LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OpgePAST!!!!

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Madeleine

Re: OpgePAST!!!!

Ongelezen bericht door Madeleine »

Geplaatst op 05 Aug 2004 19:27 door Ceesje

--------------------------------------------------------------------------------

Hoe zit het met Remax ? Is dit ook een spel ? Graag jullie mening !
Beste Ceesje,

Gezocht op Google (kan je zelf natuurlijk ook). Het betreft een makelaars franchise organisatie te zijn.

Het enige vreemde wat ik op alleen Remax tegenkwam is verkoop/doorverkoop time-share appartementen; dit is business waar wij ons in Holland natuurlijk ver vandaan houden.

Nu zoeken Remax problem

Dan krijg je een ander verhaal. Er zijn hele sites geopend om problemen met Remax te melden. Meer kan ik er niet over zeggen en ik kan er natuurlijk al helemaal geen oordeel over vellen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wat me altijd weer opvalt op alle fora, is de agressiviteit die ten toon gespreid wordt naar mensen die kritische vragen stellen. (ga ook eens op het Legio-forum kijken. Daar maken de benadeelden ELKAAR af i.p.v. een vuist te vormen richting Dexia).

Persoonlijk vind ik de vraagstellingen van Madeleine e.a. duidelijk en goed geformuleerd. De reacties die daar vervolgens op komen en waar ze allemaal wel niet voor uitgemaakt worden. Da's pas triest. Gaat niet meer om argumentatie maar om het botvieren van persoonlijke agressie en frustraties.

Nee, wanneer dat representatief is voor het MLM-wereldje dan ruikt het er inderdaad niet fris.

Jan.

madeleine

Ongelezen bericht door madeleine »

Het kenmerkende van netwerkmarkteting (piramidestelsel) is de nadruk wat gelegd wordt op de positieve instelling. Kritische vragen worden niet op prijs gesteld, alleen daarom al is het een dubieus gebeuren. Geen openheid is dus een onderdeel van het spel, waardoor je geen inzicht hebt in de totale organisatie. Dit is natuurlijk een must wil je een cel starten. Mede hierom is het systeem gedoomd te mislukken

Jan

Ongelezen bericht door Jan »

Gedoemd te mislukken? Hmmm. ..ik weet het niet. En wat versta je onder mislukken? Mislukken voor de achterliggende producent? Of mislukken voor het individu dat er in investeert (tijd & geld).

Er "schijnen" toch ook mensen wel aan te verdienen. En dan meer dan
€ 200,- voor 100 uur werk. Ik heb ze zelf alleen op de diverse podia op de verschillende bijeenkomsten zien staan. De priesters van de roze toekomst. Overigens heb ik nooit hun bankafschriften mogen inzien dus hoe de werkelijkheid precies in elkaar steekt, zullen we wellicht nooit te weten komen.

Aan de andere kant denk ik dat MLM-organisaties aan eenvoudige mensen hoop kan bieden op iets wat normaliter buiten hun bereik ligt.(Geen belediging. Ben zelf ook eenvoudig alleen niet meer vatbaar voor MLM).

Nu vermoed ik dat Madeleine zal antwoorden "Fijne hoop, zo'n luchtkasteel!" Aan de andere kant. Speelt dit niet op meerdere fronten in het leven? Hoop hebben op iets waarvan je diep van binnen weet dat het niet gerealiseerd kan/gaat worden?

Miscchien dat de mensen daarom ook zo heftig reageren als dit van een andere invalshoek wordt belicht? Hun hoop wordt als het ware ontnomen. En zien ze zich de rest van hun leven die papiertjes prikken in het park. (Met dit zomerse weer niet verkeerd overigens).

Jan.

Madeleine

Ik heb ze zelf alleen op de diverse podia op de verschillende bijeenkomsten zien staan. De priesters van de roze toekomst. Overigens heb ik nooit hun bankafschriften mogen inzien dus hoe de werkelijkheid precies in elkaar steekt, zullen we wellicht nooit te weten komen.
Je geeft zelf het antwoord al.
Aan de andere kant denk ik dat MLM-organisaties aan eenvoudige mensen hoop kan bieden op iets wat normaliter buiten hun bereik ligt.(Geen belediging. Ben zelf ook eenvoudig
En daar zijn we dan bij het goede uitgangspunt. Een bepaalde hiervoor gevoelige groep wordt voor de gek gehouden en zij trappen er nog in ook en zijn absoluut niet in staat om de gelikte verkooppraatjes te herhalen om anderen weer over te halen.

Trouwens, "eenvoudig" vind ik persoonlijk een rekbaar begrip. Ik heb heel veel "eenvoudige" mensen in mijn zeer naaste vriendenkring. Kijken niet naar mij wat ik ben in de maatschappij of wat ik doen maar zijn vrienden omdat zij mijn zonder vooroordeel aardig vinden.
Mislukken voor de achterliggende producent? Of mislukken voor het individu dat er in investeert (tijd & geld).
Jij bent niet eenvoudig, hoor Jan. Je hebt het goed door. Het individu is de uiteindelijke dupe. Is inleggeld kwijt en in het ergste geval ook nog zijn/haar vrienden.

