Pagina 3 van 3

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Geplaatst: 10 aug 2020 10:30
door Moneyman
hebra98 schreef:
09 aug 2020 08:14
Ik denk dat TS een goed punt heeft als het gaat over een defect welke niet door de gebruiker kan zijn ontstaan. De NFC tag zit in de betaalpas en kan eigenlijk niet kapot gaan zonder de kaart echt te slopen.

Dan is de kaart dus niet defect en lijkt mij dat TS ook geen schuld heeft aan "het niet werken" van deze kaart.
Inderdaad. En als TS dat zijn argumentatie rondom "koop" en "nonconformiteit" loslaat, maar verdergaat op de gegeven voorzet van Alfatrion mbt huur...
alfatrion schreef:
07 aug 2020 20:34
Bob Schurkjens schreef:
07 aug 2020 16:00
Het gaat hier niet om een gekocht product maar om een bankpas die in bruikleen wordt gegeven. Is en blijft eigendom van de bank. Je uitleg gaat dus mank.
Dan moet de bank de pas gewoon kosteloos vervangen. Ik opteer er voor om dit gewoon als huur te zien, dat lost veel discussies op.
... dan is het probleem duidelijk.

Praktisch bezien kom je natuurlijk wel op het punt dat de ING vast niet zomaar gaat bewegen zodra iemand "ja maar, huur" roept. Je moet dus even de afweging maken hoeveel tijd en energie die paar euro je waard zijn. Ik zou het wel weten.

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Geplaatst: 10 aug 2020 10:37
door alfatrion
Dat is precies wat de bank denkt op het moment dat ze een dagvaarding hierover ontvangt.

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Geplaatst: 10 aug 2020 13:45
door jhogaarts
ABN AMRO = gratis

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Geplaatst: 10 aug 2020 13:50
door Moneyman
alfatrion schreef:
10 aug 2020 10:37
Dat is precies wat de bank denkt op het moment dat ze een dagvaarding hierover ontvangt.
Klopt, de kans is best aanwezig dat de bank dan eieren voor zijn geld kiest. De vraag is of je daar als particulier op wilt gokken. De meesten zullen dat niet doen, vermoed ik.

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Geplaatst: 10 aug 2020 14:19
door hebra98
Ik zie de uitleg van TS ook iets anders,
Door de betaalpas vervanging in alle gevallen betaald te maken zie ik het als een aangekocht product (en niet meer als service), waar een wettelijke garantietermijn op hoort te zitten.
>>
Dus, als je moet betalen voor een nieuwe pas, moeten ze er dan (op de nieuw aangekochte pas) ook garantie op geven?
Je betaald voor een nieuw product.

En, betaal je met je maandelijkse kosten niet ook voor de nu defecte pas?
En, wat moet je met de oude pas doen, die alleen geen NFC heeft maar verder wellicht nog wel werkt.
Moet je die dan doormidden knippen?

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Geplaatst: 10 aug 2020 14:46
door alfatrion
hebra98 schreef:
10 aug 2020 14:19
Dus, als je moet betalen voor een nieuwe pas, moeten ze er dan (op de nieuw aangekochte pas) ook garantie op geven?
Een pas zit inbegrepen bij ieder pakket. Het orangepakket is er al vanaf € 1,35 per maand. Een extra pas kost €1,- per maand. De pas blijft het eigendom van de ING.

Op het moment dat de pas defect is dan schieten zij tekort in de naleving van deze overeenkomst. Immers, je betaald (mede) voor een (werkende) pas. De ING moet de pas daarom vervangen.

De ING heeft een rechtsgrond nodig om de € 4,50 bij de rechter toegewezen te krijgen. In deze casus is er geen rechtsgrond.

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Geplaatst: 10 aug 2020 15:06
door ZeerPrivé
De meest praktische oplossing voor de ING is natuurlijk de pakketten voor iedereen duurder te maken, zodat ze daarna vervanging van een beschadigde pas 'gratis' kunnen verstrekken.

Overigens is op dit moment gratis vervanging mogelijk tot maximaal 6 maanden na uitgifte.

De meest praktische oplossing voor TS is in Mijn ING even een nieuwe pas aanvragen voor € 4,50. Ik zit zelf zo'n 30 jaar bij de ING en ik heb zegge en schrijven 1x een beschadigde pas gehad, ondanks dat de pas ook bij mij altijd in een hoesje zit.

Re: Betalen vervanging defecte betaalpas ING

Geplaatst: 10 aug 2020 15:28
door Komkommertijd
De pas is gewoon gratis, je betaalde voor aanvraag en afhandeling + porto slechts €4,50 als deze meer dan ½ jaar goed werkte dus door jezelf defect is geraakt.

Niet dat flut pasje maar de rest er omheen koste geld en ik ruil voor slechts €1,35 per maand heb je deze voorwaarden aanvaard...
Alle andere zijn duurdere per maand....

Ook is schade mogelijk bij gebruik, zelfs met hoesje die dit beperkte maar niet uitsluit.