Re: Disney+ knijpt geluid en beeldkwaliteit af en geeft geen korting!
Geplaatst: 11 jun 2020 10:45
Alfatrion wil vast weten hoe ik dit praktisch op zou lossen: of ik accepteer het zoals het is, of ik beëindig mijn abonnement.
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Maar daarvan is hier geen sprake. Bij Disney+ betaal je een vast tarief, ongeacht of je Stereo of Dolby Atmos ontvangt of dat de stream niet in HD is deze punten zijn ook geen onderdeel van de overeenkomst. Je kunt de overeenkomst op ieder moment beëindigen en deze loopt dan tot de termijn dat je betaald hebt.alfatrion schreef: ↑11 jun 2020 08:46Je kan de bepaling lezen in de zin dat je geen recht hebt op een schadevergoeding. De bepaling komt dan redelijk in de buurt van overmacht. Deze lezing laat gedeeltelijke ontbinding onverlet.Erthanax schreef: ↑11 jun 2020 01:14Als ik de voorwaarden van Disney+ snel doorneem, zie ik staan:
Onder 6a, dat de toegang beperkt kan worden om gegronde redenen, waaronder verzoeken van overheidsinstanties.
Onder 6b, dat je ermee akkoord gaat dat Disney+ niet aansprakelijk is voor een dergelijke aanpassing.
Als je de bepaling leest in de zin dat je moet betalen voor iets dat je niet krijgt, dan hebben we het over het beperken of uitsluiten van het recht op (gedeeltelijke) ontbinding en dat is in strijd met art. 6:236 aanhef en onder b BW.
Als er één tarief is, dan zit er geen verschil en zou ik er zelf niet over beginnen.sylvesterb schreef: ↑11 jun 2020 12:40Maar daarvan is hier geen sprake. Bij Disney+ betaal je een vast tarief, ongeacht of je Stereo of Dolby Atmos ontvangt of dat de stream niet in HD is deze punten zijn ook geen onderdeel van de overeenkomst. Je kunt de overeenkomst op ieder moment beëindigen en deze loopt dan tot de termijn dat je betaald hebt.
Die opvatting deel ik niet. 4K geeft een verwachting over de kwaliteit.sylvesterb schreef: ↑11 jun 2020 12:40Bij Netflix betaal je wel voor Ulta HD (4K) een extra bedrag, echter sluiten zij ook zaken uit in hun voorwaarden, immers heb je wel voldoende bandbreedte nodig.
Netflix heeft dit opgelost door enkel de bitrate te verlagen op de streams, dit zorgt voor een kwaliteit verlies maar het beeld blijft conform de overeenkomst Ultra HD (4k) waardoor ze gewoon de overeenkomst nakomen. Netflix is deze maatregelen (in overleg met de internet providers) nu aan het terugdraaien (begonnen eind mei).