Pagina 3 van 3

Re: vakantiediscounter

Geplaatst: 06 jun 2024 14:41
door Thijs124
Wij zijn al zeker 20 keer met vakantiediscounter gereisd. Ze zijn een volwaardig reisbureau, ooit begonnen in Arnhem geloof ik onder de naam Elmar Reizen. Vakantiediscounter bekte blijkbaar beter bij online verkoop.
Nooit problemen gehad. Je krijgt wat je boekt voor de afgesproken prijs zonder extra kosten zoals boekingskosten of reserveringskosten. Bij goedkope reizen, lees altijd alle reviews, ook bij andere reisbureaus.
Momenteel boek ik vaker Corendon omdat ze gratis parkeren aanbieden op het vliegveld in het naburige dorp.

Re: vakantiediscounter

Geplaatst: 24 jun 2024 20:24
door Roy Pl
!!Pas op met het boeken bij dit Reisbureau!!
Vervelend genoeg is FTI reizen recent failliet gegaan. Kort daarna, op 04 juni verstuurde De Vakantiediscounter hun klanten (welke via hun een reis geboekt hadden bij FTI) een mail met de volgende tekst:
We willen je nog wel geruststellen omtrent jouw betaling. Mocht de reis onverhoopt niet doorgaan, dan betalen wij jou de kosten van de pakketreis van FTI zo snel als mogelijk terug.

Helaas komen ze hun woord niet na en zeggen nu toestemming nodig te hebben van DRSF en de curator van het FTI. Waar andere organisaties zoeken naar een oplossing en een cessie van vordering aanbieden, houden ze bij De Vakantiesdiscounter de boot af. Dit omdat ze zoveel gedupeerde hebben. Je verwacht dat er veel effort gestoken wordt in zaken waarbij je veel gedupeerde klanten hebt, maar de VakantieDiscounter geeft telkens aan dat ze in afwachting zijn.
Deze afwachtende houden geeft de indruk dat ze baat hebben bij een lang lopend proces. Ik verwacht dat ze over een aanzienlijk bedrag beschikken, welke door de gedupeerde reizigers zijn overgemaakt, maar nog niet is overgemaakt naar FTI. Dit zorg voor een verdienmodel over de rente welke wordt ontvangen. Bij navraag of het betaalde bedrag is overgemaakt krijg je uiteenlopende reacties:
- We hebben geen zicht op deze financiële gegevens.
- Het geld staat nu vast op onze rekening (door de curator).
- We zoeken het uit, maar na 6 dagen nog niet in staat om een reactie te geven.
Dit alles geeft aan dat ze een bijzonder slechte financiële afdeling hebben, of met opzet vertraagd handelen.

Ik wil eenieder adviseren niet met deze organisatie in zee te gaan. De reacties op Trustpilot zijn bijzonder goed, maar geven een vertekend beeld. De Vakantiediscounter laat je direct na het boekingsproces een beoordeling schrijven. Dit is het moment dat iedereen een gelukkig moment beleefd na het boeken van een vakantie. Als u de reviews leest zult u zien dat bij eventuele problemen de Vakantiediscounter nauwelijks een oplossing biedt.

Mocht u in vervelende tijden ondersteuning willen, zoek dan een ander reisbureau.
Mocht u graag een (discount) organisatie willen sponsoren aan de decadent gelegen Herengracht in Amsterdam, boekt u dan vooral bij de VakantieDiscounter.


Telefonisch zijn ze bijna niet te bereiken en indien het lukt om in contact te komen volgt er nooit een oplossing.

Re: vakantiediscounter

Geplaatst: 25 jun 2024 12:53
door Speedy123
Roy Pl schreef:
24 jun 2024 20:24
!!Pas op met het boeken bij dit Reisbureau!!
Vervelend genoeg is FTI reizen recent failliet gegaan. Kort daarna, op 04 juni verstuurde De Vakantiediscounter hun klanten (welke via hun een reis geboekt hadden bij FTI) een mail met de volgende tekst:
We willen je nog wel geruststellen omtrent jouw betaling. Mocht de reis onverhoopt niet doorgaan, dan betalen wij jou de kosten van de pakketreis van FTI zo snel als mogelijk terug.

