Komkommertijd schreef: ↑31 jul 2020 20:10Het terugzenden van de geleverde zaken komt geheel voor rekening en risico van de afnemer.
Deze regel in de voorwaarden, ik lees geen porto of zo maar geheel voor rekening....en risico....
Bij transport schade is het dus niet verzekerd, en ze zouden dan alle gemaakte kosten in rekening kunnen brengen...
Porto 2x in en uitpakken, sticker plakken, administratie maar is dat redelijk?
Ik zie ook geen bedrag staan en wat er niet onder viel.
De dikke tekst is voorwaarden van Website geplukt, niet mijn tekst.. en mag dat en is dit redelijk?
Vooral het stukje; voor risico afnemer?
Dan kun je een foto van gekreukelde doos maken en geld houden? ongeacht hoe het aankwam want je hebt geen bewijs.
Deze firma heeft dus voorwaarden die zwemmen in risico gebied....
Even afwachten of ze omdat ik begreep achteraf betalen wat ze doen, alleen retour kosten of niets....
Welke brief ze kreeg moeten we even afwachten.... ik twijfelde en zeg nog niets hierover.
Ze hebben In een e-mail laten weten dat de billink factuur geannuleerd zou zijn maar dat is nog steeds niet gebeurt.
Dit was hun reactie:
“ Hallo,
Vanochtend hebben wij al even telefonische contact gehad over de Billink herinnering betreft order 101108. Deze Billink factuur is inmiddels geannuleerd en hiervan zult u geen herinneringen meer ontvangen. U hoeft dus het bedrag van uw bestelling inclusief verzendkosten t.w.v. 25.90 niet te betalen. Wel is het zo dat u het pakket terug geretourneerd heeft naar ons. U heeft het meteen geretourneerd aan de deur waardoor er bij ons 6.95 aan retourkosten in rekening zijn gebracht. Wanneer u het pakket had terug geretourneerd bij een postnl punt, waren de retourneringskosten al direct voor uw eigen rekening geweest. Gezien de wetkoop op afstand, zie uitleg hieronder, zijn de verzendkosten voor de klant die zelf de bestelling heeft geannuleerd.
U zult een nieuwe Billink factuur ontvangen van de 6,95 retourneringskosten + 2 euro betaalmethodekosten.“
Vanaf hier is eigenlijk de hele discussie begonnen! Daarna hebben ze de 2 euro weer gecorrigeerd maar bij Billink is er nog steeds niet gecrediteerd. Inmiddels heeft Billink de factuur gepauzeerd en een dispuut geopend met een klacht naar de webshop en verzoek om te crediteren.
Hier word verder geen gehoor aan gegeven. A.s maandag word ik teruggebeld door iemand van ACM dus hoop dat er dan iets opgelost word.