herhaald.....

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Pieter H. je blijft volharden in je defensieve stelling, durf er naar je schoonfamilie eens voor uit te komen dat je uit pure geldgier de erfenis op de beurs vergokt hebt omdat het rendement van een spaarrekening niet genoeg was, uit pure hebzucht en verblind door de winsten die anderen maakten wilde je binnenlopen op de beurs en nu dit mislukt is loop je het sealige verhaal op te houden van de spaarder die is opgelicht, welnu, je bent geen spaarder Pieter H., gedreven door hebzucht heb je geprobeerd het onderste uit de kan te halen en je moet niet zeuren nu je het lid op de neus krijgt. Een spaarder had zijn geld op het spaarbankboekje laten staan dus wees een vent en draag je verleas.

update : met dit bericht zijn grenzen van fatsoen overschreden. Het zou laf zijn het achteraf en in stilte verwijderen. Mijn verontschuldigingen.
Laatst gewijzigd door Michiel Luidens op 07 aug 2004 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: als je het maar vaak genoeg herhaald.....

Ongelezen bericht door Pieter »

Luidens,

Tis jammer dat ze geen middel vinger als emoticons hebben. :roll:
Een andere bericht op je bovenstaande reactie is te veel eer voor je.

Mvg Pieter

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: als je het maar vaak genoeg herhaald.....

Ongelezen bericht door Joshua »

berendjan
Ik ben erg blij met jouw reactie
Een beter bewijs van jouw tunnelvisie had je niet kunnen geven.
Het ontbreekt je inderdaad aan alle realiteitszin
De op grote schaal door misleiding en fraude verkoop van niet in belang van de klant aggresief opgedrongen producten heeft NIETS van doen met een bewuste jeuze zoals jij dat betiteld":
sometimes you win, sometimes you loose
.
Het is inderdaad het lot dat veel mensen overkomt in het leven namelijk elke seonde de kans te lopen bedrogen te worden.

Ik kan je verzekeren dat heel veel mensen aan jouw boeren wijsheid geen boodschap hebben:
Achter de zwartste wolken schijnt altijd nog de zon. Iedereen wist of kon weten dat ze met geleend geld gingen beleggen.
Met je volgende bewering is overduideijk dat je geen idee hebt over welke groep van gedupeerden je het hebt. Voor mensen die onder de twintig of boven 55 jaar zijn zich NOOIT met beleggingen hebben beziggehouden, hebben daar bewust voor gekozen om NIET elke dag:
De beurskoersen in de krant en op teletext te volgen, leest de economische pagina's in de krant en je koopt fondsen waarvan je denkt, hoopt en verwacht dat de koersen zullen stijgen en verkoopt andere fondsen omdat je denkt of verwacht dat die een klap krijgen en hoopt er nog op tijd uit te stappen.
Ik begrijp werkelijk niet wat jij "berendjan" met jouw berichten (en jelijk luidende) op dit forum wilt bereiken, of te zoeken hebt.
Zoek je geluk op http://www.belegger.nl/ doe een cursus beleggen of doe iets anders, maar veschoon mensen die voor hun recht willen of moeten opkomen met je belerende vingertje.
Het heeft echt geen zin om mensen te proberen op te zadelen met een schuld complex.
Mensen moeten weer zelfvertrouwen kunnen opbouwen dat vraagt tijd en een rechtvaardige oplossing.
Al het ander is van geen belang.

Gesloten