Helaas komen ze hun woord niet na en zeggen nu toestemming nodig te hebben van DRSF en de curator van het FTI. Waar andere organisaties zoeken naar een oplossing en een cessie van vordering aanbieden, houden ze bij De Vakantiesdiscounter de boot af. Dit omdat ze zoveel gedupeerde hebben. Je verwacht dat er veel effort gestoken wordt in zaken waarbij je veel gedupeerde klanten hebt, maar de VakantieDiscounter geeft telkens aan dat ze in afwachting zijn.
Deze afwachtende houden geeft de indruk dat ze baat hebben bij een lang lopend proces. Ik verwacht dat ze over een aanzienlijk bedrag beschikken, welke door de gedupeerde reizigers zijn overgemaakt, maar nog niet is overgemaakt naar FTI. Dit zorg voor een verdienmodel over de rente welke wordt ontvangen. Bij navraag of het betaalde bedrag is overgemaakt krijg je uiteenlopende reacties:
- We hebben geen zicht op deze financiële gegevens.
- Het geld staat nu vast op onze rekening (door de curator).
- We zoeken het uit, maar na 6 dagen nog niet in staat om een reactie te geven.
Dit alles geeft aan dat ze een bijzonder slechte financiële afdeling hebben, of met opzet vertraagd handelen.

Ik wil eenieder adviseren niet met deze organisatie in zee te gaan. De reacties op Trustpilot zijn bijzonder goed, maar geven een vertekend beeld. De Vakantiediscounter laat je direct na het boekingsproces een beoordeling schrijven. Dit is het moment dat iedereen een gelukkig moment beleefd na het boeken van een vakantie. Als u de reviews leest zult u zien dat bij eventuele problemen de Vakantiediscounter nauwelijks een oplossing biedt.

Mocht u in vervelende tijden ondersteuning willen, zoek dan een ander reisbureau.
Mocht u graag een (discount) organisatie willen sponsoren aan de decadent gelegen Herengracht in Amsterdam, boekt u dan vooral bij de VakantieDiscounter.


Telefonisch zijn ze bijna niet te bereiken en indien het lukt om in contact te komen volgt er nooit een oplossing.
Wist u dan niet dat u een reis bij FTI boekte via Vakantiediscounter?

Re: vakantiediscounter

Geplaatst: 25 jun 2024 15:31
door Roy Pl
Nee, De Vakantiediscounter geeft na de boeking pas in een mail aan waar de boeking gedaan wordt. Ongetwijfeld om te voorkomen dat je direct bij deze partij boekt. Dit is wat mij betreft ook niet erg, wat ik schandalig vind is de afhandeling van problemen.

Re: vakantiediscounter

Geplaatst: 25 jun 2024 17:09
door Speedy123
Roy Pl schreef:
25 jun 2024 15:31
Nee, De Vakantiediscounter geeft na de boeking pas in een mail aan waar de boeking gedaan wordt. Ongetwijfeld om te voorkomen dat je direct bij deze partij boekt. Dit is wat mij betreft ook niet erg, wat ik schandalig vind is de afhandeling van problemen.
Poeh dat is niet netjes van ze. Want nu valt u niet onder de ANVR maar onder de DRSF (Deutscher Reisesicherungs fonds). Iets wat u graag vooraf geweten had voordat u de boeking definitief maakte.

Omdat nog niet duidelijk is of de DRSF gaat uitkeren aan de reisorganisatie of aan u persoonlijk, durft de Vakantiediscounter nog geen kosteloze omboekingen aan te bieden.

