Re: ING annuleringsverzekering keert niet uit
Geplaatst: 07 jul 2020 00:52
Tttlocke, ik staak de discussie met je.
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Discussie is niet verplicht. Discussie, met mij, mag je staken. Prima.
Ik ben geen jurist en ik zie dat er in jouw antwoord, naast de foutieve aanname van de toestemming, meerdere aspecten een rol spelen. Dus het nieuwe antwoord kan ik niet geven. Dat is aan jou.alfatrion schreef: ↑06 jul 2020 23:41Ja, dat is onzin. Artikel 2 stelt toestemming verplicht. Als je vind dat er gewacht moet worden, dan geef je geen toestemming. Artikel 5 stelt dat je de schade moet beperken op het moment dat je annuleerd. Hierbij kun je denken aan het boeken van andere vluchten met dezelfde data en bestemmingen. Die andere vluchten kunnen dan duurder zijn en dan krijg je het verschil van de ING. Maar in dit geval is dat geen optie.tttlocke schreef: ↑06 jul 2020 23:20Zou ook nog ingebracht kunnen tegen het punt van Transavia dat TS had moeten wachten met annuleren omdat dat de schade had kunnen beperken, dat dat niet uitgemaakt had, omdat de vlucht uiteindelijk is doorgegaan en ook bij annulering op het laatst mogelijke moment de schade even groot geweest zou zijn als nu? Of is dat onzin?
alfatrion schreef: ↑06 jul 2020 20:50Artikel 2.1.10 AV
nadat u uw reis heeft geboekt en zonder dat u dat bij het boeken kon zien aankomen, of tijdens uw reis, is er in het gebied waar u naartoe zou gaan/bent een besmettelijke ziekte uitgebroken. Er moet sprake zijn van aantoonbare gezondheidsrisico’s voor de reiziger(s) en een negatief reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. En deze situatie geldt nog binnen 30 dagen voor vertrek of tijdens uw reis. Wilt u uw reis afbreken, dan vraagt u eerst toestemming aan TravelCare. Wij vergoeden alleen als de reisorganisatie of de vliegtuigmaatschappij geen vergoeding verleent;
Met als kanttekening dat je voldoet aan art 2.1.10 AV.alfatrion schreef: ↑06 jul 2020 21:07Tegenargumenten:Brahms schreef: ↑04 jul 2020 18:33Geachte,
Wij bevestigen de ontvangst van uw e-mail, graag informeren wij u verder.
Transavia is aangesloten bij de ANVR. Dat betekent dat zij een voucher zullen aanbieden wanneer zij de reis annuleren. In uw geval heeft u besloten om de reis zelf te annuleren. Daarmee vervalt ook het recht op een voucher en daar zou u schadeloos mee zijn gesteld. In artikel 5.2.1 van de polisvoorwaarden is lezen dat wij van u verwachten dat u er alles aan doet om de schade te beperken. Hiermee verwachten wij ook dat u het beleid van de luchtvaartmaatschappij afwacht voor de door u voorgenomen reis. Wij kunnen de kosten daarom niet vergoeden.
Daarnaast biedt Transavia klanten de mogelijkheid om de reis om te boeken wanneer u wenst geen gebruik te maken van de vlucht. Ook om die reden kunnen wij geen dekking bieden. Pas als de reisorganisatie u geen vouchers, kosteloze omboeking of restitutie aanbiedt kunt u de kosten bij ons indienen. Wij willen u dan ook naar Transavia verwijzen voor een vergoeding.
Wij hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
1. Je hebt een annuleringsverzekering afgesloten om te kunnen annuleren. Als je hebt voldaan aan het hierboven geciteerde artikel dan heb je een recht om te annuleren. Als je een recht hebt om te annuleren dan heb je een recht om te annuleren.
2. Artikel 5 geeft je de verplichting om bij annulering "binnen redelijke grenzen (...) al het mogelijke [te doen] ter voorkoming of vermindering van schade.". Hieronder valt duidelijk niet het geen gebruik maken van je annuleringsrecht.
3. De mogelijkheid van om boeken is geen redelijke optie waarmee de schade kan worden beperkt. De verplichting om een andere overeenkomst te sluiten komt neer op gedwongen winkelnering. Daarnaast wordt schade naar vaste rechtspraak begroot door de werkelijke situatie, waarin er een besmettelijke ziekte is uitgebroken met aantoonbare gezondheidsrisico’s voor de reiziger(s) en een negatief reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken, te vergelijken met de hypothetische situatie, waarin dit niet is gebeurt. Een andere reis boeken maakt de uitbraak of het risico daarvan niet minder groot en is daarom geen beperking van de schade.
Hij voldoet er niet aan:
Nee, voor de verzekering was het wel code rood, 30 dagen voor vertrek. Op het moment van de reisdatum was het niet (meer) code rood, voor de luchtvaartmaatschappij.De reisorganisatie had bij code rood een voucher/terugbetaling moeten regelen en TS had kunnen omboeken
Overleg met de verzekering staat niet in de voorwaarden bij annuleren voor reisaanvang, Transavia kon er niets mee, immers de vlucht ging door. Voor Transavia was er dus volgens hun voorwaarden geen reden om te annuleren.sylvesterb schreef: ↑08 jul 2020 11:56Ik denk dat hij geen enkele kans maakt, omdat hij zelf is gaan annuleren en geen overleg heeft gehad vooraf met Transavia of de annuleringsverzekering.