Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost
Geplaatst: 14 jun 2020 17:35
Voor de goede orde: de eerste aansluiting van de kabeltelevisie is van Ziggo. De rest van de huisinstallatie is eigendom van de bewoner. De hardware heb je in bruikleen van Ziggo. Wanneer er door een monteur geconstateerd wordt dat het signaal tussen de eerste aansluiting in de woning en de Eindversterker (grijze kastjes op straat) niet in orde is, zal hij dat in orde maken. Zit de storing voor de Eindversterker dan zal de monteur zijn collega's van het netwerk inschakelen. Sommige monteurs hebben de beschikking o er een tester om de kabel tussen de woning en de Eindversterker te testen. Is deze niet in orde, dan zal deze monteur een kabelschade aanmaken, wat NIET door Ziggo wordt uitgevoerd, maar door een aannemer. Wanneer deze kabels in vervuilde grond liggen, moet er eerst een vergunning komen, wat weken kan duren. Maar aangenomen dat het signaal wat de woning binnenkomt in orde is, maar er bij de Ziggo hardware te weinig of geen signaal overblijft, dan is er iets mis met de binneninstallatie van de klant, dit gebeurt nog al eens in oudere woningen, waar vroeger kabels werden gebruikt voor analoge tv met 2 zenders.Digitale tv stelt heel andere eisen! Ziggo echter zal met hun monteurs u altijd willen helpen uw binnenhuisinstallatie in orde te maken, maar soms hangt daar een minimaal prijskaartje aan. En Ziggo monteurs zijn geen installatiebedrijf! Verwacht niet dat er voor 4 tv's kabels getrokken worden. Maar als de signalen en de binnenhuisbekabeling op orde is, zal elk produkt optimaal functioneren. En wanneer u echt mooie tv wil, dan is Ziggo de enige goede aanbieder. Via internet (KPN) haal je nooit de kwaliteit die via coax geleverd kan worden. Ziggo levert nu al 1 GB internet, glasvezel droomt er nog van