U krijgt uw geld wel terug maar het kan nog wel even duren. En dan is het voor veel mensen lastig om eventjes een tweede vakantie te boeken en te betalen terwijl ze het geld van de eerste vakantie nog altijd niet terug hebben.

Re: vakantiediscounter

Geplaatst: 26 jun 2024 08:18
door Roy Pl
Bovenstaande kan ik enigszins nog inkomen. Doe dan alleen geen loze beloftes vooraf, ik citeer een mail dd 4 juni 2024. We willen je nog wel geruststellen omtrent jouw betaling. Mocht de reis onverhoopt niet doorgaan, dan betalen WIJ (dus niet DRSF) jou de kosten van de pakketreis van FTI zo snel als mogelijk terug.

Daarbij vind ik het uiterst bijzonder dat ze geen zicht hebben over hun cash flow. Ik heb nagevraagd welk bedrag ze al over hebben gemaakt naar FTI. Is dit de volledige betaling of alleen de noodzakelijke aanbetaling. Als het alleen de aanbetaling is kunnen ze mij het restantbedrag terugbetalen. De curator heeft immers aangegeven dat er geen restbetaling hoeft te worden gedaan. Hier kunnen ze tot op heden geen antwoord op geven. Ik heb het vermoeden dat er getracht wordt rente inkomsten te halen over de betaalde bedragen van duizenden gedupeerde reizigers. Deze ordinaire manier van inkomsten, zorgt er wellicht voor dat diverse gezinnen dit jaar niet op vakantie kunnen.

Re: vakantiediscounter

Geplaatst: 01 jul 2024 22:25
door HesselF
We zitten in hetzelfde schuitje. VakantieDiscounter blijft communiceren als een loden deur. Ons vermoeden is ook dat Vakantiediscounter het geld vasthoudt. Ook wij wisten pas na de bevestigingsmail dat FTI verantwoordelijk was voor de uitvoering van de reis, ook al beweert VakantieDiscounter nu dat het bij de aanbieding stond.
Misschien dat andere gedupeerden ook van zich kunnen laten horen, al dan niet op dit forum.

Re: vakantiediscounter

Geplaatst: 02 jul 2024 12:58
door J. Deltoer
Weer zo'n clubje dat bakken met geld uitgeeft aan tv reclame en andere marketing en geen cent aan klantenservice. Wat was de slogan ook alweer? O ja: vakantiediscounter, die weet wat vakantie is.
Misschien de managementtop die met het geld van de klanten er vandoor gaat naar de Carribean.

Re: vakantiediscounter

Geplaatst: 02 jul 2024 13:19
door Thijs124
Dat is nogal een forse beschuldiging.

Re: vakantiediscounter

Geplaatst: 02 jul 2024 13:22
door J. Deltoer
Het kan natuurlijk ook dat ze ipv de Carabiean gewoon naar Frankrijk gaan. Of Italie.

Re: vakantiediscounter

Geplaatst: 02 jul 2024 13:22
door NeoDutchio
Roy Pl schreef:
26 jun 2024 08:18
Daarbij vind ik het uiterst bijzonder dat ze geen zicht hebben over hun cash flow. Ik heb nagevraagd welk bedrag ze al over hebben gemaakt naar FTI. Is dit de volledige betaling of alleen de noodzakelijke aanbetaling. Als het alleen de aanbetaling is kunnen ze mij het restantbedrag terugbetalen. De curator heeft immers aangegeven dat er geen restbetaling hoeft te worden gedaan. Hier kunnen ze tot op heden geen antwoord op geven. Ik heb het vermoeden dat er getracht wordt rente inkomsten te halen over de betaalde bedragen van duizenden gedupeerde reizigers. Deze ordinaire manier van inkomsten, zorgt er wellicht voor dat diverse gezinnen dit jaar niet op vakantie kunnen.
Het zou mij juist verbazen als een frontoffice medewerker wel inzicht zou hebben in de financiële gegevens. De financiële afdeling staat helemaal los van een frontoffice, klantenservice of een callcenter. Het is voor u als klant ook niet relevant of er enkel een aanbetaling gehad is of alles al betaald is tussen de zakelijke partijen. Ook het even terugboeken van nog niet betaalde bedragen is niet zo simpel als u wellicht denkt. Ook bent u niet de enige klant, zijn er procedures en is 6 dagen echt een heel korte termijn om zoiets op te lossen.