De producent produceert helemaal niet. Hij laat gewoon een bestaand product om-etiketteren en brengt het als wondermiddel op de markt.

Madeleine

Miscchien dat de mensen daarom ook zo heftig reageren als dit van een andere invalshoek wordt belicht? Hun hoop wordt als het ware ontnomen. En zien ze zich de rest van hun leven die papiertjes prikken in het park.
Je bent heel slim! Goed gezegd. Maar hoop mag geen geld kosten, hoop mag niet verkocht worden willens en wetens over de rug van.

Ik heb ook hoop. Ik hoop dat ik gezond blijf, ik hoop dat ik oud mag worden zonder ernstige geestelijke problemen (alzheimer), ik hoop dat het met mijn familie en vrienden goed zal gaan in dit leven. Ik hoop, dat de walvisvangst voorgoed afgeschaft wordt.

Kijk, we hopen allemaal in het leven. En natuurlijk heb ik makkelijk praten, ik ben een dinki van het zuiverste water. Wij hebben het financieel goed. Niet dat ik zomaar van alles en nog wat kan kopen, maar ik ben tevreden met mijn leven.

En natuurlijk snap ik als je een minimaal inkomen hebt, schulden en deurwaarders aan de deur, dat je iedere grasspriet (leuk gevonden) grijpt die aangeboden wordt. Maar één ding weet ik 100% zeker: deze grasspriet blijkt een verdord stukje hooi te zijn, je hebt er niets aan en bent je geld kwijt.

Jan

Madeleine,

Kijk, dat laatste punt (van het kwijtraken van die vrienden) is mijn eigenlijke grote bezwaar tegen MLM. Dat het je geld kost, dat overleef je wel. Kun je ook als leergeld zien waardoor je als mens weer een ervaring wijzer bent geworden. En je leert heeeel veeeeel over de ware aard van mensen op MLM-bijeenkomsten. Geloof me, ik spreek uit eigen ervaring.

Dat MLM daadwerkelijk tussen vriendschappen en familiebanden kan kruipen heb ik meerdere malen meegemaakt. Gelukkig niet persoonlijk. Ik was zo'n sukkel die zelf het huis vol had staan met waterfilters, kofferalarmen en Juice Plus preparaten omdat ik ze aan niemand kon slijten...haha.

Jan

Gast

gebeurt bijna met alle produkten.. etiketten.

Madeleine

gebeurt bijna met alle produkten.. etiketten.
Zou je zo vriendelijk willen zijn je nader te verklaren.
a) Je bent het eens met de stelling dat bestaande produkten worden geëtiketteerd met een nieuwe naam of

b) ben je tegen deze stelling en zegt dat het niet waar is?

Zo algemeen voegt niets toe aan de discussie. Laat zien waar je staat.

Gast

antwoord a. madeleine.
met alle merken die je ook in winkels koopt. op enkele uitzonder opnaar, overigens dat geldt precies voor mlm dat zijn er ook uitzonderingen. Want een goed produkt wordt vaak geen aandacht geven tussen de vakken in de winkel door een distibuteur wel.

Madeleine

Dat MLM daadwerkelijk tussen vriendschappen en familiebanden kan kruipen heb ik meerdere malen meegemaakt. Gelukkig niet persoonlijk. Ik was zo'n ****** die zelf het huis vol had staan met waterfilters, kofferalarmen en Juice Plus preparaten omdat ik ze aan niemand kon slijten...haha.
En je maakt jezelf zo belachelijk ook, nietwaar. Oh jé, daar is Jan. Wat zou hij nu weer te koop hebben.

Je moet het item Freedom Travel Club eens lezen. Een piramidespel, maar op het randje van mlm. Je zou kortingen kunnen krijgen op reizen, produkten, etc. De reacties van de deelnemers die opgelicht zijn en 7.500 gulden kwijt zijn bestaan voornamelijk uit schuldgevoelens dat ze vrienden en familie er in betrokken hebben.

Jan

Krijg nou wat! Ik had me zelf s.u.k.k.e.l genoemd in mijn vorige posting en de Tros zet er sterretjes voor in de plaats. Lijkt de EO wel.

Nu we het toch over de EO hebben. Ik zie overeenkomsten tussen MLM en religieuze systemen. Er is hier ergens al eerder een vergelijking getrokken met Jehova getuigen en die is zo gek nog niet.