Re: vakantiediscounter

Geplaatst: 05 jul 2024 18:16
door Roy Pl
Eindelijk een medewerker die contact met ons zoekt, alvast dank hiervoor. Kun je in ieder geval uitleggen waarom het uitbetalen van geld dat nog niet bij FTI staat en aldus de FTI curator ook niet meer betaald hoeft te worden, niet makkelijk terugbetaald kan worden. Ik denk dat een goede uitleg misschien veel frustratie bij gedupeerde kan wegnemen? Namens diverse gedupeerde gezinnen welke niet het geld hebben voor een nieuwe vakantie alvast bedankt.

Ondertussen meer dan 2 weken. Is dat wel lang genoeg voor ze?

Re: vakantiediscounter

Geplaatst: 05 jul 2024 18:37
door kuklos
Roy Pl schreef:
05 jul 2024 18:16
Eindelijk een medewerker die contact met ons zoekt, alvast dank hiervoor.
Insinueer je nu dat NeoDutchio bij Vakantiediscounter werkt?

Re: vakantiediscounter

Geplaatst: 05 jul 2024 18:43
door Roy Pl
Dat hoop ik idd. Maar begrijp uit je reactie dat dit niet zo is.

Re: vakantiediscounter

Geplaatst: 05 jul 2024 18:46
door kuklos
Werkelijk niets uit de reactie van NeoDutchio wijst daarop. Hij geeft enkel in algemene zin aan hoe het bij bedrijven eraan toe gaat.

Re: vakantiediscounter

Geplaatst: 05 jul 2024 18:50
door Roy Pl
Om terug te komen op de kern van het verhaal. Is het normaal dat een organisatie aangeeft:

FTI incasseerde pas kort voor vertrek alle reisgelden. Dat betekent dat een groot deel van de door klanten betaalde reissommen nog op onze rekening staan.

De curator geeft aan:
Restantbetalingen hoeven niet meer gedaan te worden

Om daarna te horen:
De Duitse curator (de persoon die het FTI-faillissement moet afhandelen) kan de klantgelden nog bij ons opeisen, óók nadat wij klanten hebben uitbetaald. Dat geld kunnen we dan zelf niet bij de DRFS claimen. Dat kan – zoals eerder aangegeven – alleen de klant zelf.

Re: vakantiediscounter

Geplaatst: 10 jul 2024 11:47
door HesselF
[quote="Roy Pl" post_id=2977095 time=1720198216 user_id=436473
Om terug te komen op de kern van het verhaal. Is het normaal dat een organisatie aangeeft:

FTI incasseerde pas kort voor vertrek alle reisgelden. Dat betekent dat een groot deel van de door klanten betaalde reissommen nog op onze rekening staan.

De curator geeft aan:
Restantbetalingen hoeven niet meer gedaan te worden

Om daarna te horen:
De Duitse curator (de persoon die het FTI-faillissement moet afhandelen) kan de klantgelden nog bij ons opeisen, óók nadat wij klanten hebben uitbetaald. Dat geld kunnen we dan zelf niet bij de DRFS claimen. Dat kan – zoals eerder aangegeven – alleen de klant zelf.
[/quote]

M.a.w. We kunnen als klant niet naar FTI of het garantiefonds DRSF omdat VakantieDiscounter het geld nog niet aan FTI had overgemaakt. We kunnen ook niet naar VakantieDiscounter want die zijn bang voor een claim van DRSF. Eigenlijk kunnen we als consument dus nergens terecht.