1) Religies bieden mensen uitzicht op een beter leven. Hetzij nu, in een hiernamaals of beide.
2) Religies geven zin aan het leven van mensen. Een reden om 's ochtends uit je bed te komen en het er niet bij te laten zitten.
3) Religies zorgen voor coherentie in sociale groepen (klein & groot)

Ik vermoed je reactie enigszins in te kunnen schatten, Madeleine. Waarschijnlijk heb je aan religie een broertje dood. Je zou kunnen stellen dat mensen daar ook voor de gek worden gehouden. Maar ik zie ook overeenkomsten tussen religie en:

1) De auto.
2) Voetbal.
3) Werk.
4) Winkelen.
5) In actie komen voor het welzijn van dieren.
6) ....

Wie houdt wie nu voor de gek? Wie wil niet voor de gek gehouden worden? Werkelijk inzicht in waar het om draait en wat en wie we zijn drijft velen tot waanzin. Daarom denk ik dat MLM voor veel mensen een zinvolle functie kan hebben. Ondanks het feit dat ze er geen cent aan verdienen, de benen uit hun achterste lopen en strijd moeten voeren met ongelovigen op het Tros-Radar forum.

Jan

Jan

Zeg Gast (van die etiketten). Ben jij niet stiekem Croosjes? Zelfde taalgebruik en ook niet te volgen.

Ja! Ik ben die Jan die je daar op het Legio-forum ook al over aansprak!

Groet,
Jan

Madeleine

Wie houdt wie nu voor de gek? Wie wil niet voor de gek gehouden worden? Werkelijk inzicht in waar het om draait en wat en wie we zijn drijft velen tot waanzin. Daarom denk ik dat MLM voor veel mensen een zinvolle functie kan hebben. Ondanks het feit dat ze er geen cent aan verdienen, de benen uit hun achterste lopen en strijd moeten voeren met ongelovigen op het Tros-Radar forum.
Jan is niet zo dom als hij zich in eerste instantie voordoet. Bedankt voor het inzicht, het is een vorm van "ik heb het licht gezien en jij niet. Jij bent dom dat jij dit ook niet ziet, wat jammer voor jou. Je mist zo de mooiste dingen in het leven". Inderdaad, een vorm van religie.

Ik ben niet anti-religie by-the-way maar wel atheïst. Iedereen moet leven zoals hij/zij denkt wat goed. Maar zij moeteen mij niet hun dogma opleggen, wil zelf nog graag nadenken.

Gast

dan moet je nooit in MLM gaan want dat is daar streng verboden!

Net als bij sektes trouwens...

Madeleine

En dat weet ik al jaren....

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

Na 7 jaar 500000euro PER MAAND! Zo dom ben je toch niet?
Tuurlijk. Hoelang ben jij al bezig? Kan jij al rekenen op zo'n bedrag? Je rekent je rijk op basis van het vermogen van anderen. Stel dat ik IT'er ben. Dan is het net zo stom om te redeneren dat ik dan ook net als Bill Gates in een paar jaar miljardair kan worden. Om rijk te worden is meer nodig dan enkel een succesformule en wat reclamepraat.
En dan meer dan 200,- voor 100 uur werk.
Geweldig! Dat is 2 euro per uur. Met zo'n beetje alle fatsoenlijke banen verdien je meer.
En je leert heeeel veeeeel over de ware aard van mensen op MLM-bijeenkomsten.
Vrij triest als je op een sektebijeenkomst pas de mensen leert kennen. Verreweg de meeste mensen zijn zo dom als het achtereind van een varken. Ze zijn naief en geloven alles als het maar mooi klinkt. Ik heb geen MLM nodig om te weten dat praatjes geen gaatjes vullen. Ik word al jaren geconfronteerd met alle mogelijke reclame op internet en daarbuiten om schat en schatrijk te worden. Yeah right. Familieleden kwamen hier in het verleden ook wel eens over de vloer met die onzin. De producten die ze verkopen waren "redelijk", maar niet meer dan dat.

Weet je wat het punt is? Al die trieste sukkels met al die praatjes hebben niks en kunnen niks. Ze zijn een meester in het verbergen daarvan. Zo kwam een oom van mij in een grote leasebak (eind jaren '90 met de internethype kon dat) van een simpel bedrijfje en nam hij een fles champagne mee (hij wilde per se dure champagne). Ik kwam erachter dat de "champagne" gewoon een goedkope huiswijn was. Stoer hoor. Ik kan ook wel in pak in een dure auto langskomen en opscheppen. Sterke verhalen hoorde ik wekelijks in de kroeg. Je weet wel, van die typisch die 2 mijer uit hun portemonnee halen en ermee zwaaien. Dat kunnen ze elke week doen, want ze leven in de praktijk als een sloeber.

Gast

Goh, wat ben jij knap zeg!

Madeleine

Goh, wat ben jij knap zeg!

Ja, dat klopt. Dat is al een reden dat Kees Jan er nooit in zal trappen.

Gast

Ik heb ook zo'n moeite met die quotes. Daarom plaats ik het tussen aanhalingstekens.

Keesjan waarschijnlijk niet. Heeft alles door.

Jan

Gesloten